Випускна робота учасника проекту “Професійний розвиток педагогів опорних шкіл”вчителя історії, громадянської освіти та правознавства вищої категорії опорного закладу “Рудківська СЗШ І-ІІІ ст. імені Володимира Жеребного”Горбачик Ганни Карлівни 2018р.
Номер слайду 2
Реалізація наскрізних ліній на уроках історії, громадянської освіти та правознавства: 1. Громадянська відповідальність. 2. Екологічна безпека та сталий розвиток. 3. Здоров’язберігаюча. 4. Підприємливість та фінансова грамотність
Номер слайду 3
Вправа Рольова гра “Модель ООН” (9 клас) Час:30 хв Мета: ознайомити учнів із структурою ООН, глобальними проблемами людства та шляхами їх розв’язання . Інструкція:1. Розділіть клас на декілька груп.2. Ознайомте їх з правилами гри.3. Проведіть жеребкування.4. Запропонуйте підготувати повідомлення за темою ‘Захист громадян під час військового конфлікту”.5. Повідомте їм завдання для Ради Безпеки ООН:1)Яку країну Ви представляєте?2)Чи існують актуальні конфлікти у активній чи замороженій фазі та гарячі точки на території Вашої країни?3)Що турбує вашу делегацію у сфері забезпечення світової безпеки?4)Як здійснюється захист прав громадян Вашої країни?5)Ваші пропозиції для подолання вказаної проблеми у світі. Етапи гри:1. Процес підготовки, пов’язаний із вивченням країн, які будуть представлені.2. Рольова гра, в ході якої кожен учасник презентує певну позицію.3. Підбиття підсумків гри та набуття досвіду.
Номер слайду 4
Вправа “Чотири кути” (10 клас) Час:15 хв Мета: пояснити, чому люди не погоджуються один з одним Завдання для учнів: Зайняти ту чи іншу позицію стосовно змісту вислову (підійшовши до відповідного вказівника (як правило розміщеному в одному з кутів класу):1.”твердо погоджуюсь”,2.”погоджуюсь”,3. “не погоджуюсь”,4. “абсолютно не погоджуюсь”. Далі представник з кожного кута має аргументувати обрану позицію. Якщо хтось змінив свою точку зору, може переміститися. Вислови для обговорення:1. Смертна кара є абсолютно неприйнятною у суспільстві.2. Свобода слова - не дуже добра річ. Результати обговорення: Розуміння того, що у нашій маленькій громаді, а також загалом у суспільстві, державі існують різні думки, переконання, точки зору. Це є плюралізм, який притаманний вільному, демократичному суспільству. Розуміння того, що жодне суспільство не може функціонувати без мінімального рівня узгодження серед усіх його учасників.
Номер слайду 5
Вправа “Творча лабораторія” (9клас) Час:20хв Мета: ознайомити учнів з екологічною ситуацією в Україні Інструкція: опрацювавши матеріали міні-лекції “Екологічна ситуація в Україні”, виконайте завдання. Завдання: доповнивши речення, опишіть власну поведінку у наведеній ситуації.1. Коли я думаю про природу, мені спадає на думку...2. Найбільшою екологічною проблемою, на мою думку, є…3. Якщо б мені вдалося вирішити одну екологічну проблему, це було б…4. Якщо хтось жорстоко поводиться з тваринами…5. Коли я бачу, як на вулиці викидають сміття, я думаю… Обговорення. Учні висловлюють власне бачення екологічних проблем в Україні та шляхи їх вирішення
Номер слайду 6
Вправа “Займи позицію”(10 клас) Час:15хв Мета: ознайомити учнів з основами екологічної безпеки. Уявіть, що ми з вами живемо у невеличкому містечку. Міська рада через ЗМІ повідомила про намір побудувати в центрі міста, неподалік річки цех з виробництва лаку на фарби. На думку міської ради, це підприємство дасть змогу поповнити міський бюджет, створити нові робочі місця, розвинути мережу магазинів з хімічно-будівельними матеріалами. Однак до міськради почали звертатися як окремі громадяни, так і групи мешканців, які виступили проти будівництва:-молодіжна екологічна організація;-група жителів центру міста;-члени партії зелених. Запитання:1. Чи загрожує екологічній безпеці будівництво цеху?2. Які наслідки може мати діяльність цього підприємства для навколишнього середовища?3. Як відходи виробництва можуть впливати на здоров’я мешканців містечка? Обговорення ситуації.
Номер слайду 7
Вправа “Павутинка” (9клас) Час:10хв. Мета: ознайомити учнів з нормами трудового законодавства, які захищають права дитини на охорону здоров’яІнструкція: запропонуйте учням записати в центрі аркуша паперу ключові слова, а потім навколо нього-правові терміни, що пов’язані з ключовим терміном. прийняття на роботу з 16-ти років скорочений робочий час граничні норми підняття вантажів особливості праці неповнолітніхзаборона працювати на важких та відпустка-31 календарний день підземних роботах подання довідки про стан здоров’я
Номер слайду 8
Вправа “Сократів діалог” (10клас) Час:15хв Мета: поглибити знання учнів про права дитини Інструкція:1. Виберіть двох учнів, які вміють правильно і логічно формулювати свої думки.2. Визначте, хто з них буде ставити запитання, а хто відповідати.3. Запропонуйте їм опрацювати витяги з Конституції України, СКУ та Конвенції про права дитини. Завдання: складіть алгоритм діалогу на тему:”Права дитини на безпечне довкілля та охорону здоров’я”. Обговорення діалогу
Номер слайду 9
Вправа “Два кола” (9 клас) Час:20хв Мета:ознайомити учнів з особливостями права власності неповнолітніх і малолітніх осіб Інструкція:1. Об’єднайте клас у дві групи.2. Повідомте завдання групам:1)Відшукайте у Конституції України норму, яка регулює питання права власності;2)опрацюйте витяги з СКУ та ЦКУ;3)визначте спільні та відмінні ознаки права власності неповнолітніх та малолітніх осіб.3. По завершені роботи учнів вчитель може продемонструвати свій варіант виконання завдання, а учні при цьому можуть побачити ті спільні та відмінні ознаки, до яких вони не змогли самостійно додуматися.4. Запропонуйте правові ситуації. Підбиття підсумків та набуття досвіду.
Номер слайду 10
Мета: Ознайомити із структурою та розрахунком сімейного бюджету, поглибити розуміння прав людини Інструкція: 1. Запропонуйте учням визначити речі, які на їхню думку, необхідні їм і членам їхньої родини. Наголосіть на тому, що перелічені речі є потребами і для їх задоволення необхідні певні кошти.2. Запитайте, хто на їх думку, несе відповідальність за те, щоб кожна людина мала можливість задовільнити базові потреби?3. Познайомте учнів зі змістом ст. 11 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права людини, ст.25 Загальної декларації прав людини та надайте їм інформацію “Сімейний бюджет”.4. Запропонуйте учням юридичні задачі на розрахунок сімейного бюджету. Обговорення:-Від чого залежить фінансовий стан родини? Як це пов’язано із загальним економічним розвитком держави?-Які потреби людині допомагає задовільнити держава?-Чому важливо контролювати власний бюджет? Підсумки: Підведення до висновку про необхідність планування сімейного бюджету Вправа “СІМЕЙНИЙ БЮДЖЕТ” (10 клас) Час:20хв