Тема уроку:
Всеволод Нестайко.
«Тореадори з Васюківки». Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність,смішне, комічне та романтичне у творі
Повість – це…. Пригодницький твір – це…. Романтика–це….
Синонімами до слова романтичний є:…. Тореадори – це…. Корида – це….
«Кожна пригода – до мужності дорога»
Словникова робота
• Шевйот - дорогий сорт м’якої, легкої, трохи ворсистої шерстяної або напівшерстяної тканини.
• У раймазі – районний магазин(складноскорочене слово).
• Сільмаг – сільський магазин.
• Не розшолопали – не зрозуміли, не второпали.
• Ґиґне – помре.
• Кумпол – голова.
• Шелегейдики – шибеники,
розбишаки.
Гаменхотепа... Кульмінація: допомога
Яви Павлу втекти від розлюченого діда Салимона.
Розв’язка: покарання хлопців батьками за шкоду на баштані.
-Чому твір В. Нестайка «Тореадори з
-Визначте тему, ідею та основну думку розділу.
Тема: зображення стосунків між хлопцями, в результаті яких перевіряється цінність справжньої дружби.
Ідея: засудження тих, хто розуміє дружбу тільки на словах; уславлення дружніх стосунків, які перевірені часом, конкретними справами.
Дослідити мову твору, використання автором мовних засобів, які надають твору комічного
характеру, зокрема роль фразеологізмів у тексті; з'ясувати, якою є роль лайливих, просторічних слів у творі.
Яке слово пропущено?
«….. Смелее в бой, …,… .
Там ждет тебя любовь, там ждет тебя любовь».
ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ ЗА ПОВІСТЮ :
Що є мрією, а що дійсністю, що є романтичним, смішним, а що реальним, буденним?
МРІЯ |
ДІЙСНІСТЬ |
|
|
СМІШНЕ, КОМІЧНЕ |
СУМНЕ |
|
|
РОМАНТИЧНЕ |
ПРИЗЕМЛЕНЕ, БУДЕННЕ |
|
|
1. Заповнити до кінця схему «Що у творі є мрією, а що дійсністю, що романтичним, а що реальним…».
Прочитати розділ «Усе! Кінець! Я дарую велосипед…». Підготуватися до виразного читання цього розділу;
2. Самостійно опрацювати статтю підручника «Комічне.
Засоби творення комічного»,С.155-156. Дібрати та записати в робочий зошит приклади з тексту до кожного засобу комічного.
3. Скласти фразеологічну характеристику – жарт(жартівливу характеристику однокласника) за допомогою влучних висловів, які підкреслюють найсуттєвіші риси вдачі, поведінки, зовнішності.
Урок з української літератури Дякую за увагу!
Підготувала: вчителька української мови та літератури
Житомирської ЗОШ № 14,
Домбровська О.А