Презентація: (Запліднення у квіткових рослин)

Про матеріал
Даний матеріал дасть можливість вчителю дасть можливість вчителю провести урок із найменшими затратами у підготовці, активним використанням повторення вивченого матеріалу на базі цікавих яскравих малюнків (частин квітки), у взаємозв’язку із такою ж темою у тваринних організмів(утворення гамет). Дає можливість знайти подібність та відмінність. Історичний, місцевий, біологічний матеріал, розширює можливості для формування ключових, предметних, міжпредметних компетентностей учнів. Це і є вміння вчитися впродовж майбутнього життя . Успіхів усім…
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Великонизгірецька ЗОШ І-ІІІ ст. Семенівської ОТГ,Житомирської обл. “Запліднення у квіткових рослин” Вчитель: Бурило Ганна Василівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Урок на тему: «Запліднення» Девіз уроку: Поки квітки не відцвітуть, плоди не за- в`яжуться (Китайське прислів’я)

Номер слайду 4

Загадкова рослина… Занесена до Червоної книги

Номер слайду 5

Мета уроку Розкрити роль, механізм, та суть процесу подвійного запліднення. Формувати ключові, предметні, міжпредметні компетентності Розвивати мислення в учнів, використовуючи попередні знання суті термінології, з теми “Рослини» зокрема «Розмноження рослин”, показати взаємозв'язок між темами при вивченні нового матеріалу, розвивати логічне мислення при написанні схем та розгляді малюнків, а також різні види пам'яті, спостережливість, увагу. Виховувати інтерес до знань, предмета, теми, історичного минулого біології, практичне використання рослинних ресурсів любов до природи, охорону рослин.

Номер слайду 6

Тип та структура уроку: Засвоєння нових знань Форма уроку: комбінований І.Організаційний момент ІІ.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів ІІІ.Мотивація навчально-пізнавальної діяльност учнів ІУ.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу У.Осмислення об'єктивних зв'язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі УІ.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу УІІ.Підведення підсумків УІІІ.Домашнє завдання

Номер слайду 7

Обладнання Таблиці: будова квітки, типи суцвіть, Макети: будова квіток Індивідуальні картки для повторення вивченого матеріалу. Комп’ютер, або м)м дошка. Література Л.І. Остапченко Біологія 6 клас Київ «Генеза» 2014 рік; В.І Соболь Біологія підручник для 7 класу. Київ «Грамота» 2007 р.; Н.М.Поліщук, Зошит Біологія 6 клас, Житомир 2018р. Робочий зошит 6 клас до підручника Л.І.Остапченко Л.І., Тернопіль, видавництво «Підручники і посібники» 2019р.

Номер слайду 8

Очікувані результати Повторити будову квітки та суцвіття. ● Будову квітки, її органів. ● Функції основних та всіх частин квітки. ● Типи суцвіть, різновиди суцвіть. ● Запилення. Самозапилення. ● Запилення вітром, ● Запилення при допомозі комах та птахів. ● Значення подвійного запліднення Очікуємо гарних емоцій, практики в набутті біологічної мови, розумінні процесу запліднення, задоволення від результатів роботи на уроці.

Номер слайду 9

КОНТРОЛЬ

Номер слайду 10

Назвати основні частини квітки

Номер слайду 11

Перевірка домашнього завдання 1.Що таке запилення? 2. Види запилення. 3.Перехресне запилення при допомозі комах. 4.Запилення при допомозі вітру 5.Самозапилення 6. Особливості у рослин при різних видах запилення. 7. Замалювати схеми будови суцвіть.

Номер слайду 12

Завдання Використавши такі слова: запилення, самозапилення, перехресне запилення вітром, перехресне запилення комахами - скласти схему Подвійне запліднення, насіння.

Номер слайду 13

Вітрозапилення

Номер слайду 14

Комахозапилення

Номер слайду 15

Запилення комахами

Номер слайду 16

Самозапилення Завдання. Які осо- бливості будови квітки у самозапильних рослин?

Номер слайду 17

Що таке проста оцвітина?

Номер слайду 18

Пояснити: що таке складна оцвітина ?

Номер слайду 19

Суцвіття Завдання. Пояснити, які є типи суцвіть? Які суцвіття називають простими? Які суцвіття називають складними?

Номер слайду 20

Різноманітність суцвіть.

Номер слайду 21

Типи суцвіть (складні суцвіття)

Номер слайду 22

План ` 1. Чоловічий гаметофіт та чоловічі статеві клітини 2. Жіночий гаметофіт та жіночі статеві клітини 3. Подвійне запліднення – відкриття С.Г. Навашина. 4. Біологічне значення подвійного запліднення

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Тичинки (анроцей)

Номер слайду 25

Пилок різних видів рослин

Номер слайду 26

Пилкові зерна на приймочці маточки

Номер слайду 27

Пилок у зародковому мішку

Номер слайду 28

Утворення статевих клітин

Номер слайду 29

Запліднення у ссавців

Номер слайду 30

Маточка (гінецей)

Номер слайду 31

Будова маточки - Стовпчик маточки. - Зав'язь маточки. - Зародковий мішок. - Насінний зачаток. - Стінки зав'язі.

