Дружба! Велике це слово — дружба!
Може, найбільше з усіх слів людських.
Заради дружби люди йдуть на тортури, сідають у тюрму, навіть життя віддають…
Пригадаймо!
1.Про кого йдеться у творі?
2.Які головні події у творі?
3.Цей твір повчальний?
4.Яка основна думка твору?
5.Яка ідея твору?
1. Вiн чогось не любив, як ми крали кавуни збаштана. Вiн любив, щоб ми просили. А ми не любили просити… Воно не так смачно.
2. У нас була прекрасна, благородна iдея —провести пiд свинарником метро. Це мало бути сюрпризом. Перша лiнiя метро у — Васюкiвцi! Станцiя «Клуня» — станцiя «Крива груша». Три копiйки в один кiнець. Родичi — безплатно. З учительки арифметики — п’ять копiйок.
3. …веселi, дотепнi люди — дуже, по-моєму, потрiбнi для життя, потрiбнiшi за серйозних, поважних i суворих. Бо серйознi й поважнi тiльки наказують та покрикують. А якийсь жартун скаже дотепне слово, i одразу легше працювати людям, i робота спориться, коли серед людей веселий чоловiк. А коли начальник веселий i вмiє жартувати, то взагалi чудово.
4. — Виходить, я буду в тебе дикуном, — ужевеселiше сказав я — Вiн, значить, герой… А я, значиться, дикун. От Кукурузо!
— Та Крузо, а не Кукурузо! Робiнзон Крузо. — То вiн був Крузо, а ти — Кукурузо. Якраз пiдходяще для тебе iм’я. Пiсля вчорашнього… Цитування
5. Гарне мiсто Київ! Гарнiше вiд Пирятина,вiд Крижополя, вiд Жмеринки — вiд усiх мiст, якi я бачив. Столиця!
6. Щоб я вам ото при всьому селi цiлувавсяна сценi з якоюсь Ганькою Гребенючкою!..
Я краще з коровою поцiлуюсь!..
1. Доведіть на прикладі вчинків Івана та Павла, що хлопці мають щире серце, здатні до порозуміння і добра.
2.Прослідкуйте, як сам В. Нестайко ставиться до своїх героїв? Особисті міркування обґрунтуйте.
3. Чи можна виправдати поведінку хлопців, які рили метро під свинарником і зашкодили діду? Як Іван і Павло зреагували на його крик?
4.Прокоментуйте характеристику, яку надав хлопцям дід Салимон: «От хлопці! Орли! Соколи! Гангстери, а не хлопці! Нема на них буцегарні! Власну думку вмотивуйте.
5. А що, на ваш погляд, є дружбою? Чи можна Ваню з Павликом вважати друзями?
6.Як ви ставитеся до вчинків і по ведінки Вані та Павла? Відповідаючи, посилайтеся на зміст твору.
7. Прослідкуйте, які риси характеру виявляються у хлопців під час при год, що з ними трапляються. Власні спостереження узагальніть.
Домашнє завдання!