Правило правопису слів з апострофом вивчається у початкових класах. Вчителю треба добирати різні форми роботи, щоб зацікавити вихованців. Багато часу йде на підготовку до занять. Тому хочу поділитися з колегами наробками.
Автор: ОМЕЛЬЧУК Н. М. вчитель-методист Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 4
Номер слайду 2
З * що позначає Н апостроф; А * для чого Т використовується; И * коли треба писати і не писати
Номер слайду 3
У * відшукувати слова з М апострофом; І * знаходити помилки; Т * працювати з орфо- И графічним словником
Номер слайду 4
Ц І * красу художнього Н слова; У В * витоки українського Т народознавства И
Номер слайду 5
А я такий же, як знак розділовий: Простий і відомий шкільній дітворі. Оце лиш в словах української мови Сумлінно пишусь не внизу, а вгорі. Твердість вимови вчу позначати, Роздільно навчаю також читати. Ось спробуй писати слово «ім’я» – Факт, що зразу потрібним стану і я! А П О С Т Р О Ф
Номер слайду 6
Відгадайте загадки, поясніть правопис відгадок, записавши їх у фонетичній транскрипції.
Номер слайду 7
Без крові, без серця, у воді під берегом пасеться. п’явка [пйавка]
Номер слайду 8
Стоїть, колихається, гарною головою величається. будяк [буд’ак]
Номер слайду 9
Чорна гадюка у воді, а не кусається. в’юн [вйун]
Номер слайду 10
Червоний пан у яму впав. буряк [бур’ак]
Номер слайду 11
Що людина накачує в своєму організмі? м’язи [мйази]
Номер слайду 12
Скласти усний опис м’яти.
Номер слайду 13
Утворіть та запишіть слова з апостро- Фом, пояснюючи їх правопис.
Номер слайду 14
подвір я об ємний полум юн в сузір пом якшення дев ятка
Номер слайду 15
Вставте, де треба,апостроф. Свій вибір аргументуйте. Розтлумачте зміст ви-словлювань. Вправа «Будь уваж-ним!»
Номер слайду 16
1. У всякому подвір…ї – свої повір…я. 2. Хто стане медом, того мухи з…їдять. 3. Прирівняв солов…я до зозулі. 4. Подбай,будучи живим, про те, щоб було чим добрим тебе пом…янути. 5. Ледачому і в будень св…то.
Вправа «Конструктор» Від поданих слів утворіть дієслова з префіксом роз-. Їхати, єднати, їсти, ятрити. Роз’їхатись, роз’єднати, роз’їстись, роз’ятрити.
Номер слайду 19
Вправа з ключем Записати слова у 2 колонки: а) з апострофом; б) без апострофа. Якщо вправа виконана правильно,то з перших букв прочитаєте прізвище авто- ра і назву оповідання твору з українсь- кої літератури. Вправа з ключем
Відшукайте на слух з моральних макси-мумів, зафіксованих народною мудріс-тю, слова з апострофом (звучить текст).
Номер слайду 23
Малюнковий диктант
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Номер слайду 26
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Номер слайду 29
Номер слайду 30
Номер слайду 31
Номер слайду 32
Номер слайду 33
Номер слайду 34
Номер слайду 35
Номер слайду 36
Номер слайду 37
Номер слайду 38
1. Я швидко засвоїв тему. (+ чи -) 2. Я був активний на уроці. (+ чи -) 3. Я з цікавістю виконував усі завдання. (+ чи -) 4. Я встигав разом однокласниками. (+ чи -) 5. Я свою роботу в класі оцінюю на … балів.