Презентація "Як досягти успіхів у спілкуванні"

Про матеріал
Розкрито секрети спілкування для п'ятикласників: вміння застосовувати правила мовного етикету, етикетні формули; вибирати відповідне слово..
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відеоурок «Як досягти успіхів у спілкуванні»етика, 5 клас. Розробка: Тетяна Вікторівна Пекар,вчителька історії Одеської загальноосвітньоїшколи №45 І-ІІІ ступенів Одеської міськоїради Одеської областіЄпіграф: «Єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування» (А. Сент-Екзюпері).

Номер слайду 2

УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ:поняття «спілкування», «спілкувальники», «мовний етикет», «етикетні формули», «комунікативна ситуація», «етикет спілкування»;що таке спілкування, культура спілкування. УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ: застосовувати правила мовного етикету, етикетні формули; вибирати відповідне слово. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ. Ключові поняття: «спілкування», «співбесідники», «мовний етикет», «етикетні формули», «комунікативна ситуація», «етикет спілкування».

Номер слайду 3

ПЛАН Що таке спілкування? 2) Значення слова в людському спілкуванні. 3) Що таке культура спілкування і мовний етикет? 4) Коли спілкування приносить задоволення? 5) Правила етикету бесіди.

Номер слайду 4

«Людина, яка говорить тільки про себе, тільки про себе й думає. А людина, яка думає тільки про себе,— безнадійно некультурна. Вона некультурна, якою б високоосвіченою вона не була» Д. Карнегі, американський психолог, письменник ВИСЛОВИ «У спілкуванні необхідно триматися так, щоб друзів не робити ворогами, а ворогів друзями» Піфагор, давньогрецький філософ, математик«Найважливіше у спілкуванні — почути те, що не було сказано» П. Дракер, американський письменник

Номер слайду 5

ЩО ТАКЕ СПІЛКУВАННЯ? ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ (КОМУНІКАЦІЄЮ) СПІЛКУВАННЯ – ВЗАЄМИНИ МІЖ ЛЮДЬМИ СПРИЙНЯТТЯ ЛЮДИНИ ЛЮДИНОЮВЗАЄМОДІЯ (ІНТЕРАКЦІЯ)СПІЛКУВАННЯ — взаємини між людьми, що виявляються в обміні інформацією (комунікації), у взаємодії (інтеракції), у сприйнятті людини людиною.

Номер слайду 6

Спілкування розгортається в умовах конкретної ситуації, яканазивається КОМУНІКАТИВНОЮ СИТУАЦІЄЮ. КОМУНІКАТИВНА СИТУАЦІЯПРОЩО?ДЛЯЧОГО?ХТО?КОМУ?ЩО?ДЕ?КОЛИ?СПІЛКУВАЛЬНИКИ – особи, які спілкуються; співрозмовники,співбесідники.

Номер слайду 7

2) ЗНАЧЕННЯ СЛОВА В ЛЮДСЬКОМУ СПІЛКУВАННІ. Розмовляємо ми за допомогою усної мови. Словесне спілкування –одна з головних потреб людини. Слова містять знання людини просвіт, за їх допомогою люди передають одне одному свої думки. Запас слів і звуків, з яких люди будують своє мовлення, утворюють мову. Давня біблійська легенда про Вавилонську вежу. РЕЗУЛЬТАТ: виникнення різних мов у світі. Кожен народ прагне говорити своєю рідною мовою. Наша рідна укра-їнська мова – одна із найкрасивіших і співучих мов у світі. На Всесвіт-ньому конкурсі краси мов 1934 р. в Парижі українська мова зайняла третє місце після французької та персидської. Інші джерела повідомляють, що за співучістю українська мова посідає друге місце після італійської мови. СЛОВО ВОЛОДІЄ ВЕЛИЧЕЗНОЮ СИЛОЮ. ВОНО МОЖЕ «ОКРИ-ЛИТИ» ЛЮДИНУ, А МОЖЕ Й ПОРАНИТИ СИЛЬНІШЕ ЗА ЗБРОЮ.

Номер слайду 8

Спілкувальники використовують готові словесні штампи, набір готових формул, так званий мовний етикет. Мовний етикет є ознакою куль- турної людини.3) ЩО ТАКЕ КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ І МОВНИЙ ЕТИКЕТ? МОВНИЙ ЕТИКЕТ — набір формул, словесних штампів, призначений для певних етикетних ситуацій. ЕТИКЕТ СПІЛКУВАННЯ — вид етикету, який охоплює і мовний етикет, і етикет немовних засобів (жести, міміка), і правила спілкування.

