Презентаційний урок з англійської мови у 2 класі
Тема уроку: «У світі тварин.»
Цілепокладання:
Навчальна: активізувати та систематизувати вивчені лексичні одиниці з теми,формувати навички аудіювання та читання;поглиблювати знання учнів про особливості представників тваринного світу,розширювати знання учнів про природу та тваринний світ, удосконалювати навички усного мовлення; закріпити раніше вивчені мовні конструкції, тренувати вживання їх в мовленні.
Розвиваюча:розвивати уяву, зорову пам'ять та фонематичний слух;розвивати навички аудіювання та діалогічного мовлення.
Виховна:виховувати бережне ставлення до тварин,виховувати вміння прцювати у групі;викликати зацікавленість до мови,що вивчається.
Тип уроку: Урок-подорож( закріплення знань, умінь та навичок учнів).
Обладнання:
малюнки свійських та диких тварин, картки з завданнями, аудіо та відео записи,презентація до уроку.
Хід уроку
1.Введення в іншомовне середовище.
1) Organization of the class activities.
a) Greetings
- Red, yellow, green and blue
Hello, teacher!
How are you?
-Fine, thanks you!
- Red, yellow, green and blue
Hello, pupils!
How are you?
-Fine, thanks you!
- Red, yellow, green and blue
Hello, teachers!
How are you?
-Fine, thanks you!
b) Hello Song
2) Aim
Today we have unusual lesson because we have a lot of guests.
Look at the board and try to guess the topic of our lesson.Yes.You are right! The topic of our lesson is “ In the world of ansmals”. We are going to travel to the Animal Planet. You will revise the animals,where do they live,what do they like. During our lesson we’ll stop at different stations to do different tasks.We’ll work in three groups: wild animals,domestic animals and pets
And now,close your eyes and count to 10. So 1,2,3….Now open your eyes. You are at the Animal Planet!
3) Warming up
а)Phonetic Drills
b)Warm-up
II.Основна частина уроку.
Make up the names of the animals.
Match two parts of the words in your group.(Stick on the board)
Stick your words on the board.
Listen and name the animal.
b)Riddles.
Listen to the description and name the animal.
-It is very big and grey.It has a very long nose.(an elephant)
-It is green.It is big and strong.It can swim.(a crocodile)
-It is big and brown.It can run,jump and climb.It likes honey.(a bear)
-It is not small and not big.It can run and jump.It likes milk and mict.(a mouse)
-It lives in the forest.It likes bananas.(a monkey)
- This animal likts grass.It is a domestic animal.It gives us milk.(a cow)
3. Our third station is “Young Seekers”
T: You have cards with animals. Divide them into the name of your group
1-wild
2-domestic
3-pets
Present your group on the board.
Let’s sing and dance “Animal Song”.
5.The fifth station is “Dialogues”
T: I see you have different toys on your desks. Let’s speak about them.
(Pupils make up dialogues about animals:
-What animal have you got?
-I have got a ….
6. Our sixth station is “My Research”
T: At home some children make projects” My Favourite Animal”. Let’s listen them.
T: On your desks you can find letters snake. Your task is to find the animals.
-tigeromonkeytelephantfcrocodilemsnake
-goatosheepacowyhorseirat
-parroticatorabbitidogymouse
III Заключна частина уроку
Summarizing
T: So,children,our travelling is going to the end.Do you like our today’s travelling? You were very active today and I have some presents for you.
Thank you very much and have a good day. Bye-bye my dear pupils.