Презентація "Які органи у квіткової рослини"

Про матеріал
Презентація "Які органи у квіткової рослини" створена для супроводу дистанційного уроку з "Пізнаємо природу" 5 клас НУШ (за підручником Д. Біди та ін.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Повторимо!https://learningapps.org/29366086 https://learningapps.org/29368703 https://learningapps.org/29369281

Номер слайду 3

План. Яка будова квіткової рослини. Як органи рослини посперечалися, хто з них найважливіший. Наукова казка. Які таємниці приховують квітки і плоди

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Корінь – це підземний орган, основними функціями якого є закріплення рослини в ґрунті та поглинання з нього води з розчиненими речовинами. Пагін – це надземний орган рослин, який складається зі стебла і розташованих на ньому листків і бруньок.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Як органи рослини посперечалися, хто з них найважливіший. Наукова казка

Номер слайду 9

Органи рослини завжди жили дружно. Але одного разу, втомлені спекотним літом, вони почали суперечку - хто з них найголовніший. Корінь: звичайно, що я - найголовніший. Адже закріплюю рослину в ґрунті, напоюю всі органи водою і годую мінеральними солями. А як треба відкласти поживні речовини, щоб потім на наступний рік використати для росту - то також одразу до мене. І тоді я важко працюю - розростаюсь. Про мою важливість говорить навіть те, що я першим з’являюся з Насінини.

Номер слайду 10

Листок: от-от, Корене, живеш собі, та ще й за мій рахунок. Адже це я утворюю під час фотосинтезу з вуглекислого газу і води ті поживні речовини, професійно використовуючи для цього сонячну енергію. А ще й виділяю кисень, яким всі дихають. І це непросте завдання, адже треба постійно контролювати, щоб не сплутати дихання і фотосинтез: вуглекислий газ спрямовувати для фотосинтезу, а виділяти кисень, кисень скеровувати для дихання, а виділяти вуглекислий газ. А як ти забагато набереш води, то я рятую рослину - випаровую (виділяю) її через свої продихи. А якщо потрібно, я тебе, Корене, можу виростити і без насіння.

Номер слайду 11

Стебло: от слухаю я вас і думаю, куди б ти, Кореню, дівав воду, а як би ти, Листку, передавав іншим органам поживні речовини без мене? Це ж мої довгі клітини як трубочки пересилають поживні речовини від Листків униз, а воду від Кореня по всій рослині. З ранньої весни до пізньої осені працюю, трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. А хто ж, як не я, тримаю гілки з листками та розташовую їх так, щоб усі сонечко бачили.

Номер слайду 12

Квітка: які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе просто. Уся ваша праця, все, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, сонячної енергії для того, щоб я могла утворити плід з насінням. Не буде мене, - не буде й плоду з насінинами, а не буде насіння - не буде й рослини. Тому, якщо буду я - буде рослина.

Номер слайду 13

Брунька: так-то так, але не було б ні тебе, Стебло, ні тебе, Листку без мене, а ні навіть тебе, Квітко. Бо саме я захищаю вас ще малесеньких узимку від лютих морозів, ранньої весни - від несподіваних приморозків, від комах шкідників, які б давно вас згризли. Невдячні ви.

Номер слайду 14

Насінина: і, все-таки, я - найголовніша. Саме з мене розвивається і Корінь, і Стебло, і Листки, і Квітки, і Плоди, і нові Насінини. Тому маю найважливішу роль: захистити і забезпечити ріст та розвиток маленькому зародку рослини, щоб почалось нове життя. Плід: але ти забула, Насінино, що саме я захищаю тебе і борюсь з усіма негараздами за твоє життя. А хто ж, як не я, вигадую різні способи поширення, щоб перенести тебе на нове краще місце для розвитку майбутньої рослини.

Номер слайду 15

І ще б, напевно, довго сперечались органи, якби не Рослина, яка почала задихатись і в’янути. Схаменулись органи і дружно взялись працювати разом, рятуючи Рослину.

Номер слайду 16

Таємниці квітки

Номер слайду 17

Як утворюється плід

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Прочитати параграф 43 та вміти відповідати на питання. Письмово: доконспектувати (слайд № 5,7,16,17)презентацію.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Сараєва Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Воловицька Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лисенко Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бонд Маша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кокітко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Карпевич Леся Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
9 березня 2023
Переглядів
5922
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку