Пропоную вашій увазі презентацію до уроку біології у 8 класі на тему «Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів». В презентації висвітлені всі основні етапи уроку відповідно до сучасних вимог проведення уроку.
Підручник: Соболь В. І. Біологія: підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова навчання. Видавництво: Абетка, 2016.
Сенсорні системи або аналізатори (від лат. sensus – відчуття) - сукупність структур, які отримують, передають та аналізують інформацію із зовнішнього та внутрішнього середовищ. У людини розрізняють сенсорні системи зору, слуху, смаку, нюху, дотику, температури, болю, рівноваги та руху.
Складається із чутливих волокон, що передають закодовані сигнали до ЦНС. Окремі чутливі волокна нейронів утворюють чутливі нерви (наприклад, зорові, нюхові) або входять до складу змішаних (наприклад, спинномозкові). Швидкість проведення збудження по таких нервах дуже висока – близько 120 м/с. Провідниковий відділ
Тест 1. Зазначте правильну послідовність: А) рецептор – нервове волокно – спец. зона кори великого мозку; Б) нервові волокна – рецептор – кора великого мозку; В) рецептор – кора великого мозку – нервове волокно. 2. Оберіть рецептори, що визначають колір предметів: А) механорецептори; В) терморецептори; Б) хеморецептори; Г) фоторецептори. 3. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона : А) скронева; В) тім’яна; Б) потилична; Г) лобна.
Тест 1. Зазначте правильну послідовність: А) рецептор – нервове волокно – спец. зона кори великого мозку; Б) нервові волокна – рецептор – кора великого мозку; В) рецептор – кора великого мозку – нервове волокно. 2. Оберіть рецептори, що визначають колір предметів: А) механорецептори; В) терморецептори; Б) хеморецептори; Г) фоторецептори. 3. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона : А) скронева; В) тім’яна; Б) потилична; Г) лобна.