Найкраще засвоюються ті знання,які здобуті самостійно. Усі самостійні роботи за дидактичною метою можна поділити на п’ять груп: Здобуття нових знань і оволодіння вміннями самостійно здобувати знання. Закріплення та уточнення знань. Вироблення вмінь застосовувати знання на практиці. Формувати вміння творчого характеру. Формувати вміння практичного характеру.
Здобуття нових знань і оволодіння вміннями самостійно здобувати знання. Сучасний урок - це співпраця творчо працюючого вчителя і активно думаючого учня. З метою здійснення самостійної діяльності учнів на уроках географії я розробила різноманітні завдання для учнів, що передбачають роботу:в класі з картами атласу;текстом підручника, з ілюстраціями,з цифровими та статистичними показниками.використовую сучасні мультимедійні технології, які надають унікальні можливості для реалізації творчих ініціатив вчителя і учня
Сучасний урок - це не передача суми відомостей в тій чи іншій навчальної області, а виховання особистісних компетенцій учнів. Учень повинен: самостійно здійснювати пошук інформації по поставленому завданню;вміти аналізувати інформацію; застосовувати отримані знання для вирішення проблем.
Зміст матеріалів завдань спрямований на свідоме засвоєння фактичних знань, закономірностей, розвиток логічного мислення, формування умінь і навичок, та на здійснення тісного зв’язку навчання географії з життям (життєва компенетція). Приклади завдань: Поясність зв’язок між погодними умовами та погіршенням самопочуттям людини, Г та підрахуйте кількість викликів швидкої допомоги у лютому (кількість днів з норм. атмосферним тиском 21 а днів х низьким – 7), якщо відомо, що ккількість викликів швидкої у нашій громаді зазвичай становить 15 викликів на день, а у дні з низьким атмосферним тиском зростає удвічіПоясність. чому в пустьелях Автралії багатша рослинність ніж в пустелях Африки? Що таке інлекс людського розвитку (ІЛР? Яким є ІЛР для України? Поясність, за рахунок чого Україна може збільшити цей показник?
https://naurok.com.ua Посилання на деякі створені мною тести:https://naurok.com.ua/test/vnutrishnya-budova-zemli-girski-porodi-i-minerali-scho-skladayut-zemnu-koru-litosfera-1814447.html https://naurok.com.ua/test/afrika-geografichne-polozhennya-doslidzhennya-materika-tektonichna-budova-i-relef-korisni-kopalini-1695606.html https://naurok.com.ua/test/tipi-ekonomichnih-sistem-tipizaciya-kra-n-svitu-za-rivnem-ekonomichnogo-rozvitku-misce-ukra-ni-v-niy-1688432.html https://naurok.com.ua/test/sposobi-orientuvannya-na-miscevosti-viznachennya-napryamkiv-na-miscevosti-kompas-ponyattya-pro-azimut-1684413.html https://naurok.com.ua/test/navchalni-karti-y-atlasi-elementi-karti-kartografichni-proekci-ta-vidi-spotvoren-na-geografichnih-kartah-klasifikaciya-kart-1639483.html
Виконання практичних робіт та дослуджень. В процесі виконання практичних робіт та досліджень учні навчаються самостійно: аналізувати та узагальнювати навчальний матеріал;створювати таблиці, діаграми, схеми;Працювати з картами атласу та контурними картами, статистичною та довідковою інформацією;Знаходити та опрацьовувати різноманітні джерела інформації;Робити висновки
Висновки: Світ «інформаційного вибуху» формує нові взаємовідносини між учнями і знаннями, тому молодь потребує розвитку певних якостей майбутньої успішної особистості: уміти адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях; самостійно здобувати необхідні знання та застосовувати їх на практиці; критично і творчо мислити; бути здатним генерувати нові ідеї; грамотно працювати з інформацією; встановлювати закономірності, формулювати гіпотези й аргументовано обґрунтовувати їх, працювати над розвитком власної особистості.