звіт з науково-методичної теми вчителяпочаткових класів р. ОЖКОВОЇ Людмили Ісхаківни. НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. № 12 – ДНЗ»М. Олександрія. Кіровоградська обл. Україна
Номер слайду 2
ТЕМА Позитивні якості навчання учнів початкових класів з використанням інтерактивних технологій Застосування інтерактивних технологій у навчанні дає змогу учням:грунтовно аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу;навчитися слухати іншу дитину, поважати думку іншого;моделювати і розв’язувати пізнавальні та життєві ситуації;вчитися працювати у групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, прагнути до діалогу, знаходити спільне рішення;розвивати навички самостійної роботи.
Номер слайду 3
Методи і прийоми Методи інтерактивного навчання можна поділити на дві великі групи: групові і фронтальні. Групові: робота в парах, робота в трійках, робота в групах. Фронтальні: велике коло, мікрофон, мозковий штурм, асоціативний кущ.
Номер слайду 4
На етапі актуалізації впроваджую такі стратегії як: «Знаю - хочудізнатися — дізналася», «Мозкова атака», «Сенкан», «Гронування», «Розумний куб», «Ключові слова». На етапі усвідомлення застосовую такі форми роботи з розвитку критичного мислення, як «Кероване читання», «Читання з позначками», «Дискусія», «Різнокольорові слова». Для того, щоб активізувати знання учнів, пробудити їх цікавість до теми уроку чи вирішити певну проблемну ситуацію, застосовую вправу«Мозковий штурм». Прийом «Незакінчені речення» часто поєдную з «Мікрофоном», що дає можливість ґрунтовніше працювати над висловленням учнями власних ідей, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо. На етапі рефлексії використовую методики «Сенкан» «Сюрприз», «Асоціативний кущ» та ін.
Номер слайду 5
Групові методи навчання Робота в парах
Номер слайду 6
Робота в групах
Номер слайду 7
Завдання для формування навички читання. Мовні зарядки.- Пір’їнку здути з долоньки;- Подути як сердитий вітрюган і т.д.Імітація звуків.- Як ричить тигренятко : р- р – р – р…- Поїдемо на поїзді : чух – чух – чух…Систематичне проказування скоромовок у різному темпі.Ішов Прокіп – кипів окріп,Прийшов Прокіп – кипить окріп,Як при Прокопові,Так і при Прокописі,І при Прокопенятах. Промовляння чистомовок. Ча – ча – ча – вкусила калача. Ач – ач – ач – летить пугач. Чі – чі – чі – котик на печі. Чу – чу – чу – нікуди не втечу. Піраміди складів, слів. Перед учнями ставиться завдання: не зводячи очей з точки (починаючи з верхньої), намагатися побачити букви, склади чи слова ліворуч і праворуч. М * А НЕ * БОЛ * О ЗО * РІС * И ХМА * РАТ * І МІ * СЯЦЬК * У СОН * ЦЕСловесні піраміди. САД ЛІССАДИ ЛІСОКСАДОК ПУЩАСАДІВНИК ПЕРЕЛІССАДІННЯ ДІБРОВАЧитання складових таблиць різного рівня складностіПрочитати утворений з горизонтальних і вертикальних букв склад на одному диханні. На перших порах пропонуються таблиці з уже утвореними складами, потім з деякими пропущеними клітинками, а пізніше таблиці для самостійного утворення складів. А О У І Е И Я Ю ЄМ ма мо му мі ме ми мя мю мєВ ва во ву ві ве ви вя вю вєЛ ла ло лу лі ле ли ля лю лєК ка ко ку кі ке ки кя кю кє
Номер слайду 8
Цікаві ігри та завдання з читання. Вправа на уважність Прочитати слова і визначити у них спільну частину, склад або букви, якими відрізняються ГРІМ МАК РІКА РАК ЗОРІ ТАК РІТА ЛАК РІЖУ БАК Знайди пеньок Показати слова на кілька секунд на карточці, а діти мають назвати зайве слово. КИТ КИТ КІТ КИТ Гра «Доповни за змістом» Учневі потрібно швидко прочитати, доповнюючи речення за змістом. 1. Рідна, лагідна, найдорожча, ніжна, найдобріша - … 2. Запашний, білий, смачний, духмяний, пшеничний - … 3. Білий, холодний, пухкий, іскристий - … Гра «Хто перший прочитає» Утворити слова з букв на позначення приголосних у лівій колонці і на позначення голосних у правій. Читаючи другий раз, праву колонку пропонується закрити. ДРВ ЕЕО ЧТНН ИАЯ ЗМ ИА ПСЬМ ИО ДРГ ООА МТМТК АЕАИА МЛК ООО МЛВНН АЮАЯ СМТН ЕАА ФЗКЛЬТР ІУУА
Номер слайду 9
Презентації роботи творчих груп
Номер слайду 10
Логічні вправи пізнавального характеру
Номер слайду 11
Один за всіх і всі за одного
Номер слайду 12
« Мікрофон»
Номер слайду 13
ЛітератураІнтерактивні методи https://oplatforma.com.ua/article/2316-interaktyvni-metody20 інтерактивних методів навчання https://osvitanova.com.ua/posts/3286-20-interaktyvnykh-metodiv-vykladannia. Матеріали з особистого досвіду