Презентація "Вищі спорові рослини"

Про матеріал
Презентація "Вищі спорові рослини" " розроблена до підручника Біологія 7 клас авт. К Задорожний, Г. Ягенська, О.Павленко,В.Додь
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біологічний детектив. Розглянь світлину хвоща лісового. Це доволі дивна рослина. Фотосинтез вона здійснює не листками. А чим? Отруйних сполук вона не утворює, але коровам її їсти не можна. Чому? А навесні з одного кореневища в неї виростає два різні типи пагонів. Навіщо? Спробуй дати відповіді на ці запитання.

Номер слайду 2

Вищі спорові рослини

Номер слайду 3

Робота з інформацією. Опрацюйте інформацію в підручнику на ст.104-105 та заповніть схему

Номер слайду 4

Робота з інформацією. Порівняння Мохів та Судинних рослин. МОХИСУДИННІ РОСЛИНИ

Номер слайду 5

Мохи. Характеристики групи. Багаторічні невисокі трав’янисті рослини. Можуть відновлюватися після тривалого висихання. Коренів не мають, удеяких є коренеподібні вирости — ризоїди. Спорофіт утворюється на гаметофіті, який і забезпечує його поживними речовинами. Спорангії у вигляді коробочки. Представники: зозулин льон, сфагнум, маршанція. Значення в природі й житті людини. Важлива роль у ґрунтоутворенні. Зростаючи на болотах, сприяють утворенню торфу, оскільки виділяють антимікробні речовини й не зазнають інтенсивного гниття (сфагнум). Торф використовують як паливо, у побуті, хімічній промисловості. Мохи застостовували в медициніЗозулин льон. Маршанція Сфагнум

Номер слайду 6

Мохи. Підпишіть стадії життєвого циклу Мохів. Спорофіт Утворення зиготи. Проростання спори. Утворення гамет. Гаметофіт. Запліднення. Спори. Проростання заростку гаметофіту12345678

Номер слайду 7

Тренуйся думати. Мох сфагнум не гниє і має здатність швидко поглинати воду листками. Поясни, чому сфагнум у воєнний час використовували як перев’язувальний матеріал.

Номер слайду 8

Плауни. Характеристики групи. Трав’янисті багаторічні рослини (серед вимерлих представників були дерева). На повзучих стеблах розвинені додаткові корені. Листки дрібні. Спорангії утворюються на верхівці пагонів (у стробілах) або в пазухах листків . Гаметофіти в деяких видів підземні, нефотосинтезуючі, виживають завдяки симбіозу з грибами. Представники: плаун булавоподібний, баранець. Значення в природі й житті людиниЄ одним із компонентів природних екосистем вологих місць. Відіграли важливу роль у формуванні покладів кам’яного вугілля. Спори використовують у піротехніці, металургії та побуті (дитяча присипка)Плаун булавовидний. Баранець звичайний. Плаун колючий

Номер слайду 9

Плауни. Підпишіть стадії життєвого циклу Плаунів. Гаметофіт Спорофіт. Запліднення. Спори. Гамети. Спороносний колосок. Проростання спори. Молодий спорофіт. Утворення зиготи123456789

Номер слайду 10

Тренуйся думати. Плауни часом розростаються так, що утворюють майже правильні кола діаметром 40 і більше метрів — так звані «відьмині кола». У центрі плаунів немає, трава наче витоптана, а по колу підіймаються вгору жовтуваті стробіли. Ознайомся з особливостями життєвого циклу плаунів і запропонуй гіпотезу, чому саме цим рослинам властива така особливість розростання

Номер слайду 11

ХвощіХарактеристики групи. Трав’янисті багаторічні рослини (серед вимерлих представників були дерева). Добре розвинене кореневище й корені. Листки маленькі, сильно редуковані. Від вузлів головного стебла кільчасто відходять бічні стебла. Фотосинтез здійснюють переважно стебла. Оболонки клітин епідерми містять кремнезем (може пошкоджувати зуби травоїдних тварин). Утворює два типи пагонів — для фотосинтезу і для розвитку спорангіїв. Спори утворюються у стробілах. Представники: хвощ польовий, хвощ лісовий, хвощ річковий. Значення в природі й житті людини. Відіграли важливу роль у формуванні покладів кам’яного вугілля. Є одним із компонентів природних екосистем вологих місць. Хвощ польовий — бур’ян, зростає на кислих ґрунтах (індикатор кислотності). Люди використовують у побуті (для чищення каструль) як лікарську сировину та інколи як їжу. Хвощ польовий. Хвощ лісовий. Хвощ річковий

Номер слайду 12

ХвощіПідпишіть стадії життєвого циклу Хвощів. Гаметофіт Спорофіт. Запліднення. Спори. Спороносний колосок (стробіла)Проростання спори. Молодий спорофіт. Утворення зиготи12345678

Номер слайду 13

ПапоротіХарактеристики групи. Більшість представників багаторічні трав’янисті рослини, деякі види є деревами. Деякі види (сальвінія) мешкають у водоймах. Листки великі, ростуть верхівкою і мають спеціальну назву — ваї. Спорангії зазвичай зібрані на листках у спеціальні структури — соруси. Багато видів утворюють кореневище. Від стебел і кореневищ відходять додаткові корені, які утворюють кореневу систему. Гаметофіт розвивається на грунті, у багатьох має форму маленької зеленої серцеподібної пластинки (трапляються й інші варіанти). Представники: щитник чоловічий, сальвінія, листовик, страусник. Значення в природі й житті людини. Важливий компонент багатьох природних екосистем. Відіграли важливу роль у формуванні кам’яного вугілля. Деякі види є їстівними. Є отруйні види, деякі використовуються в медицині. Деревина деревоподібних папоротей використовується для господарських цілей. Окремі види є декоративними рослинами, зокрема кімнатними (адіантум)Сальвінія. Щитник чоловічий

Номер слайду 14

ПапоротіПідпишіть стадії життєвого циклу Папоротей. Гаметофіт Спорофіт. Запліднення. Спори. Соруси Проростання спори. Молодий спорофіт. Спорангії 1234567

Номер слайду 15

Запитання і завдання. Які репродуктивні органи є у вищих спорових рослин?2. Чому папороть відносять до вищих спорових рослин? Доведи методом PRES: Позиція (position) — вислови думку, яку доводиш. Розпочни так: «Я вважаю, що...». Обґрунтування (reason) — поясни, чому так уважаєш, аргументуй. Продовж речення: «Тому що...». Приклад (example) — наведи факти на підтримку своєї думки. Продовж речення: «Наприклад...». Висновок (summary) — підсумуй. Заверши речення: «Отже...».

Номер слайду 16

1. Назви три факти, які ти дізнався / дізналася після опанування параграфа.2. Закінчи одне з речень:• Я став / стала більш обізнаним / обізнаною щодо…• Мене здивувало…• Я побачив / побачила зв’язок…3. Із якими перешкодами ти зіткнувся / зіткнулася під час опанування параграфа? Як ти подолав / подолала труднощі?4. Де і як ти зможеш використати знання і набутий досвід? Рефлексія

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
12 грудня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку