Симбіо́з — взаємодія й співіснування різних біологічних видів. Типи взаємодій за ефектом{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Позитивний (+) один організм отримує користь за рахунок іншого. Негативний (-)організму завдається шкода іншим. Нейтральний (0)один організм не впливає на інший
−+Паразитизм — вид взаємозв'язків між різними видами, за яких один із них (паразит) більш-менш тривалий час використовує іншого (хазяїна) як джерело живлення та середовище існування, частково чи повністю покладаючи на нього регуляцію своїх взаємовідносин з довкіллям. Варіанти відносин між двома організмами{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Мураха рабовласник{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Трутовик
ПЕРЕВІР СЕБЕ (визнач тип взаємодії)Зозуля добре відома звичкою підкидати свої яйця в гнізда дрібних птахів. Морські анемони прикріплюються до порід у водних середовищах існування і добувають видобуток, паралізуючи її своїми отруйними щупальцями. Риби-клоун несприйнятливі до отрути анемона і фактично живуть в його щупальцях. Вони очищають щупальця анемона, роблячи їх вільними від паразитів, а також діють як приманка, заманюючи рибу і іншу здобич. Морський анемона забезпечує захист для риби-клоун, оскільки потенційні хижаки тримаються подалі від його щупальців. Взаємодія між райдужною фореллю і кульбабою в полонині або кактусом і тарантулом в пустелі. Є багато ос, які відкладають яйця в гніздах бджоли. Потім личинки оси харчуються личинками бджіл.
окспекери - це птахи, які їдять кліщів, мух та інших комах, паразитуючих на великій рогатій худобі та інших ссавців, які пасуться. Лишайники представляють собою складні організми, які є результатом симбіотичного з'єднання між грибами і водоростями або ціанобактеріями. Грибок є основним партнером в цих взаєминах, який дозволяє лишайникам виживати в різних біомах. Лишайники можна знайти в самих екстремальних середовищах, таких як пустелі або тундра, і вони ростуть на скелях, деревах та відкритому ґрунті. Гриб забезпечує безпечну захисну середу в тканини лишайника для зростання водоростей і / або ціанобактерій. Водорості або ціанобактерії здатні здійснювати фотосинтез і забезпечувати гриб поживними речовинами. Аргентинський мураха. Його батьківщина — Південна Америка, і це один з найгірших інвазивних видів мурах у всьому світі. Коли колонія знаходить продовольчий ресурс, вони фізично і хімічно захищають його, не дозволяючи корінним мурашкам отримувати доступ до харчового ресурсу. Вони часто нападають і витісняють інші колонії побратимів в цьому районі. Це призводить до зниження чисельності популяцій мурах. ПЕРЕВІР СЕБЕ (визнач тип взаємодії)
Морські анемони схожі на гібрид тюльпана і жоржини, який досяг метра в діаметрі. Вони живуть в тропіках і субтропіках. В юності анемони кріпляться «підошвою» до твердого ґрунту і більше вже переміщатися не можуть. Нічого, вони все одно вас дістануть: анемони миттєво випускають щупальця, які пронизують риб, необережно пропливають поблизу. Паралізуючий нейротоксин позбавляє жертву рухливості. Все, що залишається анемону - підтягти її до рота, перехопити губними щупальцями і з'їсти. Людина, звичайно, забагато, щоб стати обідом, але болючий опік йому гарантований. Невелика за розмірами равлик-конус не просто виглядає безневинно - вона викликає бажання забрати її додому як сувенір. Особливо привертає увагу правильна конусоподібна форма. Необережний турист бере равлика в руку, і конус, вирваний зі звичного середовища, починає захищатися. У хід йде отруйний шип, який вистрілює немов дротик з рильця равлики. Сувенір дістається дорогою ціною: отрута конуса смертельно небезпечна для людини, і кожен третій потерпілий не доїжджає до лікарні. ПЕРЕВІР СЕБЕ (визнач тип взаємодії)
Морський огірок (голотурія). Ним користуються всілякі морські дрібні тварини: і крабики, і схожі на крихітних вугрів рибки-карапуси. Вони, дочекавшись моменту відкриття, потрапляють всередину морського огірка, як у відмінний притулок, і проводять весь день, обстежуючи огіркові кишки. А якщо дуже потрібно вийти, то стукають, і господар випускає їх. ПЕРЕВІР СЕБЕ (визнач тип взаємодії)ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВивчити конспект