Презентація до відкритого уроку. Містить різноманітні завдання для роботи з підручником автора Соболь.
З урахуванням різних компетентностей, які необхідно дотримуватись під час викладання біології у загальноосвітніх закладах.
« Все, що ти бачиш, пов'язано воєдино і перебуває у рівновазі. Як король ти повинен підтримувати цю рівновагу і ставитися з повагою до всього живого: від крихітних мурашок до швидких антилоп. Коли ми вмираємо, наші тіла стають травою, і антилопи їдять траву. Всі ми пов'язані у великому колі життя.» Цитата з мультфільму «Король Лев»
Номер слайду 3
Живлення та травлення у тварин
Номер слайду 4
Завдання: Пригадати основні типи живлення;Сформувати поняття обміну речовин;Класифікувати тварини на різні групи залежно від джерела їжі;Навчитись практично застосовувати певні знання про травлення тварин.
Номер слайду 5
Вправа «Ромашка»На кожній пелюстці написати основні властивості живого
Номер слайду 6
- це сукупність процесів надходження речовин до організму, їхнє перетворення в ньому і виведення на зовні продуктів обміну. Забезпечує живлення організму. Обмін речовин
Номер слайду 7
Робота з підручником стор. 150-151 За джерелом їжі тварини поділяють на наступні групи: Фітофаги;Зоофаги;Мікофаги;Бактеріофаги;Сапротрофи;Симбіотрофи.
Номер слайду 8
Стенофаги – організми, які живляться не багатьма видами корму. Існують види, які живляться одним видом їжі.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
« Сировина, що поступає на завод, проходить довгий ряд відділів, у яких зазнає механічної та хімічної обробки і через незліченні бічні ворота надходить у магазини тіла. Крім основної лінії відділів, є ряд бічних фабрик, що виготовляють реактиви для обробки сировини». І. П. Павлов
Етапи травлення: Механічна та хімічна обробка їжіВсмоктування простих сполук. Транспорт простих поживних речовин. Засвоєння простих сполук. Видалення неперетравлених решток
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Риби 2. Амфібії. 3. Рептилії. 4. Птахи. 5. Ссавці А. Окрема диференціація зубів, рухливий язик, слинні залози з травними ферментами, клоака. Б. Відсутність зубів, слинні залози з травними ферментами, шлунок із двох відділів, короткий кишечник, клоака. В. Однотипні зуби, язик без м’язів, відсутність слинних залоз. Г. Зуби диференційовані на групи, слинні залози з травними ферментами, шлунок із травними залозами і розвиненими м’язами. Д. Мускульний язик, слина без ферментів, клоака. 1-В; 2-А; 3-Д; 4-Б; 5-Г.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Хто зайвий?
Номер слайду 19
Хто зайвий?
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Домашнє завдання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тварина. Тип живлення. Спосіб живлення. Тип травної системи. Прогнозова-ний раціон § 34, 35. Творче завдання. Оберіть та дайте характеристику чотирьом видам тварин, які мають різні способи живлення та запропонуйте орієнтовний раціон харчування для них. Результати оформіть у вигляді таблиці. Підготувати малюнок улюбленої тварини і на звороті зазначити інформацію по способу живлення та раціон.