Презентація " Вивчення фразеологізмів в початкових класах НУШ"

Про матеріал
Посібник містить ребуси, кросворди, інтерактивні вправи для вивчення фразеологізмів в початкових класах НУШ, створені з метою урізноманітнити навчальний процес та зробити його цікавішим для учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вивчення фразеологізмів в початкових класах НУШ Автор: вчитель початкових класів вищої категорії Будищенського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Дробиш Тетяна Миколаївна

Номер слайду 2

Управління освіти і науки України. Черкаська обласна державна адміністрація. Відділ освіти Будищенської сільської ради. Будищенський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаського району Черкаської областіАнотація. Електронний навчальний посібник містить інтерактивні вправи для вивчення фразеологізмів в початкових класах НУШ, створені з метою урізноманітнити навчальний процес та зробити його цікавішим для учнів. Матеріал даного посібника можна використовувати під час вивчення або повторення фразеологізмів. Ним можуть користуватися вчителі початкових класів, учні та батьки.

Номер слайду 3

Зміст1. Знайомство з фразеологізмами………………………………..62. Лексичні завдання …………………………………………..103. Фразеологізми в ребусах……………………………………...214. Фразеологізми на уроках математики………………………..245. Магія сімки………………………………………………….....286. Казкові фразеологізми………………………………………...337. З якої професії ?.........................................................................368. Фразеологізми змагаються……………………………………409. Список використаних джерел………………………………...42

Номер слайду 4

Збагачення фразеологічного запасу і вдосконалення вмінь активновикористовувати його - важливе завдання розвитку мовлення учнів.

Номер слайду 5

Фразеологізми –це цілісні стійкі поєднання слів, які мають образне, часто переносне значення.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

У хмаринці цій фразеологізми заховались. Тож уважно їх читайте. Побільше запам’ятайте.

Номер слайду 8

Вікторина

Номер слайду 9

Лексичні завдання

Номер слайду 10

Малюнковий диктантнещире співчуття, лицемірні сльози;бути заклопотаним, мати багато роботи;обдурювати, не виконувати обіцянок;робити що-небудь даремно, марно витрачати час;впевнено себе почувати, бути хорошим у чомусь;

Номер слайду 11

злякатися, відчувати страх;неглибоко;вести вперед, тримати першість;підкорятися обставинам, нічого не робити, щоб змінити їх;зупинитися для стоянки, залишитись;говорити, робити саме те, що потрібно.

Номер слайду 12

Фразеологізми- синоніми. Слова у пари поєднайте. Байдики бити. Замилювати очіСісти на голову. Ні пари з вустобводити навколо пальця.поставити на коліна.і за холодну воду не братися.як у рот води набрати.

Номер слайду 13

Фразеологізми – антоніми. Слова у пари поєднайте. Задерти носа. Тримати язик за зубами. Розв’язати язика. Рукою подати. Повісити носа. За тридев’ять земель.

Номер слайду 14

https://learningapps.org/13713297 Фразеологізми ці вгадайте, слова у пари поєднайте.

Номер слайду 15

Гра «Хто більше?»Потрібно за визначений час пригадати фразеологізми, пов’язані з частинами тіла: рука, нога, ніс, голова, язик, зуби. головазубирукаязикногиніс

Номер слайду 16

Записати речення, на місці пропусків вставити фразеологізми з довідки. Місто він своє знає як …Нові будинки ростуть як…Крутиться зранку до вечора як…Схожі ми з сестрою як …Приїзд давніх друзів був як …Довідка: гриби після дощу, свої пять пальців, дві краплі води, кіт наплакав,сніг на голову, з гуски вода, муха в окропі, в око стель, п’яте колесо до воза. Дощу цієї весни було мало як…Що йому не кажи, йому все як …Навколо була пітьма хоч …Сашкові був потрібний цей велосипед як…

Номер слайду 17

Фазеологізми в ребусах

Номер слайду 18

Треба логіку включити, щоб завдання ці зробити.https://learningapps.org/26755342

Номер слайду 19

Гра « Хто більше назве фразеологізмів, у які вліз рак?»