Номер слайду 9

4) КОЛИ СПІЛКУВАННЯ ПРИНОСИТЬ ЗАДОВОЛЕННЯ? Одними з перших навчальних закладів виникли старогрецькі школи риторики, в яких хлопці оволодівали: мистецтвом говорити коротко, зрозуміло й виразно; вчилися уважно слухати інших. Мистетво бесіди починається з уміння слухати, адже, коли всі говорятьодночасно, зрозуміти нічого не можна.«Не розкривай вуст, бережи вуста, не говори відразу, якщо роздратований, тому що доведеться негайно розплачуватисяза необдумані слова», - правила давнього Шумеру. Спілкування приносе задоволення, коли воно не принижує, не ображає і не завдає болю; виражається глибока повага до внутрішнього світу тих, ізким ми спілкуємося, бажання й прагнення зрозуміти їх.

Номер слайду 10

Рекомендації для мовця. Рекомендації для слухача

Номер слайду 11

Рекомендації для мовця. Рекомендації для слухача

Номер слайду 12

ГЛУЗЛИВЕ СЛОВО Давно се діялося. Побачив один чоловік у лісі огрядного оленя, довго милувався вінкрасою оленя, аж той нарешті запримітив чоловіка й зрадів, бо вже здавна мріяв розпитатикогось про свою вроду. Олень наблизився до чоловіка, став перед ним і питає: Чи гарний я?Якби не куций! – сказав чоловік. Олень затремтів із досади й каже: Зроби мені сокирою рану поміж рогами, - і пригнув голову до чоловіка. Чоловік вагався, та, врешті цокнув сокирою рогатого, й одразу бризнула кров косицею аж до половини високихдерев.- Дякую тобі за послугу, - сказав поранений, - за рік прийди на те саме місце, щось цікаве по-кажу й скажу тобі. Сказав він і кинувся в чагарники, залишаючи за собою кривавий слід. Через рік чекає чоловік на оленя, але вже з рушницею в руці, бо боявся помсти оленя. Нев-довзі прибіг олень, поклонився чоловікові й каже:- Подивися, чи рана від твоєї сокири загоїлась, - сказав і нахилив голову перед чоловіком. Тремтячи, оглянув чоловік поранене місце й каже: Загоїлась, і лише маленький шрам по собі залишила. Бачиш, - промовив олень, - рана від сокири за рік загоїлася, але рана, що мені в серці зро-било твоє глузливе слово, не загоїться ніколи.

Номер слайду 13

5) ПРАВИЛА, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬНАМ У СПІЛКУВАННІ• Більше читай, поповнюй свій словниковий запас. • Використовуй тільки ті слова, значення яких тобі зрозуміло. • Будь увічливим не тільки у вчинках, але й у словах. • Посміхайся, вживай добрі й ввічливі слова.• Веди розмову доброзичливим тоном. • Не розмовляй, коли їси. • Не називай присутніх займенником «він» або «вона». • Звертайся до ровесника на ім’я і на «ти», а до дорослих — на ім’я та по батькові й на «Ви». • Не говори погано або нешанобливо про відсутніх, завжди висловлюй свою думку про людину їй в обличчя, а не піддавай критиці позаочі. • Під час розмови не розмахуй руками, не жестикулюй без потреби. • У розмові не вживай грубих, лайливих слів і висловів, а також слів «бур’янів», таких, як «типу», «розумієш», «ну», «коротше». • Умій стримувати себе, навіть якщо дуже роздратований або розсерджений. • Не виділяй надмірно своє «Я». • Говори виразно, спокійно. • Не перетворюй бесіду на монолог.

Номер слайду 14

ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНЕ1. Сформулюйте і запишіть правила ввічливого спілкування, так, щоб три були заперечними реченнями, а три – стверджувальними. ЗАВДАННЯ.1) Вивчити терміни і визначення.2) Прочитати урок 25 у підручнику Данилевська О., Пометун О. Етика: для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.;Генеза, 2006. Сторінки 138-143. 3) Письмово надати відповідь на завдання.

Номер слайду 15

Дякую за увагу!Бажаю вам гарногоспілкування!

Номер слайду 16

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИДанилевська О., Пометун О. Д18 Етика: Підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.;Гене- за, 2006. - 192 с.: іл. https://uk.wikipedia.org/wiki/ https://history.vn.ua/

pptx
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
7574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку