Тема: Пригоди Червоної Шапочки - для дітей старшого дошкільного віку з логіко-математичного розвитку
Мета: Розвивати фантазію, пам’ять, логічне мислення, увагу. Виховувати наполегливість у досягненні мети, товариськість. Виявляти обсяг та якість знань дітей про числа, сформованість навичок лічби в зворотному напрямі від заданого числа. Продовжувати вчити малят складати задачі, називати приклад, називати сусідів числа. Закріплювати знання геометричних площиних і об’ємних фігур. Вправляти у поділі цілого навпіл і на чотири частини, у вимірювання сипких речовин. Закріплювати з дітьми знаки більше, менше, дорівнює
Матеріал: Килим – літак, геометричні фігури – площинні і об’ємні, д\гра «Лабіринт», знаки >, <, =, математичні набори, іграшки по сюжету заняття, цукор, борошно, вода, умовна мірка
Хід заняття
- Дітки я вам пропоную вирушити у незвичайну подорож – математичку. А щоб нам не заблукати в дорозі, треба знати арифметику. На нашому шляху траплятимуться різні завдання, і я гадаю що вони для нас будуть цікавими а саме головне корисними.
- На чому ми вирушимо у подорож? (відповіді дітей)
- А давайте відправимося у подорож на казковому транспорті килимі – літаку. Подивіться який він гарний, які на ньому візерунки.
- Які геометричні фігури ви тут бачите? Назвіть їх.
- Як називаються ці фігури? (площині)
- А які ви ще знаєте фігури? (об’ємні)
Назвіть їх і покажіть (куб, куля, конус, циліндр)
- Дітки площинні фігури шукають собі друзів: з ким може товаришувати круг – з кулею, квадрат – з кубом, конус – з трикутником, циліндр з прямокутником.
- Молодці!!!
- Щоб полетіти на цьому килимі, потрібні квитки. (роздаю)
Бачите, на них зображені сніжинки а на килимі є цифри. Полічивши сніжинки на нашому квитку знайдіть на килимі цифру, яка показує їхню кількість. Там і буде ваше місце. (знаходять місця, стають біля них)
- Щоб ми змогли злетіти як космонавти, треба полічити в зворотному напрямі (діти лічать від 10 до 1)
Старт, полетіли.
- Кого ми можемо зустріти під час зустрічі? (відповіді)
- Ой, малята, куди це ми приземлилися? Що це за дівчинка? (Та, це ж Червона Шапочка) З якої казки? Вітаємо тебе! А чи знаєш ти, Червона Шапочка, що в лісі блукає голодний вовк? Ми не можете тебе відпустити саму. Діти, давайте допоможемо їй дістатися до бабусиної хатинки. Разом і веселіше і дорогу швидше відшукаємо.
- Малята, подивіться, перед нами дві стежки. А якою ж нам іти?
(З’являється сорока)
Сорока: Скре-ке-ке, скре-ке-ке, я все знаю, вже лечу, швидко вам все підкажу. Вам потрібно віднайти ту доріжку, яка приведе вас з Червоною Шапочкою до хатинки бабусі, але так щоб не потрапити до Вовка.
(діти сідають до столів)
Д/Гра «Лабіринт»
- Ми вже майже прийшли, он видніється будинок бабусі.
- Дітки, подивіться, хто це тут сидить під пеньочком? (Їжачок) Що ти тут робиш?
Їжачок: Я фантазую, вигадую, малюнки і викладаю їх з паличок. А ви вмієте фантазувати?
Я: Звичайно вміємо! Ось подивись.
Д/Гра «Склади предмет із паличок»
(з телевізора прапорець, з прапорця будинок)
Їжачок: Які ж ви молодці!. Гарно вмієте фантазувати!. Дякую що погралися зі мною.
Я: Їжачку, а що це в тебе таке є, та це кулька, а давайте ми з нею пограємось.
(виходять із-за столів і стають в коло)
Гра «Ти котися наша кулько»
Ти котися наша кулько , швидко швидко побіжи, тому хто тебе спіймає сусідів числа називати допомжи.
