Презентація досвіду роботи вчителя географії, включає 14 слайдів. що розкривають роботу вчителя над проблемою: "організація самостійної роботи учнів на уроках географії шляхом впровадження нетрадиційних метолів навчання"
З ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇГайворонської Ніни Леонідівни
Номер слайду 2
Творчий портрет вчителя. Освіта – вища, Сумський державний педагогічний інститут ім. А. С. Макаренка, природничо-географічний факультет,Спеціальність вчитель географії і біології. Стаж роботи – 30років. Кваліфікаційна категорія – спеціаліст І категоріїПосада – вчитель географії
Номер слайду 3
Методична тема, над якою працюєю. Організація самостійної діяльності учнів на уроках географії шляхом впровадження нетрадиційних форм і методів навчання
Номер слайду 4
Найкраще засвоюються ті знання,які здобуті самостійно. Усі самостійні роботи за дидактичною метою можна поділити на п’ять груп: Здобуття нових знань і оволодіння вміннями самостійно здобувати знання. Закріплення та уточнення знань. Вироблення вмінь застосовувати знання на практиці. Формувати вміння творчого характеру. Формувати вміння практичного характеру.
Номер слайду 5
Основними дидактичними цілями самостійної роботи можуть бути: Набуття учнями нових знань і розвиток уміння самостійно їх отримувати з різних джерел. Удосконалення вже наявних знань і розвиток умінь їх використовувати. Перевірка знань і умінь.
Номер слайду 6
Здобуття нових знань і оволодіння вміннями самостійно здобувати знання. Сучасний урок - це співпраця творчо працюючого вчителя і активно думаючого учня. З метою здійснення самостійної діяльності учнів на уроках географії я розробила різноманітні завдання для учнів, що передбачають роботу:в класі з картами атласу;текстом підручника, з ілюстраціями,з цифровими та статистичними показниками.використовую сучасні мультимедійні технології, які надають унікальні можливості для реалізації творчих ініціатив вчителя і учня
Номер слайду 7
Сучасний урок - це не передача суми відомостей в тій чи іншій навчальної області, а виховання особистісних компетенцій учнів. Учень повинен: самостійно здійснювати пошук інформації по поставленому завданню;вміти аналізувати інформацію; застосовувати отримані знання для вирішення проблем.
Номер слайду 8
Зміст матеріалів завдань спрямований на свідоме засвоєння фактичних знань, закономірностей, розвиток логічного мислення, формування умінь і навичок, та на здійснення тісного зв’язку навчання географії з життям (життєва компенетція). Приклади завдань: Поясність зв’язок між погодними умовами та погіршенням самопочуттям людини, Г та підрахуйте кількість викликів швидкої допомоги у лютому (кількість днів з норм. атмосферним тиском 21 а днів х низьким – 7), якщо відомо, що ккількість викликів швидкої у нашій громаді зазвичай становить 15 викликів на день, а у дні з низьким атмосферним тиском зростає удвічіПоясність. чому в пустьелях Автралії багатша рослинність ніж в пустелях Африки? Що таке інлекс людського розвитку (ІЛР? Яким є ІЛР для України? Поясність, за рахунок чого Україна може збільшити цей показник?
Номер слайду 9
Для створення та розміщення завдань використовую сайти:https://learningapps.org/4900240
Номер слайду 10
https://naurok.com.ua Посилання на деякі створені мною тести:https://naurok.com.ua/test/vnutrishnya-budova-zemli-girski-porodi-i-minerali-scho-skladayut-zemnu-koru-litosfera-1814447.html https://naurok.com.ua/test/afrika-geografichne-polozhennya-doslidzhennya-materika-tektonichna-budova-i-relef-korisni-kopalini-1695606.html https://naurok.com.ua/test/tipi-ekonomichnih-sistem-tipizaciya-kra-n-svitu-za-rivnem-ekonomichnogo-rozvitku-misce-ukra-ni-v-niy-1688432.html https://naurok.com.ua/test/sposobi-orientuvannya-na-miscevosti-viznachennya-napryamkiv-na-miscevosti-kompas-ponyattya-pro-azimut-1684413.html https://naurok.com.ua/test/navchalni-karti-y-atlasi-elementi-karti-kartografichni-proekci-ta-vidi-spotvoren-na-geografichnih-kartah-klasifikaciya-kart-1639483.html
Номер слайду 11
Виконання практичних робіт та дослуджень. В процесі виконання практичних робіт та досліджень учні навчаються самостійно: аналізувати та узагальнювати навчальний матеріал;створювати таблиці, діаграми, схеми;Працювати з картами атласу та контурними картами, статистичною та довідковою інформацією;Знаходити та опрацьовувати різноманітні джерела інформації;Робити висновки
Номер слайду 12
Виконання практичних робіт. Для виконання практичних робіт використовую також інтернет ресурс https://www.liveworksheets.com/ky3346867qg , де учні розвивають вміння працювати з різними програмами та виконавши завдання, одразу бачать результат своєї роботи
Номер слайду 13
Поширення досвіду роботи Напрацьовані мною матеріали розміщую на сайті «На урок»
Номер слайду 14
Висновки: Світ «інформаційного вибуху» формує нові взаємовідносини між учнями і знаннями, тому молодь потребує розвитку певних якостей майбутньої успішної особистості: уміти адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях; самостійно здобувати необхідні знання та застосовувати їх на практиці; критично і творчо мислити; бути здатним генерувати нові ідеї; грамотно працювати з інформацією; встановлювати закономірності, формулювати гіпотези й аргументовано обґрунтовувати їх, працювати над розвитком власної особистості.