Номер слайду 32

Зародковий мішок Схема подвійного запліднення: 1 — вегетативне ядро; 2 — пилкова трубка; 3 — синергіди; 4 — яйцеклітина; 5 — зигота; 6 — триплоїдне ядро ендосперму; 7— вторинне ядро; 8 — полярні ядра; 9 — антиподи; 10 — спермії.

Номер слайду 33

Подвійне запліднення у квіткових рослин

Номер слайду 34

Схема подвійного запліднення

Номер слайду 35

Теоретичне закріплення вивченого матеріалу Після того, як пилкове зерно потрапляє на приймочку маточки, воно набрякає і починається формування пилкової трубки. У пилкову трубку переходять три гаплоїдні клітини - вегетативна і два спермії. Вегетативна клітина утворює поживне середовище для сперміїв і з часом зникає. Пилкова трубка проникає в зародковий мішок, який знаходиться всередині насінного зачатка.

Номер слайду 36

Внутрішній вміст зародкового мішка Зародковий мішок містить сім клітин. На обох його полюсах розташовані шість гаплоїдних клітин, одна з яких яйцеклітина, а в центрі - клітина (центральна) з двома гаплоїдними ядрами. З часом ці ядра зливаються, утворюючи вторинне диплоїдне ядро.

Номер слайду 37

Внутрішній вміст зародкового мішка (продовження) Потрапивши до зародкового мішка, один зі сперміїв зливається з яйцеклітиною. Так утворюється диплоїдна зигота, з якої згодом розвивається зародок. Другий спермій зливається з центральною клітиною, яка внаслідок цього стає триплоїдною (тобто має три гаплоїдні набори хромосом). У подальшому з цієї клітини розвивається тканина - ендосперм (від грец. ендон -внутрішній і сперма — сім'яна рідина), клітини якої містять поживні речовини, потрібні для розвитку зародка.

Номер слайду 38

Два процеси подвійного запліднення Подвійне запліднення у покритонасінних - це фактично два різних процеси, оскільки зародок розвивається лише із заплідненої яйцеклітини. Злиття другого спермія з центральною клітиною назвати заплідненням можна лише умовно, оскільки з утвореної триплоїдної клітини розвивається не новий організм, а ендосперм.

Номер слайду 39

Сергій Гаврилович Навашин Вперше подвійне запліднення дослідив у 1898 році український вчений С.Г. Навашин

Номер слайду 40

Результати подвійного запліднення

Номер слайду 41

Неповторність квіткових рослин

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Апетитні плоди різних квіткових рослин

Номер слайду 44

Плоди різних квіткових рослин

Номер слайду 45

Плід яблуні псевдоягода

Номер слайду 46

Біологічне значення подвійного запліднення Під час запліднення відновлюється хромосомний набір, притаманний особинам певного виду. У заплідненій яйцеклітині з кожної пари гомологічних хромосом одна - батьківська, інша - материнська. Тому новий організм, який розвивається із зиготи, несе в собі спадковий матеріал обох батьків, що підсилює спадкову мінливість. Цьому сприяє і процес мейозу, під час якого відбувається обмін ділянками між гомологічними хромосомами. Значення процесу подвійного запліднення у покритонасінних рослин полягає в утворенні триплоїдної клітини, з якої згодом розвивається ендосперм. Збільшення вмісту ДНК в її ядрі зумовлює підсилення процесів біосинтезу білків, тобто збільшення запасів поживних речовин, потрібних для розвитку зародка. Завдяки цьому у покритонасінних зародок розвивається значно швидше, ніж у голонасінних, ендосперм в яких гаплоїдний.

Номер слайду 47

Узагальнення знань учнів 1. Яке біологічне значення процесу подвійного запліднення у покритонасінних рослин? 2. Де утворюються чоловічі статеві клітини? 3. Де утворюються жіночі статеві клітини? 4. Де відбувається подвійне запліднення?

Номер слайду 48

Плоди утворюються лише після запліднення Отже, зрозумілим стає девіз уроку: Поки квітки не відцвітуть, плоди не зав`яжуться

Номер слайду 49

Домашнє завдання Вивчити із підручника текст “Подвійне запліднення” § 36 Заповнити відповідну сторінку зошита з друкованою основою Вивчити значення термінів: зародковий мішок, насінний зачаток, зав'язь, гамета(и), гаплоїдний набір хромосом, диплоїдний набір хромосом, хромосома(и), центральна клітина, статева клітина. Випереджаюче завдання бажаючим § 37 Проростання насіння.

ppt
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
9074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку