Презентація " Зустріч з увертюрою" урок музичного мистецтва №28 в 6 класі

Про матеріал

продовжити знайомство учнів з жанрами симфонічної музики, а саме з жанром увертюра на прикладі творів Г Свірідова " Час уперед ! " та В. Дашкевич увертюра до фільму " Шерлок Холмс та доктор Ватсон ", продовжити роботу над " Козацькою піснею".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок №28 в 6 класіОсновні поняття для засвоєння: характерні ознаки жанру увертюри,історія розвитку жанру, увертюра як самостійний жанр симфонічної музики, композиційна будова (форма) увертюри. Твори, що вивчаються на уроці:• Г. Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!».• В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та. Доктор Ватсон ».• «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай). Підготувала Савченко Т. Т. м. Вінниця Зустріч з увертюрою.

Номер слайду 2

1. Вхід під музику Г. Свиридова. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Номер слайду 3

Музичне сприймання. Г. Свиридов. Оркестрова увертюра дофільму «Час, уперед!» Аналіз музичного твору.1. Яке враження у вас викликала музика?2. Який образ часу створив композитор за допомогою засобівмузичної виразності?3. Чи відчувався в музиці стрімкий лет часу?4. Які засоби виразності твору? Розкажіть про них.5. Якими засобами композитор створив образ стрімкого часу? Які це зобразив симфонічний оркестр?

Номер слайду 4

Георгій Васильович СВИРИДОВ (1915-1998)Радянський композитор і піаніст. Музика Свиридова відрізняєтьсяпростотою, національною характерністю пісенних мелодій і гармонічністю мови, блиском і барвистістю оркестрового колориту, чіткимвідбором та економією засобів виразності. У доробку композитораІ — симфонії, концерти, квартети, сонати, багато вокальних творів:романси, вокальні цикли, хорові твори та інші.

Номер слайду 5

Бесіда з учнями про особливості симфонічної увертюри. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!» — одне з відомихінструментальних творів композитора.«Час, уперед!» — таку назву має сюїта, написана композитором1965 року до фільму режисера М. Ш вейцера (за романом В. Ка-таєва), який присвячено будівництву міста Магнітогорськ. Сюїтаскладається з шести частин. Остання її частина («Час, уперед!») ємузичним втіленням того, що час неможливо спинити. Цей твір —яскрава знахідка композитора. Сюїта одразу стала популярною, їїчасто використовували в багатьох фільмах, телепередачах. Музикаоб’єднує одночасно стрімкий потік і могутність, справді може статисимволом нашого часу.

Номер слайду 6

Відомості про особливості жанру увертюри як приклад симфонічної музики. Цікаво знати, що слово «увертюра» походить від фран. оyvеrtиrе, що в перекладі означає «початок», «відкриття». Щ о ж відкривають увертюри? Вони можуть відкривати оперу, балет, кантату, ораторію,кінофільм, концерт, театральну виставу. Завдання в увертюри просте — розповісти глядачу про твір, який вони будуть дивитися. Увертюра як жанр виникла на початку VI століття — інтродукція до опери Монтеверді «Орфей», яка була короткою, тому її виконували тричі. Надалі композитори стали застосовувати увертюри, що складалися з двох або трьох частин. У творчості італійця О. Скарлатті оперна увертюра перетворилася в самостійний симфонічний твір, її стали називати зіп. Гопіа. Найвищого розвитку увертюра отримала в творчості Моцарта та Бетховена, які були написані в сонатній формі або у формі фуги, рондо. Класичні увертюри були і в музиці до театральної дії. Надалі увертюри ніби стали переказувати зміст опери перед її початком. Поступово увертюри перетворюються в самостійні твори — концертні увертюри як жанр симфонічної музики, що має програму: в творчості Брамса, Чайковського, Мендельсона, Вагнера та інших.

Номер слайду 7

Музичне сприймання. В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон». Володимир Сергійович ДАШКЕВИЧ (1934 р.н.)Російський композитор і теоретик музики, який багато й плідно працює в кіно. Широку популярність йому принесла музика для серіїфільмів «Пригоди Шерлока Холмса і доктора Ватсона» (1979—1986)та головна тема з кінофільму «Собаче серце» (1988). Окрім симфонічної музики, композитор написав чимало пісень (зокрема, вокальні цикли на вірші О. Блока, В. Маяковського,О. Мандельштама), опери «Клоп» і «Ревізор», мюзикл «Бумбараш».

Номер слайду 8

Відомості про літературний твір, що став основою сюжету фільму. Шерлок Холмс -- вигаданий детективний персонаж, головнийгерой книг англійського письменника Артура Конан Дойла. В оповіданнях про Шерлока Холмса зазвичай розповідь ведеться відімені його друга і супутника — доктора Джона Ватсона. Детектив ведесвої розслідування, використовуючи логіку та метод дедукції. Загалом. Шерлок Холмс з’являється у 56 оповіданнях і 4 повістях. Сам письменник вважав розповіді про Холмса «легким чтивом». Окрім того, його дратувало, що читачі більше люблять детективи про Холмса, ніж історичні романи, майстром яких він себе вважав. Зрештою письменник вирішив припинити писати про Холмса. Однак потік листів обурених читачів, серед яких були й члени королівської сім’ї, змусили письменника «оживити» знаменитого детектива.

Номер слайду 9

В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон». Аналіз музичного твору.1. Яке враження справила на вас музика про героя-детектива?2. Які інструменти виконували твір? Скільки тем прозвучало утворі?3. У якій формі написана увертюра?4. Опишіть картину, яку ви уявляєте, слухаючи музику.5. Розкажіть про характер героя фільму.

Номер слайду 10

Виконання творчого завдання. Розгляньте ілюстрації до прослуханих нами творів. Оберіть ті, що відповідають першому і другому твору. Поміркуйте, що спільного між фотографією, живописом, скульптурою та музикою.

Номер слайду 11

Розгляньте ілюстрації до прослуханих нами творів. Оберіть ті, що відповідають першому і другому твору. Поміркуйте, що спільного між фотографією, живописом, скульптурою та музикою.

Номер слайду 12

Розгляньте ілюстрації до прослуханих нами творів. Оберіть ті, що відповідають першому і другому твору. Поміркуйте, що спільного між фотографією, живописом, скульптурою та музикою.

Номер слайду 13

Розгляньте ілюстрації до прослуханих нами творів. Оберіть ті, що відповідають першому і другому твору. Поміркуйте, що спільного між фотографією, живописом, скульптурою та музикою.

Номер слайду 14

Розгляньте ілюстрації до прослуханих нами творів. Оберіть ті, що відповідають першому і другому твору. Поміркуйте, що спільного між фотографією, живописом, скульптурою та музикою.

Номер слайду 15

Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слухута голосу. Виконання пісні. «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай).

Номер слайду 16

Виконання пісні. «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай).

Номер слайду 17

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.• Розкажіть про жанр симфонічної увертюри.• В чому особливість музики Г. Свиридова та увертюри В. Дашкевича? Який музичний образ було створено композиторами?• Що найбільше вас вразило на уроці? Розкажіть про це. Домашнє завдання. Прослухайте музичні твори, які є у вас вдома, особливо саундтреки до фільмів. Чи були серед них твори, подібні до тих, що звучали на уроці? Заспівайте вивчену пісню з друзями. Вихід з класу під музику Г. Свиридова. Підготувала Савченко Т. Т. м. Вінниця

Номер слайду 18

Підготувала Савченко Т. Т. м. Вінниця

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Манюк Алла Олександрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Дякую за змістовний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
4844
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку