3. Робота за картиною Сергія Шишка «Осінь. Голосієво» (с. 17)Стратегія «Входження в картину».— Розгляньте репродукцію картини. Що на ній зображено?— Яка це пора року? Чому так уважаєте? Яких кольорів більше?— Що зобразив художник на передньому плані? На задньому?— Якби ви раптом опинилися у цій картині, до чого б у першу чергу ви наблизилися? Чому?— Об'єднайтеся у групи. Уявіть, що ви опинилися на цій галявині біля берізок. Дослідіть картину відповідно до свого завдання.І група «Гострий зір». Опишіть усе, що ви побачили навколо.ІІ група «Гострий слух». Опишіть усе, що ви почули навколо.ІІІ група «Гострий нюх». Опишіть запахи, аромати, які ви відчули. IV група «Точний Дотик». Опишіть, до чого ви доторкнулися і що відчули при цьому.— Який настрій створює ця картина?— Яку назву ви б їй дали?
4. Робота над твором Дмитра Павличка «Небеса прозорі...» (с. 18)— А от яке враження і настрій у творі іншого поета — Дмитра Павличка? Вправа «Бджілки»: напівголосне читання вірша учнями.— Чи сподобався вам вірш? Що-небудь здивувало, захопило?— Який настрій цього твору? Яким вам здався вірш — сумним чи веселим? Чому? Словникова робота. Явір — дерево родини кленових з великим п'ятилопатевим листям; білий клен (іноді цим словом називають осокір та деякі інші тополі). Вправа «Дощик».«накрапає дощ» (тихо);«дощ припускає сильніше» (голосніше);«злива» (голосно);«дощ слабшає» (тихіше);«дощ припинився» (читання припиняється).— Який день описує поет? Ранню чи пізню осінь змальовано? Обґрунтуйте свою відповідь.— Якими порівняннями передано красу осіннього дня? Як ви їх можете пояснити? Виразне читання вірша учнями.