Номер слайду 20

Фразеологізми на уроках математики

Номер слайду 21

Знаю як свої п’ять пальців За тридев’ять земель. Нуль без палички Сльози в три ручаї Одна нога тут, друга –там. Не зв’яже двох слів Кований на всі чотири ноги Зігнувся в три погибелі

Номер слайду 22

Сім п’ятниць на тиждень Сім бід, один отвіт Одна голова добре,а дві краще. На всі чотири сторони. Краще один раз побачити, ніж сто раз почути Заблукати в трьох соснах Один з сошкою,а семеро з ложкою

Номер слайду 23

https://learningapps.org/1708884 Вікторина

Номер слайду 24

Магія сімки

Номер слайду 25

Семеро одного не ждуть. У кого дочок сім, то щастя всім. Чорний як сім галок. Бути на сьомому небіДе сім господинь, там хата не метена. Сьома вода на киселіСім мішків гречаної вовни. Сім чудес світу. За сімома печатками. У семи няньок дитя без носа. Сім потів зійшло. Сім верст до небес-і все пішки. Двоє жнуть,семеро гуляють

Номер слайду 26

Сім дочок-свій таночок. За сім земель. Семеро до рота, один до роботи. Сім літ мак не родив та голоду не робив. До сьомих віників. Один на возі, а сім на стозіПід сімома вітрами. Семеро одного не чекають. Дерти сім шкур. Сім раз відмір, а один раз відріж

Номер слайду 27

Гра «Фразеологічна пантоміма»Потрібно обрати одну з карток, на якій написано фразеологізм і передати його значення за допомогою жестів. Учасники гри повинна відгадати і назвати цей фразеологізм.

Номер слайду 28

Казкові фразеологізми. Закінчити фразеологічні звороти, узяті з казок. Довідка: …в рот не попало; …ні пером описати; …ні в казці сказати; …не скоро ділоробиться;…принеси те, не знаю що; …та усі неповні; …того не витягнеш і волом. По бороді текло, а … . Не думати, не гадати… . Ні в казці сказати, ні… . Піти туди, не знаю куди, … . . Скоро казка мовиться, та … . Наказали сім мішків гречаної вовни, … . Що написано пером, … .

Номер слайду 29

Пограймося!https://learningapps.org/27262710

Номер слайду 30

Робота в групах. Пригадайте, які ще вирази з казок увійшли у життя і стали фразеологізмами.

Номер слайду 31

З якої професії?Грати першу скрипку. Як нитка за голкою. Куй залізо поки гаряче. Влучити в ціль. Не святі горшки ліплять. Кинути якір. Під одну гребінку. Ромотати клубок. Вставляти палки в колеса

Номер слайду 32

Покласти першу борозну. Піймати на гачок. Давати зелену вулицю. Брати на буксир. Грати роль. Викликати вогонь на себе. Опускати завісу. Закручувати гайки. Згущувати фарби

Номер слайду 33

https://learningapps.org/8694472 Ну ж бо діти в гру пограйте та професії згадайте.

Номер слайду 34

Фразеологічні загадки. Дайте відповіді на жартівливі запитання. Що потрібно з’їсти, щоб здобути досвід?На чому ходять ті, хто бешкетує?Чиї сльози не викликають співчуття?Хто може зробити сумнівну послугу?У кого очівеликі?Кого можуть спіймати неуважні люди?Чим можна кивати тікаючи?Куди опускать засмучених людей?У чому можна даремно носити воду?Що є зайвим у воді?Куди не варто сідати, зазнавши невдачі?Що віддають в разі переваги іншому?

Номер слайду 35

Відповіді до фразеологічних загадок отримаєш, розшифрувавши анаграми.з’їс. Сотикуба.говідило. Нахоти.мепожаслу. Ведга.сльо. Кролязичідико.ківеочіУхустрали.вт. Логавти.п’яви. Натикимита.воуопу. Якдунийще.шеноти. Воредуситом.утезавокосоле. П’я.жулюкавти. Сіс.пермуда. Відтипальтішос.

Номер слайду 36

Використані джерела. Література1. Забіяка В. А, Забіяка М.І. Крилаті слова, вислови і фразеологізми. Лексичні завдання і головоломки: Посібник для початкової школи, Тернопіль, « Підручники і посібники», 2000.-72 с.2. Типові освітні програми для закл. заг. серед. освіти, розроблені під керівництвом Р. Б. Шияна. 1 – 2 класи, 3 – 4 класи / Уклад. А. В. Лотоцька. –Харків : Вид-во «Ранок», 2020. – 240 с.

Номер слайду 37

Електронні ресурсиhttps://learningapps.org/8694472https://www.youtube.com/watch?v=NBc2 Je. Dd. G0 Yhttps://learningapps.org/26755342https://learningapps.org/13713297https://learningapps.org/1708884https://learningapps.org/1708924https://naurok.com.ua/urok-gra-u-sviti-frazeologizmiv-55045.htmlhttps://naurok.com.ua/opis-dosvidu-robota-z-frazeologizmami-na-urokah-ukra-nsko-movi-v-pochatkoviy-shkoli-285056.htmlhttps://learningapps.org/8694472https://learningapps.org/27262710https://learningapps.org/8694472https://childdevelop.com.ua/worksheets/7482/https://naurok.com.ua/frazeologichni-zagadki-151878.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пинів Галина
    Дякую за чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 березня
Переглядів
621
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку