Урок 14 ______
Тема: Музичні жанри в театрі та кіно.
Мета:
Тип уроку: теле-шоу.
Обладнання: ноутбук, фортепіано, фрагменти кінофільмів, посібник 6 класу Л. Масол.
Музичний матеріал для виконання: Крилаті гойдалки з к/ф «Пригоди Електроніка».
Музичний матеріал для сприймання: Г. Гладков, м/ф «Бременські музиканти» фрагменти, І. Єфремов, Джон Вільямс, «Double Trouble» з к/ф «Гаррі Поттер і в'язень Азкабану».
Урок 14 ______
Тема: Музичні жанри в театрі та кіно.
Мета:
Тип уроку: теле-шоу.
Обладнання: ноутбук, фортепіано, фрагменти кінофільмів, посібник 6 класу Л. Масол.
Музичний матеріал для виконання: Крилаті гойдалки з к/ф «Пригоди Електроніка».
Музичний матеріал для сприймання: Г. Гладков, м/ф «Бременські музиканти» фрагменти, І. Єфремов, Джон Вільямс, «Double Trouble» з к/ф «Гаррі Поттер і в’язень Азкабану».
Хід уроку
Девіз уроку:
Активні, артистичні, веселі учні ми,
Сьогодні і назавжди.
Музичне привітання
(звучать фанфари, починається теле-шоу)
Вчитель:
І так, наше шоу починається. З вами сьогодні я Тетяна Володимирівна, і ми маємо обсудити таку важливу тему як: «Музичні жанри в театрі та кіно». Також ми маємо з’ясувати чи потрібна музика в сучасному кіномистецтві та мультиплікації.
В нас сьогодні в залі знаходяться: гості, глядачі які мають аплодувати після кожного вдалого виступу, кінокритики. І щоб зрозуміти хто є хто оберіть кольори які подобаються.
Так: синій – поважні гості, будете виходити по черзі за моїм сигналом, глядачі – зелені співайте, аплодуйте і будьте уважними для вас теж є питання; червоні – критики займіть свої місця будь ласка.
Подивіться на екран. Що ви бачите? (малюнки опери, балету, кінофільму) Обґрунтуйте відповідь.
Сьогодні не можливо уявити культурне життя без цих видів мистецтва.
Глядачі, увага на екран: Відгадайте ребус і ви отримаєте назву музично-театрального жанру, у якому поєднуються виражальні можливості драматичного, музичного, хореографічного, естрадного мистецтв. (мюзикл)
І наш перший гість – який полюбляє все що пов’язано з мюзиклами (ім’я учня) .
Гість 1:
Мюзикл зародився у США в першій половині ХХ століття, згодом поширився країнами Європи. А взагалі жанр мюзиклу – ровесник кіномистецтва, тому й не дивно, що ці твори часто екранізували. Чимало мюзиклів композитори створювали власне для кіно, а не для постановки на сцені.
Вчитель: Дякую вельмишановний сідайте на своє місце. А зараз ми прослухаємо фрагмент з м/ф «Бременські музиканти» Геннадія Гладкова. Критики слухають уважно.
Питання до вас критики, чи помітили ви особливість цього мультфільму? Що композитор використав для характеризування героїв?
Дякую що поділилися знаннями. Ми продовжуємо.
Чи хочете ви взяти участь в мюзиклі?
Розспівування: давайте ми з вами проспіваємо усім вам вже відому пісню з мюзиклу «Звуки музики» . І з нею розігріємо наші голосочки. Зверніть увагу на правильне виконання мелодії, чітку вимову слів.
Молодці, а тепер цікаво, чи бачили ви фільм «Пригоди Електроніка»? Хто знає пісню «Крилаті гойдалки»? Ми зараз її вивчимо.
Розучування с.69: демонстрація пісні, розмова про її зміст, розучування методом «Ехо», концертне виконання.
А в нас реклама усі встали і повторюйте те що показано на екрані. (на екрані малюнки сонця, квіточки, літака і так далі)
Зустрічаймо наступного гостя: Знавця сучасних зарубіжних фільмів.
Гість 2:
Чи знали ви, що до кожної кінострічки чи мультфільму створюють спеціальні композиції, які пише один або декілька авторів під керівництвом режисера. Потім їх виконує оркестр чи соліст-інструменталіст, хор або ансамбль.
Вчитель:
Цікаво, а хто об’єднує діалоги акторів, музику і звукові ефекти в єдиний запис – музичну доріжку? На екрані відповідь: звукорежисер.
Критик:
Я хочу нарешті подивитися фрагмент з фільму Гаррі Поттер і в’язень Азкабану.
Вчитель:
Ваше бажання – закон.
Шановні критики зробіть висновок будь ласка прослуханого твору.
Критики: Ми почули відомий усім саундтрек.
Вчитель: А що це таке?
Критики: Це запис зроблений з музичної доріжки, без звукових ефектів і діалогів.
Чимало молодіжних гуртів здобували визнання шанувальників саме завдяки саундтрекам, написаним ними до популярних фільмів.
Глядачі давайте підсумуємо вище сказане, чи мають поєднуватися музика і кіно, музика і м/ф?
Глядачі:
Вчитель:
Дякую.
Домашнє завдання: А тепер завдання на дозвіллі: подивіться кінострічку чи мультфільм і намалюйте схему - лінію на якій буде по черзі зображені усі дійства: пісні, танці. Вкажіть хто співає і який характер ця пісня має. І на наступному уроці поділіться з усіма.
На цьому наше теле-шоу закінчується. Прошу оплески для наших критиків, для наших гостей, і для вас глядачі.
І запам’ятайте: Все ваше життя пов’язане з музикою, і з нею потрібно постійно спілкуватися. До нових зустрічей. Камера, знято.
І як вчитель, я хочу подякувати вам за таке прагнення пізнавати щось нове. Будьте емоційними, щасливими, радісними. Я вам усім хочу подарувати свій поцілунок, а ви? Па па, до нових зустрічей.