В презентації надано рекомендації щодо застосування у роботі інноваційних технологій в фізкультурно - оздоровчої роботі з дошкільниками, визначено принципи роботи педагогів з даної проблеми.
Здоров’я – це дар не тільки для людини, а й для суспільства. Ще древній філософ Сократ говорив: „Здоров’я – не все, але без здоров’я – нічого.” На сучасному етапі людина, її життя і здоров’я визначаються як найвищі людські цінності, бо саме вони є показником цивілізованості суспільства. Завданнями дошкільної освіти, окресленими в Законі України „Про дошкільну освіту” передбачено не тільки збереження і зміцнення здоров’я, а й активне формування основ здорового способу життя в дітей, починаючи з раннього віку. Дошкільний заклад і має великі можливості для зміцнення здоров’я, покращення фізичного розвитку дітей, їхньої рухової активності. Ми маємо дати дітям знання не лише про свій організм, а й про те, як бути здоровими і бадьорими, міцними і витривалими. Тому для цього потрібно впроваджувати різні здоров’язберігаючі технології.
Здоров’язберігаючі технології – це не є щось невідоме, таємниче. Це відсутність стресових ситуацій у дітей, повноцінний та раціонально організований руховий режим. Ці технології знімають м’язову втому, поліпшують психоемоційний стан дошкільнят та передбачають профілактику різних захворювань. Здоров’язбережувальні технології – це сукупність наукових знань, засобів, методів і прийомів, що дозволяють оцінити функціональні та психофізіологічні параметри здоров’я особистості. На основі оцінки параметрів здоров’я підібрати адекватне тренувальне навантаження, яке в свою чергу підвищить рівень працездатності і соціальної активності організму, вирішить завдання спортивної підготовленості.
Педагогічним колективом нашого дитячого садка були розроблені принципи організації діяльності педагогів. Це:принцип науковості - підкріплення всіх заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я, науково обґрунтованими і практично апробованими методиками;принцип комплексності і интегративности - рішення оздоровчих завдань у системі всього виховно-освітнього процесу;принцип адресованности і наступності - підтримка зв'язків між віковими категоріями, облік різнорівневого розвитку і стану здоров'я;принцип результативності та гарантованості - реалізація прав дітей на отримання допомоги та підтримки, гарантія позитивного результату.
У процесі нашої діяльності ми прагнемо вирішити наступні завдання:забезпечити умови для фізичного і психологічного благополуччя учасників виховно-освітнього процесу;формувати доступні уявлення і знання про користь занять фізичними вправами, про основні гігієнічні вимоги і правила;реалізувати системний підхід у використанні всіх засобів і форм освітньої роботи з дошкільниками для своєчасного розвитку життєво важливих рухових навичок і здібностей дітей;формувати основи безпеки життєдіяльності;надавати всебічну допомогу сім'ї у забезпеченні здоров'я дітей і залученню їх до здорового способу життя.
В умовах нашого закладу педагоги використовують в роботі наступні оздоровчі технології: 1. Точковий масаж 2. Пальчикова гімнастика 3. Гімнастика з елементами хатха-йога 4. Кольоротерапія 6. Дихальна гімнастика 7. Пісочна терапія 8. Казкотерапія 9. Імунна гімнастика 10. Фітболгімнастика 11. Психогімнастика
Основна роль в організації життєдіяльності дошкільнят, зокрема застосування у роботі інноваційних технологій, покладається на вихователя і вимагає від нього професійної компетентності та особистісної зрілості. Дорослий несе відповідальність за створення безпечних умов для фізичного, психічного та соціального благополуччя дитини, а, отже , й забезпечення здоров язберігального середовища шляхом використання як традиційних, так і інноваційних технологій. В дошкільному закладі систематично проводиться методична робота з кадрами. Визначена структура методичної роботи дає змогу систематизувати та вдосконалювати навчання педагогів, здійснювати диференційований підхід з урахуванням досвіду та кваліфікаційного рівня.
Батьки є активними учасниками навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі, тому педагогічний колектив діє у напрямі підвищення педагогічної культури батьків з формування здорового способу життя та покращення психологічного клімату в сім’ї. Дошкільний навчальний заклад - це простір для життя дитини. Тут вона повноцінно живе і тому вся діяльність закладу вібудовувається так, щоб сприяти становленню особистості, гуманізації відносин між дошкільниками і педагогами, закладом і родиною, ґрунтуючись на ідеї самоцінності дитинства, діалогу. Уся діяльність дошкільного закладу концептуально спрямована на реалізацію головної мети дошкільної освіти -забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних, фізичних особливостей, культурних потреб, набуття нею життєво соціального досвіду.