Презентація «Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів»

Про матеріал

Пропоную вашій увазі презентацію до уроку біології у 8 класі на тему «Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів». В презентації висвітлені всі основні етапи уроку відповідно до сучасних вимог проведення уроку.

Підручник: Соболь В. І. Біологія: підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова навчання. Видавництво: Абетка, 2016.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів Урок біології в 8 класі Вчитель: Трофіменкова П.О.

Номер слайду 2

Вправа «Три обличчя»

Номер слайду 3

Питання 1) Яким чином ми з вами можемо одержувати інформацію про навколишній світ? 2) Які види відчуттів ви знаєте?

Номер слайду 4

Фантастична добавка Апокаліпсис

Номер слайду 5

Проблемне питання: Але що робити, коли у тебе пропадуть абсолютно всі відчуття? Що таке органи чуття? Органи чуття – це лише частина складної системи-аналізаторів або сенсорних систем.

Номер слайду 6

Тема уроку Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів Чотирнадцяте лютого Класна робота

Номер слайду 7

Сенсорні системи або аналізатори (від лат. sensus – відчуття) - сукупність структур, які отримують, передають та аналізують інформацію із зовнішнього та внутрішнього середовищ. У людини розрізняють сенсорні системи зору, слуху, смаку, нюху, дотику, температури, болю, рівноваги та руху.

Номер слайду 8

Будова сенсорних систем

Номер слайду 9

Робота в групах 1 група – периферичний відділ, 2 група – провідниковий відділ, 3 група – центральний відділ.

Номер слайду 10

Периферичний відділ Представлений рецепторами, що є складовими органів чуття. Рецептори – чутливі нервові закінчення або клітини, що сприймають енергію подразнення й перетворюють її на нервові імпульси.

Номер слайду 11

Складається із чутливих волокон, що передають закодовані сигнали до ЦНС. Окремі чутливі волокна нейронів утворюють чутливі нерви (наприклад, зорові, нюхові) або входять до складу змішаних (наприклад, спинномозкові). Швидкість проведення збудження по таких нервах дуже висока – близько 120 м/с. Провідниковий відділ

Номер слайду 12

Утворюють чутливі зони кори великого мозку, де відбуваються аналіз і синтез інформації. Центральний відділ

Номер слайду 13

Властивості сенсорних систем (аналізаторів) Адаптація. Спеціалізація на сприйнятті певного виду подразнень і формуванні специфічних відчуттів. Підвищення своїх можливостей, тобто вправляння. Взаємодія сенсорних систем. Компенсація функцій.

Номер слайду 14

Механізм компенсації органів чуття Антон Філіпчук

Номер слайду 15

Руханка «Піца-масаж» Спочатку діти розминають «тісто». Потім крутять великий млинець і роблять начинку. Коли «піца» готова, її відправляють в «піч». Протягом хвилини «запікаємо піцу».

Номер слайду 16

Питання 1) Що ми називаємо сенсорними системами? 2) Як називаються спеціальні клітини, що перетворюють різні види енергії на нервовий імпульс? 3) Назвіть основні сенсорні системи людини. 4) Яке значення мають сенсорні системи?

Номер слайду 17

Тест 1. Зазначте правильну послідовність: А) рецептор – нервове волокно – спец. зона кори великого мозку; Б) нервові волокна – рецептор – кора великого мозку; В) рецептор – кора великого мозку – нервове волокно. 2. Оберіть рецептори, що визначають колір предметів: А) механорецептори;    В) терморецептори; Б) хеморецептори;       Г) фоторецептори. 3. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона : А) скронева;     В) тім’яна; Б) потилична;   Г) лобна.

Номер слайду 18

Тест 1. Зазначте правильну послідовність: А) рецептор – нервове волокно – спец. зона кори великого мозку; Б) нервові волокна – рецептор – кора великого мозку; В) рецептор – кора великого мозку – нервове волокно. 2. Оберіть рецептори, що визначають колір предметів: А) механорецептори;    В) терморецептори; Б) хеморецептори;       Г) фоторецептори. 3. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона : А) скронева;     В) тім’яна; Б) потилична;   Г) лобна.

Номер слайду 19

Вправа «Три обличчя»

Номер слайду 20

«Рефлексивний екран» Висловіться одним реченням:  Сьогодні я дізнався…  Було складно…  Я зрозумів…  Я відчув, що…  Мене здивувало…  Я придбав…  Було цікаво…  Я зміг…

Номер слайду 21

Домашнє завдання Читати § 41, вивчити поняття.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Грищенко Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Біловус Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Прокопец Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Горбаньова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Шуть Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Карпунина Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Покотило Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
ppt
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
28305
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку