Дитинство та юність Віктор Гюґо - син генерала наполеонівської армії, якому був наданий титул графа, молодший у сім'ї з трьох дітей. Перші роки минули у Парижі. Постійні поїздки до Неаполя та Іспанії внаслідок військових призначень батька негативно позначились на його дитинстві. У 1811 р. разом із своїм братом Євгеном вчиться в релігійному закладі Мадрида, Коледжі для Дворян. А з 1813 року оселяється в Парижі з матір'ю, яка розлучилася з його батьком.
Гюґо — романтик У 1827 Віктор Гюґо випустив п'єсу «Кромвель», яка виявилася дуже довгою для постановки на сцені, проте її знаменита «Передмова» стала кульмінацією усіх злободенних суперечок у Франції про принципи драматичного мистецтва. Віддавши захоплену шану шекспірівському театру, Гюґо обрушився на класицистські єдності часу, місця і дії, виступив на захист поєднання піднесеного з гротескним і висунув вимогу використовувати більш гнучку систему віршування, відмовившись від олександрійського дванадцятисложника. Цей маніфест романтичної драматургії у Франції, а також пройнята гуманістичними ідеями повість «Останній день засудженого» (1829) і поетична збірка «Східні мотиви» (1829) принесли Віктору Гюґо величезну славу.
Драми та вірші Період з 1829 по 1843 рік для Гюґо є надзвичайно плідним (у 1829 п'єса «Маріон Делорм», драма «Ернані», «Король бавиться» (1832) і «Рюи Блаз» (1838). Збірники ліричних віршів Віктора Гюґо - «Осіннє листя» (1831), «Пісні сутінок» (1835), «Внутрішні голоси» (1837), «Промені і тіні» (1840) - виникли завдяки особистим переживанням.
Вигнання Після державного перевороту 2 грудня 1851 Віктор Гюґо виїхав до Брюсселя, звідти перебрався на острів Джерсі, де провів три роки, а в 1855 - на острів Гернсі. У 1852 була опублікована публіцистична книга «Наполеон Малий», а в 1853 з'явилася «Відплата» - вершина політичної лірики Гюґо, блискуча віршована сатира з нищівною критикою Наполеона III і всіх його поплічників. За час довгого вигнання Віктор Гюґо створив найбільші свої твори («Знедолені» (1862), «Трудівники моря» (1866) і «Людина, яка сміється» (1869)).
Повернення до Парижа Після краху режиму Наполеона III в 1870 році Вктор Гюґо повертається до Парижа. Обраний у Національну Асамблею в 1871, Гюґо незабаром склав з себе депутатські повноваження на знак протесту проти політики консервативної більшості. У 1874 Гюго, абсолютно байдужий до нових віянь в прозі, знову звернувся до історичного роману, написавши «Дев'яносто третій рік».
Персонажі роману змальовані за допомогою романтичної символізації: це виняткові характери за надзвичайних обставинах; емоційні зв'язки виникають між ними миттєво, а їх загибель обумовлена роком, який служить способом пізнання дійсності, бо в ньому відбивається протиприродність «старого ладу», ворожого людської особистості.
Приблизно через півтора чи два роки після подій, що завершили цю історію, …знайшли серед жахливих трупів два скелети, з яких один стискав другий в обіймах. Один скелет був жіночий… Другий скелет, який міцно обіймав перший, був скелет мужчини… Однак його шийні хребці не були пошкоджені, і це свідчило про те, що він не був повішений. Отже, чоловік цей прийшов сюди сам і тут помер. Коли цей скелет хотіли відділити від того, який він обнімав, він розсипався на порох.