Презентація "Всеволод Нестайко. Повість «Тореадори з Васюківки» . Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність,смішне, комічне та романтичне у творі"

Про матеріал
Презентація до уроку "Всеволод Нестайко. Повість «Тореадори з Васюківки» . Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність,смішне, комічне та романтичне у творі"
Перегляд файлу






Тема уроку:

Всеволод Нестайко.

«Тореадори  з  Васюківки».  Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність,смішне, комічне та романтичне у творі

«Незакінчене речення»

 

Повість – це…. Пригодницький твір – це…. Романтика–це….

Синонімами до слова романтичний є:…. Тореадори – це…. Корида – це….

«Хвилинка мудрості»

«Кожна пригода – до мужності дорога»

 

Словникова робота

        Шевйот -  дорогий сорт м’якої, легкої, трохи ворсистої шерстяної або напівшерстяної тканини.

        У раймазі – районний магазин(складноскорочене слово).

        Сільмаг – сільський магазин.

        Не розшолопали – не зрозуміли, не второпали.

        Ґиґне – помре.

        Кумпол – голова.

        Шелегейдики – шибеники,

                                          розбишаки.

 

 

1 група - Мультиплікатори

Сюжетний ланцюжок


Експозиція: розповідь про дружні стосунки Павла з Антончиком Мацієвським.                      Зав’язка:   вирішення хлопцями збудувати єгипетську піраміду із кавунів і замурувати в ній Павлушу — як фараона

Гаменхотепа...                 Кульмінація: допомога

Яви Павлу втекти від розлюченого діда Салимона. 

                       Розв’язка: покарання хлопців батьками за шкоду на баштані.

  

2 група – Літературознавці

-Чому твір В. Нестайка «Тореадори з


Васюківки» не можна назвати оповіданням?  -Доведіть, що повість « Тореадори з Васюківки» - це пригодницький твір.

-Визначте тему, ідею та основну думку розділу.

Тема: зображення стосунків між хлопцями, в результаті яких перевіряється цінність справжньої дружби.

  Ідея: засудження тих, хто розуміє дружбу тільки на словах; уславлення дружніх стосунків, які перевірені часом, конкретними справами.

 

3 група – Мовознавці – дослідники

Дослідити мову твору, використання автором мовних засобів, які надають твору комічного

характеру, зокрема роль фразеологізмів у тексті; з'ясувати, якою є роль лайливих, просторічних слів у творі.

         

Яке слово пропущено?

 

«….. Смелее в бой, …,… . 

Там ждет тебя любовь, там ждет тебя любовь».

 






ЗАПОВНИТИ   ТАБЛИЦЮ  ЗА  ПОВІСТЮ : 

Що є мрією, а що дійсністю, що є романтичним, смішним, а що реальним, буденним? 

   

МРІЯ

ДІЙСНІСТЬ

  

  

СМІШНЕ,    КОМІЧНЕ

СУМНЕ

  

  

РОМАНТИЧНЕ

ПРИЗЕМЛЕНЕ,   БУДЕННЕ

  

  

Завдання додому

1.    Заповнити до кінця схему «Що у творі є мрією, а що дійсністю, що романтичним, а що реальним…».

Прочитати розділ «Усе! Кінець! Я дарую велосипед…». Підготуватися до виразного читання цього розділу;

2.    Самостійно опрацювати статтю підручника «Комічне.

Засоби творення комічного»,С.155-156. Дібрати та записати в робочий зошит приклади з тексту до кожного засобу комічного.

3.    Скласти фразеологічну характеристику – жарт(жартівливу характеристику однокласника) за допомогою влучних висловів, які підкреслюють найсуттєвіші риси вдачі, поведінки, зовнішності.

 

 


 

 

Урок з української літератури Дякую за увагу!

 

 

 

Підготувала: вчителька української мови та літератури

Житомирської ЗОШ № 14,

Домбровська О.А

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
10645
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку