Розвинена координація передбачає не тільки злагоджені рухи, а й узгоджена взаємодія процесів збудження і гальмування в корі головного мозку. Ця умова є обов"язковою для відточеної роботи центральної нервової системи.
Координація — процеси узгодження активності м'язів тіла, спрямовані на успішне виконання рухового завдання. Розвинена координація допомагає дитині рухатися спритно і впевнено, а також сприяє правильній поставі. Розвинена координація передбачає не тільки злагоджені рухи, а й узгоджена взаємодія процесів збудження і гальмування в корі головного мозку. Ця умова є обов'язковою для відточеної роботи центральної нервової системи. Саме тому у гіперактивних малюків часто виникають проблеми з координацією.
Номер слайду 3
У дитини є певні проблеми з рівновагою та координацією, якщо вона: Легко падає, часто спотикається або не може швидко «відновитись» після втрати рівноваги. Рухається скуто, рухам тіла не вистачає плавності, гнучкості (наприклад, бігає, як «робот»). Уникає фізичної активності (наприклад, активних ігор на майданчику, занять спортом). Відстає на етапах розвитку (наприклад, пізно починає повзати або ходити). Повільніше, ніж однолітки, освоює фізичні навички (наприклад, їзду на велосипеді, плавання чи лазіння по деревах). Менш спритна, здібна, ніж однолітки, у спорті (наприклад, у командних видах спорту). Штовхає важче, рухається швидше або порушує особистий простір інших дітей більше, ніж вони того хочуть. Боїться нових фізичних ігор (наприклад, гойдалок) або висоти, яка не лякає однолітків.
Номер слайду 4
При розвитку координаційних здібностей вирішують дві групи завдань: Перша група завдань передбачає різнобічний розвиток координаційних здібностей . Ці завдання переважно вирішується в дошкільному і базовому фізичному вихованні учнів . Досягнутий тут загальний рівень розвитку координаційних здібностей створює широкі передумови для подальшого вдосконалення в рухової діяльності. Завдання другої групи забезпечують спеціальне розвиток координаційних здібностей і вирішуються в процесі спортивного тренування і професійно-прикладної фізичної підготовки.
Номер слайду 5
Найбільш широку і доступну групу засобів для вдосконалення координаційних здібностей складають загальнопідготовчі гімнастичні вправи динамічного характеру , одночасно охоплюють основні групи м'язів. Це вправи без предметів і з предметами ( м'ячами , гімнастичними палицями , скакалками , булавами та ін), відносно прості і досить складні , що виконуються в змінених умовах , при різних положеннях тіла або його частин , в різні сторони: елементи акробатики ( перекиди , різні перекати тощо), вправи в рівновазі.
Номер слайду 6
Всі вправи для розвитку координації можна розділити на статистичні і динамічні. Перші вчать малюків зберігати рівновагу в заданій позі, наприклад, стояти на одній нозі або утримувати легкий вантаж на голові. Динамічні вправи - це ходьба по лавці, зміна напрямку при бігу і т. д. Хоча розвитку координації також прекрасно сприяють командні рухливі ігри (баскетбол, волейбол, футбол), катання на ковзанах, лижах і велосипеді, теніс. Головний принцип виконання вправна розвиток координації - давати навантаження, посильне дитині, що відповідає її віку. Якщо дитина ще дошкільного віку, краще давати їй вправи в ігровій формі. Потрібно використовувати м'ячі, кулі, скакалку - все, що зробить заняття веселішим.
Номер слайду 7
Комплекс вправ для розвитку координації:1. В.п.- основна стійка. По черзі піднімати вгору, потім відводити в бік то одну, то іншу руку. Повторити 4-6 разів.2. В.п. – основна стійка. Піднімати вгору праву руку і одночасно відводити в сторону ліву руку. Потім руки змінити. Повторити 4-6 разів.3. В.п. – основна стійка. Зігнути праву руку до плеча і одночасно підняти ліву руку вперед. Потім руки змінити. Повторити 4-6 разів.
Номер слайду 8
4. В.п. – сидячі на стільці. Відкинувшись на спинку стільця і витягнувши ноги вперед, спираючись п'ятами об підлогу, по черзі підтягувати то праву, то ліву ногу. Дихання довільне. Повторити 3-5 разів.5. В.п.- сидячи на стільці. Ноги, зігнуті під прямим кутом, стоять на підлозі. Робити рухи ступнями ніг, перенісши опору з носків на п'ятки по черзі то однією, то іншою ногою, не зрушуючи їх. Повторити 6-8 разів.6. В.п. – сидячи на стільці. Пересувати ступні ніг то вправо, то вліво, переносячи опору з носків на п'яти. Повторити 4-6 разів.
Номер слайду 9
7. В.п. – сидячі на стільці. Спираючись ступнями об підлогу, зігнути праву руку до плеча і одночасно зігнути ліву ногу, поставивши її на носок. Потім повернутися у вихідне положення. Те ж іншою рукою і протилежної ногою. Вправу повторити 2-3 рази.8. В.п. – сидячи на стільці. Відвести ліву руку вбік з одночасним поворотом голови вправо. Повернутися у вихідне положення. Проробити те ж, повертаючи голову вліво і відводячи праву руку в сторону. Повторити вправу 3-4 рази.9. В.п. – сидячі на стільці. Зігнути ліву руку до плеча з одночасним згинанням правої ноги, прагнучи дістати п'ятою коліно протилежної ноги. Повернутися у вихідне положення. Проробити те ж правою і лівою ногою. Всі вправи повторити 2-4 рази.
Номер слайду 10
При відсутності спеціального лікування труднощі з рівновагою та координацією можуть призвести до:соціальної ізоляції, оскільки дитина не зможе брати участь у таких групових заходах, як катання на ковзанах, верхова їзда, теніс, волейбол та інші;низької самооцінки, коли дитина розуміє, що її навички не відповідають навичкам однолітків;знущань, коли інші діти дізнаються про проблеми дитини;поганих навичок дрібної моторики (наприклад, письма, малювання й вирізання), коли в дитини немає міцної основи для підтримки рухів рук і кистей;нездатності їздити на велосипеді (або самокаті), що означає обмежені можливості для гри з однолітками, більшість з яких люблять кататись на велосипеді.