Взірці архітектури бароко. Бароко – це мистецтво, збудоване на контрастах, асиметрії.
Номер слайду 2
Стиль бароко (італ. - химерний, дивний) народжується в Італії і розповсюджується в більшості європейських країн, набуваючи в кожної свої особливі національні риси. Твори бароко відрізняються недотриманням правил ренесансної гармонії заради більш емоційної взаємодії з глядачем. Російський письменник П. Муратов писав, що бароко — не лише архітектурний стиль, навіть не тільки новий принцип у мистецтві. Він вважав, що це ціла епоха в історії характерів, понять і відносин, феномен не лише естетичний, але і психологічний. В бароко відзначалися:– складненість обсягів і простору, взаємне перетинання різних геометричних форм;– переважання складних криволінійних форм при визначенні планів і фасадів споруд;– чергування опуклих і увігнутих ліній і площин– активне застосування скульптурних та архітектурно-декоративних мотивів;– нерівномірний розподіл архітектурних засобів;– створення заможної гри світлотіні, колірних контрастів– динамічність архітектурних мас.
Номер слайду 3
XVII ст. було періодом розквіту абсолютної монархії в Європі. Мистецтво було спрямоване на уславлення знаті та церкви, але водночас повинне було відбивати прогресивні ідеї того часу. У зв’язку з цим новий стиль — бароко — синтезував уже відомі жанри та види мистецтв, різні форми та напрями, до того ж він був орієнтований на зорове сприйняття людини. Метою цього стилю було вразити й приголомшити глядачів, тому контрастність форм, об’ємів та кольорів, світлотіньові ефекти, прагнення до величі та пишності, театральність стали його невід’ємними рисами. Неперевершеним центром архітектури бароко вважається католицький Рим. Архітектори бароко прагнули динамічного просторового рішення. Основну увагу вони приділяли фасаду, посилюючи його естетичний вплив. Вільно використовуючи античні ордерні форми, архітектори посилювали пластичність і мальовничість загального рішення. Одними з головних ознак архітектури бароко були надмірність засобів і змішування масштабів. Виникли будівлі з опуклим, увігнутим або навіть криволінійним фасадом. Ордер став менш функціональним, на перший план вийшла декоративність. З’явилися зібрані в пучки колони, пілястри, кручені колони.Історія виникнення
Номер слайду 4
Мікеланджело - один із найбільших майстрів Відродження, скульптор, живописець і архітектор. Його вважають останнім майстром Відродження і творцем стилю бароко одночасно . Саме він усвідомив основний стилетворчий елемент бароко — пластику стіни. Вінець його творчості — Собор Святого Петра у Римі — відносять вже до стилю бароко. Майже всі архітектори Італії по черзі брали участь у проектуванні та будівництві собору.
Номер слайду 5
Майже всі архітектори Італії по черзі брали участь у проектуванні та будівництві собору. В 1546 р. керівництво роботами було доручено Мікеланджело. Всі несучі конструкції Мікеланджело зробив більш масивними і виділив головний простір. Він звів барабан центрального купола, але сам купол добудовувався вже після його смерті. Найбільшою мірою архітектурні форми у тому вигляді, як вони були задумані Мікеланджело, збереглися з вівтарної, західної сторони.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Лоренцо Берніні спроектував площу перед собором Св. Петра. Майстер оформив площу перед собором як продовження храму. Просто від країв фасаду далеко вперед простягнулися криті галереї — коридори, що утворюють трапецієподібний простір, а від кінців галереї розійшлися у дві сторони двома рукавами колонади.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Послідовники Хосе Чуррігера створили стиль чуррігереско, котрий характеризується граничною насиченістю площин, фантастично складними, химерними сплетіннями декоративних форм, мальовничістю і динамікою композиції. Прикладом іспанського бароко є «Ель Транспоренте», створений архітектором Н. Томе для Кафедрального собору в Толедо — вівтар у вигляді статуарної композиції в пишному, але разом з тим дуже вишуканому архітектурному та скульптурному обрамленні.
Номер слайду 10
Собор Св. Павла — кафедральний собор у Лондоні здіймається в небо на 111 м. Він був побудований за проектом архітектора К. Рена і вважається одним з кращих шедеврів архітектури бароко. Купол собору подібний до купола базиліки Св. Петра у Римі, створеного великим Мікеланджело.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Палаци Франції мали П-подібну форму.
Номер слайду 13
Чудовими пам’ятками житлової української архітектури кінця XVII ст. є:
Номер слайду 14
Будинок Якова Лизогуба
Номер слайду 15
Чернігівський колегіум
Номер слайду 16
Церква св. Присцілли в Таско-де-Аларконе —колоніальне ультрабароко
Номер слайду 17
Палац Аранхуес,Іспанія
Номер слайду 18
Турин, базиліка ді Суперга,Італія
Номер слайду 19
Мадрид, палац Орьєнте
Номер слайду 20
Турин, Італія, мисливський замок Ступініджі біля Турину
Номер слайду 21
Ранньобароковий костел св.Іоанна Хрестителя в м. Трнава, Словаччина
Номер слайду 22
Палац Шенбрунн на старій гравюрі
Номер слайду 23
Монастир в Мельку
Номер слайду 24
арх. Франческо Каратті, бароковий фасад базиліки Св. Георгія, Прага.