ТЕМА Позитивні якості навчання учнів початкових класів з використанням інтерактивних технологій Застосування інтерактивних технологій у навчанні дає змогу учням:грунтовно аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу;навчитися слухати іншу дитину, поважати думку іншого;моделювати і розв’язувати пізнавальні та життєві ситуації;вчитися працювати у групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, прагнути до діалогу, знаходити спільне рішення;розвивати навички самостійної роботи.
На етапі актуалізації впроваджую такі стратегії як: «Знаю - хочудізнатися — дізналася», «Мозкова атака», «Сенкан», «Гронування», «Розумний куб», «Ключові слова». На етапі усвідомлення застосовую такі форми роботи з розвитку критичного мислення, як «Кероване читання», «Читання з позначками», «Дискусія», «Різнокольорові слова». Для того, щоб активізувати знання учнів, пробудити їх цікавість до теми уроку чи вирішити певну проблемну ситуацію, застосовую вправу«Мозковий штурм». Прийом «Незакінчені речення» часто поєдную з «Мікрофоном», що дає можливість ґрунтовніше працювати над висловленням учнями власних ідей, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо. На етапі рефлексії використовую методики «Сенкан» «Сюрприз», «Асоціативний кущ» та ін.
Завдання для формування навички читання. Мовні зарядки.- Пір’їнку здути з долоньки;- Подути як сердитий вітрюган і т.д.Імітація звуків.- Як ричить тигренятко : р- р – р – р…- Поїдемо на поїзді : чух – чух – чух…Систематичне проказування скоромовок у різному темпі.Ішов Прокіп – кипів окріп,Прийшов Прокіп – кипить окріп,Як при Прокопові,Так і при Прокописі,І при Прокопенятах. Промовляння чистомовок. Ча – ча – ча – вкусила калача. Ач – ач – ач – летить пугач. Чі – чі – чі – котик на печі. Чу – чу – чу – нікуди не втечу. Піраміди складів, слів. Перед учнями ставиться завдання: не зводячи очей з точки (починаючи з верхньої), намагатися побачити букви, склади чи слова ліворуч і праворуч. М * А НЕ * БОЛ * О ЗО * РІС * И ХМА * РАТ * І МІ * СЯЦЬК * У СОН * ЦЕСловесні піраміди. САД ЛІССАДИ ЛІСОКСАДОК ПУЩАСАДІВНИК ПЕРЕЛІССАДІННЯ ДІБРОВАЧитання складових таблиць різного рівня складностіПрочитати утворений з горизонтальних і вертикальних букв склад на одному диханні. На перших порах пропонуються таблиці з уже утвореними складами, потім з деякими пропущеними клітинками, а пізніше таблиці для самостійного утворення складів. А О У І Е И Я Ю ЄМ ма мо му мі ме ми мя мю мєВ ва во ву ві ве ви вя вю вєЛ ла ло лу лі ле ли ля лю лєК ка ко ку кі ке ки кя кю кє
Цікаві ігри та завдання з читання. Вправа на уважність Прочитати слова і визначити у них спільну частину, склад або букви, якими відрізняються ГРІМ МАК РІКА РАК ЗОРІ ТАК РІТА ЛАК РІЖУ БАК Знайди пеньок Показати слова на кілька секунд на карточці, а діти мають назвати зайве слово. КИТ КИТ КІТ КИТ Гра «Доповни за змістом» Учневі потрібно швидко прочитати, доповнюючи речення за змістом. 1. Рідна, лагідна, найдорожча, ніжна, найдобріша - … 2. Запашний, білий, смачний, духмяний, пшеничний - … 3. Білий, холодний, пухкий, іскристий - … Гра «Хто перший прочитає» Утворити слова з букв на позначення приголосних у лівій колонці і на позначення голосних у правій. Читаючи другий раз, праву колонку пропонується закрити. ДРВ ЕЕО ЧТНН ИАЯ ЗМ ИА ПСЬМ ИО ДРГ ООА МТМТК АЕАИА МЛК ООО МЛВНН АЮАЯ СМТН ЕАА ФЗКЛЬТР ІУУА