(після гри лопається кулька)
Вовк: Хто це мене збудив? Що тут за гамір? Я такий голодний, усіх зараз з’їм!
Я: Не їж нас вовчику. Ми тут займаємося арифметикою. Приєднуйся до нас, разом веселіше.
Вовк: А що ж таке-рифметика? Риму придумувати? Це я люблю: кущ-хрущ, каляка-маляка.
Я: Вовчику, не риметика а арифметика!
Вовк: А це безпечно?
Я: Звісно безпечно. Ми просто вчимося додавати і віднімати.
Вовк: Це мені довподоби: віднімати, грабувати, ображати та з’їдати.
Я: Ні, ми нікого нічого не забираємо, ми просто розв’язуємо задачі та приклади.
Вовк: Що ж тут цікавого?
Я: А ти пограйся з нами, подивися, може й тобі сподобавється?
Вовк: Добре, умовили.
(сідають до столів)
Я: Малята, а хто це тут на дереві сидить? (білочка) вона гірко плаче.
- Біолочко, ти чого плачеш? У лісовій школі їй задали завдання скласти задачу, і вона не може впоратися з цим завданням. Давайте допоможемо Білочці.
Д/гра «Склади задачу»
Вовк: Так, цікава у вас арифметика. Я так не вмію. А куди ви йдете?
Червона Шапочка: Я іду до Бабусі і несу їй пиріг, молоко та горщик масла.
Вовк: Краще віддай це все мені. А то я дуже голодний, дуже хочу їсти.
Червона Шапочка: Не відам. Це все для моєї Бабусі.
Вовк: Ну хоч половинку, хоч четвертинку.
Я: Добре, ми пригостимо тебе, якщо ти зумієш поділити пиріг і наполовину, і на чотири частини. Що, не знайти як це потрібно робити? Тоді ми тобі допоможемо. Дітки, може коли Вовк поїсть то стане добірним.
Я: Дітки, що треба зробити щоб ціле розділити на дві однакові частини? (Треба розрізати навпіл) Ось у мене вийшло дві однакові частини, тобто дві половини від цілого. А як отримати чверть від цілого? (Треба кожну половину розділити ще навпіл) У мене в руках четвертинки від цілого пирога. Червона Шапочко, пригощай всіх звірят пирогом. (дівчинка пригощає і вовка, їжачка, білочку і сороку)
Червона Шапочка: Більше не залишилось.
- Не сумуй. Ми щось придумаємо. Дітки де ми можемо взяти пиріг? Зараз ми прийдемо до бабусі і спечемо великий пиріг, щоб на всіх вистачило. До побачення звірята. До бабусиної хати вже зовсім близько. А щоб біло веселіше йти давайте по дорозі пограємо.
Гра «Hands up, hands down»
- А ось і бабусин будинок. Як же ми відчинимо двері? Подивіться на цей незвичайний замок. Що це тут за знаки? (знаки рівності) Все зрозуміло, нам потрібно правильно поставити знаки: >, <, =.
2 і 5 1 і3 4 і 6
Виходить бабуся
-Добрий день, Бабусю. Ми до вас у гості прийшли. Хочемо вам пиріг спекти.
Бабуся: Я дуже рада бачити свою онучку і всіх вас здоровими і веселими.
-Дітки, що потрібно щоб замісити тісто? (борошно, цукор, молоко)
Ось у бабусі все є.
- Як дізнатися, скільки всього нам потрібно? (потрібно виміряти все умовною міркою)
Д/гра «Спечи пиріг» (вимірювання сипучих)
Борошна на треба – 4 умовних мірки
Цукор – 3 умовних мірки
Води – 2 умовних мірки
Тепер треба замісити тісто. Давайте закриємо оченята.
- Мішу, мішу тісто. Тісто наше сходить, росте, росте. Зробили пиріг та й в піч його.
- Малята, подивітся, який ми з вами спекли пиріг!(показую справжнього пирога)
Що ж, будемо всіх частувати.
Підсумок:
- Дітки як називається наша подорож?
- Що найбільше вам сподобалось?