ПРИГОДИ КУРЧАТКА
Підсумкове заняття І молодша група
Мета: вчити дітей уважно слухати вихователя, відповідати на поставлені запитання; закріпити знання про пору року Осінь, знання про овочі, основні кольори; за допомогою спеціально створеної ігрової ситуацій закріпити поняття «один – багато», основні кольори; вміння відгадувати загадки і декламувати вірші; тренувати дрібну моторику пальців; спонукати дітей виявляти активність, ініціативу під час дидактичних ігор-вправ; створити позитивний емоційний настрій; розвивати мислення, мовлення, увагу; виховувати працелюбність, цікавість до навчально-ігрової діяльності.
Матеріал. Іграшкове Курча, іграшка Білочка, ілюстрація хатинки і стежинки, дерево «Пори року», дидактична гра «Зваримо борщ», гра з прищіпками «Їжачки», кольорові елементи стежинки, гра «Злови рибку», обруч, осінні листочки, кольорові намистинки і пірамідки.
Хід заняття.
Психогімнастика «Добрий ранок!»
Добрий ранок, діти любі!
Чи усе гаразд в нас в групі?
Ви довкола роздивіться,
Одне, одному всміхніться,
Щоб ніхто не сумував,
З усіма радів і грав.
(Привітайтеся з нашими гостями.)
Сюрпризний момент.
Дітки, погляньте, Що це за гарна хатка з’явилася у нашій групі.
У маленького Курчатка
Коло кладки гарна хатка
А від хатки до дороги
Стежка стелиться під ноги.
Із розчинених воріт
Вируша курчатко в світ
І запрошує нас із собою.
Але на шляху нас будуть чекати різні пригоди, завдання, які нам потрібно здолати. Не будемо боятися? Будемо уважними, кмітливими та сміливими. Добре тоді вирушаймо. (Беру курчатко, йдемо.)
Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить
Сонце вже не припікає
І коли все це буває? (Восени)
- Молодці, загадки ви вмієте відгадувати. А давайте, дітки, пригадаємо, який ми вивчали віршик про чарівницю Осінь.
Листя падає додолу
Засинає гай і поле.
На вербі один листочок
До зими один деньочок!
Дітки, знайдіть жовту смужечку і прикрасьте нею стежинку, будьте уважними.
А стежиночка в'юнка
Далі, далі утіка
Між травицею – травою,
Під високою сосною,
Тут зітхають їжачки.
Гра «Одягни шубку їжачку».
(Діти виконують завдання парами.)
- Дітки, а що їжачки роблять взимку? (Сплять)Давайте накормимо наших їжачків і пограємо у гру «Звари борщик».
- От якби – зітха курчатко –Зелений колір мені на стежинку.
- А наша казкова подорож триває.
Тут стежиночка в'юнка до озерця довела. А до озерця ми потрапимо по чарівній доріжці, будемо йти приставним кроком. Це завдання вимагає бути уважними та сміливими. Що ж вирушаймо за курчатком. (Під музику діти йдуть по доріжці.)
- Ось і дійшли ми до озерця. Дітки, а хто живе в озерці? Курчатко ніколи не бачило рибку, давайте зловимо рибку і познайомимо її з курчатком. Якого кольору рибку ми зловили? Скільки рибок ми зловили? ( Одну) А скільки рибок плаває в озерці? (Багато).Дітки, а рибка може жити без водички? (Ні)
Щоб рибка не загинула, що нам потрібно зробити? ( Відпустити назад в озерце.)
Далі пагорбок, пеньок. На пеньочку Білочки сидять і чекають на малят. Будьте, діточки, уважні до Білочок ми підемо по пеньочкам.
Так ішло курча, дивилось,
Доки добре натомилось.
І до хатки підійшло.
- Погляньте, оце так стежинка!
Вже не біла кольорова!
Як же звуться кольори.
Запитаю в дітвори.
Всі назвали кольори
Ось гостинці дітворі,
Ви сьогодні молодці.
Осінь лісом походила
З дерев листя натрусила
Діти листячко взяли
Танцювати почали.