Номер слайду 4
Не можна розглядати розвиток науки відокремлено від процесів розвитку мови, писемності, лічби, мистецтва, формування світогляду та виникнення філософії. Накопичення знань відбувається в процесі розвитку цивілізацій, усім відомі досягнення давніх цивілізацій (єгипетської, месопотамської та ін.) у галузях астрономії, математики, медицини. Першою й головною причиною виникнення науки є формування суб’єктно-об’єктних відносин між людиною і природою, між людиною й навколишнім середовищем. Уже в епоху палеоліту людина створює перші знаряддя праці з каменю й кістки — сокиру, ніж, скребло, спис, лук, стріли, починає використовувати вогонь і будує примітивні житла. В епоху мезоліту людина плете сітки, будує човни, займається обробкою дерева. У період неоліту (до ІІІ тис. до н. людина розвиває гончарне ремесло освоює землеробство, займається виготовленням глиняного посуду, використову мотику, серп, веретено, глиняні, рублені, пальові будівлі, опановує метали. Тоді ж починає використовувати тварин як тяглову силу,винаходить колісні візки, гончарне колесо, вітрильник, міхи. До початку І тис. до н. е. з’являються знаряддя праці із заліза.Другою причиною формування науки є ускладнення пізнавальної діяльності людини: освоєння різних видів перетворювальної діяльності, глибокі зміни в структурі психіки. Історія фізики тісно пов’язана з історією суспільства, оскільки фізика, як і будь-яка наука, є важливою складовою культури, а науковий розвиток, безумовно, визначається розвитком цивілізації в цілому. При цьому розвиток фізики значною мірою залежить від рівня останньої і зумовлює розвиток продуктивних сил суспільства. Отже, рівень фізичних знань визначається розвитком як матеріальної культури, так і загальної — духовної — культури