Історія створення компанії дуже цікава. Xiaomi була заснована 6 квітня 2010 року, в Пекіні. Але все почалося набагато раніше. Засновник компанії, Лей Цзюнь (Lei Jun), в період з 1992 по 2000 роки, пройшов непростий шлях від звичайного інженера до крісла генерального директора у відомій компанії Kingstone. Він завжди цікавився проектами, які на його думку, могли би бути приречені на успіх. Серед його особистих проектів, до появи Xiaomi, є відеосервіс yy.com та інтернет-магазин Vancl.com. Саме тому, ще до створення всесвітньо відомої компанії, він встиг стати мільярдером.
XIAOMI – ПОЧАТОКВинахід Xiaomi поєднував в собі все краще від систем ANDROID та i. OS. Від яблуневої операційки в MIUI прийшло зовнішнє оформлення гаджета де було відсутнє стандартне меню, а на екрані після блокування відразу були присутні активні іконки. Від Android була повністю взята основа на початковому коді. Головною особливістю інноваційної прошивки прийнято вважати стабільність в роботі й повністю перероблений інтерфейс, які користувачі охарактеризували як зрозумілий і доброзичливий. Ці плюси в короткі терміни змогли закохати в себе мільйони споживачів не бажаючих віддавати за аналогічні зарубіжні девайси в втридорога.
16 серпня 2010 року відбувся офіційний реліз першої MIUI на основі android 2.2 froyo. Над першими версіями системи працювали всього три людини. Так як у Xiaomi ще не було своїх смартфонів, то їх система ставилася на пристрій сторонніх виробників. Одним з таких став GOOGLE NEXUS ONE. Однак перший самостійний смартфон Xiaomi анонсувала лише в серпні 2011 року. Це був “Mi 1”.
Роком пізніше на зміну молодшому братові “Mi 1” прийшов удосконалений “Mi 2” і вже цей крутиш по-справжньому підірвав ринок. Першу партію в 50 тисяч смартфонів Xiaomi MI 2 розкупили всього за 3 хвилини. Це був неймовірний успіх. MI 2 став одним з головних апаратів в історії Xiaomi. Саме з його запуску компанія почала зростати і розвиватися так активно.
В 2013 році компанія продовжувала брати вершини техносвіту. Спочатку Лей Цзюнь оголосив про плани запуску 3 D телевізора під керуванням Android з діагоналлю 47 дюймів. Після чого у вересні Xiaomi анонсувала новинку – смартфон “Mi 3”. Таким чином утримуючись в топі виробників смартфонів компанія почала виробляти й іншу техніку, тим самим змусивши більших конкурентів звернути увагу на себе. ПЛАН РОЗШИРЕННЯ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ XIAOMI
За 2014 рік в скарбничці у китайців додалося два планшети, друге покоління фірмових тв, смартфон “Mi 4”, а також, ставший особливо відомим, перший розумний браслет “Mi Band”. Компанії вдалося випустити найрозумніший гаджет з вражаюче низькою ціною й захопити ринок переносної електроніки, що тільки почав формуватись, поступаючись лише лідеру FITBIT. Причому в третьому кварталі 2014 року, Xiaomi, за даними IHS Markit, вперше в своїй історії вийшла на третє місце в світі з продажу смартфонів.
В 2015, крім чергових оновлень лінійки смартфонів, компанія випустила свою першу action-камеру. В планах же було зробити цю крихітку головним конкурентом Go. Pro. Обійти іменитий бренд у хлопців не вийшло, але про свої action-здібності вони заявили дуже голосно. Різниця в ціні камер обох брендів була просто колосальною.
Роком пізніше з’явився перший розумний велосипед компанії – Xiaomi Qi. CYCLE R1. Хоч ціна цього агрегату на ринку дуже велика, але багато професійних велогонщиків відгукувалися про нього як про міст в майбутнє. А ще хлопці встигли випустити розумний тестер води, bluetooth-колонку, сигвей і геймпад.
МІЖНАРОДНІ РИНКИУ 2016 році почалися поступові спроби завоювати ринок країн СНД. Правда, на жаль, в перший час через вітчизняні націнки користувачі не сильно полюбили нову марку. У грудні 2017 року генеральний суд європейського союзу заборонив Xiaomi продавати планшети під маркою “Mi Pad” в ЄС через велику схожість з продукцією Apple. Звичайно, хлопці засмутилися через провал в Європі, але завоювання цих ринків не стояло в топі їх плану. США Xiaomi захопити також не вдалося.
5 вересня 2017 року був представлений перший смартфон під назвою “Xiaomi Mi A1” в рамках програми Android One від компанії Google, в якому не використовується фірмова оболонка MIUI. На пристрої встановлений чистий випуск оригінальної збірки ОС Android від Google. Даний смартфон рекомендований як еталонна тестова платформа для розробників додатків для пристроїв на базі ОС Android.
13 квітня 2018 року китайці виходять на новий ринок під брендом Black Shark, випустивши свій перший ігровий смартфон. Мудрофон націлений на нову нішу, яка надає користувачам можливість грати в сучасні мобільні ігри з високою графікою без просідання реклам та без тротлінгу. Ба більше, новим пристроєм компанія робить свій вклад у розвитку мобільного ґеймінгу.
2 серпня 2018 року компанія Xiaomi в Індії презентує новий бренд смартфонів під назвою Poco. Смартфон називається Pocophone F1. Це був флагман 2018 року, який пропонував можливості флагманського апарату за низькою ціною у порівнянні з конкурентами. Коштував він всього лише 286 $. Тому, через такі характеристики та низьку ціну мудрофон став дуже популярним по цілому світі.
У січні 2019 року, Xiaomi офіційно оголошує про те, що серія смартфонів Redmi відокремлюється від смартфонів Xiaomi і стає окремим брендом, який націлений на бюджетні пристрої цілої корпорації. Ці мудрофони досі належать Xiaomi, проте, такий вчинок надає Redmi можливість розправити крила і повністю функціонувати та розвиватися окремо. Тепер Redmi зможе запропонувати не лише хороші дешеві пристрої, а й пристрої націлені на бюджетну серію смартфонів з флагманськими технічними характеристиками.
“KICKSTARTER” ВІД XIAOMIУ Xiaomi є свій краудфандінговий майданчик youpin.com (це добровільне колективне пожертвування на який-небудь проєкт із боку приватних осіб або організацій). Це своєрідний аналог закордонного Kickstarter. Там будь-яка маленька компанія може відкрити збір коштів на новий пристрій або аксесуар. Адже без підтримки ззовні, Xiaomi не змогли б створити під своїм брендом більше 50 моделей смартфонів, кілька планшетів, ноутбуків, навушники, розумні ваги, чайники, пилососи, всілякі сумки, камери спостереження та купи фішок для розумного будинку.
Ще у Xiaomi є безліч дочірніх компаній, які випускають розумні колонки й різні електричні викрутки. І це не кажучи про загадковий складний телефон. Мода на сучасні розкладачки тільки починаються, але на відміну від своїх корейських конкурентів Xiaomi не збирається заламувати ціну за дивовижний гнучкий девайс.
Серед останніх досягнень Xiaomi, компанія увійшла до четвірки компаній світу, які продають найбільшу кількість смартфонів у світі. Також, компанія приєдналася до програми Android One, щоб надати своїм фанатам можливість використовувати їхні смартфони на чистій версії Android без надбудов у вигляді MIUI. Проект вийшов успішним, оскільки продажі, наразі трьох смартфонів, вийшли дуже вдалими.
Розширення продукції Xiaomi Під брендом Xiaomi представлено такий величезний асортимент, серед якого можна побачити: смартфони, ноутбуки, розумні годинники, екшн-камери, фітнес-трекери, світильники, мишки, клавіатури, розумні телевізори, роутери, Blutooth-динаміки, рюкзаки, кросівки, сонцезахисні окуляри і навіть туалетний папір. Не вистачає сил і часу перерахувати всю продукцію, яка виробляється під брендом Xiaomi, як самостійно, так і в парі з дочірніми компаніями. Серед найбільш відомих дочірніх компаній можна відзначити: Mijia, Viomi, Smart. Mi, Soocare, DOCTOR·B, Huami, Yeelight, Xiao. Yi, 1 MORE, Ninebot, ZMI та багато інших.
Автомобільний підрозділ китайського технологічного гіганта Xiaomi знову відкрив свій офіційний обліковий запис Weibo. Примітно, що новий логотип Xiaomi Car на профілі облікових записів Xiaomi Car Weibo описується як срібляста версія звичайного логотипу Xiaomi, розташованого на прозорому фоні. Цей оригінальний вибір дизайну підкреслює прагнення Xiaomi привнести інновації та сучасну естетику в автомобільну сферу. Очікування, пов'язані з автомобілем Xiaomi, підігріли раніше витік інформації та зображень, на яких зафіксовано тестування автомобіля на дорозі. З відродженням облікового запису Weibo та введенням нового логотипу, схоже, що Xiaomi Car готується до свого офіційного дебюту.
Без завзятості самого директора Лея Цзюнь домогтися таких космічних результатів компанія не змогла б. Хлопець паше по 100 годин на тиждень, при цьому має 2 дітей та захоплюється скелелазінням. І нехай його називають китайським Джобсом, але цей хлопчина справжній геній.Історія компанії Xiaomi вельми цікава, і кожен раз її скарбничка здобутків поповнюється все новими знаменними подіями. Нам лише залишається спостерігати за розвитком всесвітньо відомого китайського бренду. Дивно, як ще про Xiaomi не написана книга.