Проєкт допомагає долучитися до вивчення культурного та історичного спадку рідного краю. Краєзнавство, яке є скарбницею збереження історичного досвіду багатьох поколінь наших земляків, є ключовим у національно-патріотичному вихованні учнівської молоді.
Мета проєкту: провести пошукову діяльність з виявлення історико-культурних пам`яток; вивчити історичне минуле своєї Батьківщини; поширити кращі здобутки національної культури та духовної спадщини; формувати духовно-збагачену, культурну людину; формування художньо-естетичних смаків та сприяти розвитку особистості дитини, виховувати любов до рідного краю засобами добротворення.
Очікувані результати: Поглибить знання з історії рідного краю; Допоможе у вихованні національної свідомості учнів; Вмотивує до подальшого вивчення культурної спадщини;Удосконалить навички роботи з науковою та довідковою літературою;Згуртує учнівський, педагогічний та батьківський колектив для досягнення спільної мети.
План реалізації проєкту І. Підготовчий етап:інструктаж;ознайомлення з темою колективної роботи. ІІ. Плануючий етап: визначення шляхів виконання проекту; розподіл обов`язків між членами групи; вибір індивідуальних завдань та розробка маршруту. ІІІ. Змістовно – пошуковий етап: похід за обраним маршрутом;збір та опрацювання інформації; творча робота; оформлення проектної роботи. ІV. Узагальнюючий етап: Презентація та захист проекту «Мій рідний край – моя історія жива».
Висновок: Таким чином школярі мають долучитися до вивчення культурного та історичного спадку рідного краю, усвідомити, що від них залежить історична пам'ять майбутніх поколінь. Краєзнавство, яке є безцінною скарбницею збереження історичного досвіду багатьох поколінь наших земляків, є ключовим у національно-патріотичному вихованні учнівської молоді.
Ефективність краєзнавчої роботи значною мірою залежить від реалізації діяльнісного підходу. Особистість громадянина-патріота формується інтенсивніше, якщо він любить Батьківщину не на словах, а й на ділі, якщо бере реальну участь у діяльності, в якій апробуються на практиці громадянські цінності, якщо ця діяльність торкається його почуттів, відповідає його потребам та інтересам. У краєзнавчій роботі, як напрямку виховання, особливого значення набуває особистісно орієнтований підхід, коли в центрі освітньо-виховного процесустоять інтереси дитини, її потреби та можливості, права окремого індивіда, його суверенітет. Лише завдяки співпраці школи, батьків та учнів можна реалізувати модель виховання громадянина – патріота. Реалізований колективний проект «Мій рідний край – моя історія жива» і є тим інструментом, який на практиці сприяє процесу виховання засобами краєзнавства.