Прикметник. Досліджуємо роль прикметників у мовленні.

Про матеріал
Матеріал допоможе узагальнити знання уміння та навички учнів з розділу "Прикметник".Урок розроблено за підручником К. Пономарьової, Л. Гайової.
Перегляд файлу

Тема : Досліджуємо  роль  прикметників  у  мовленні.

 

Мета: закріпити  знання  про  прикметник  як  частину  мови,його  значення  і

роль   у мовленні; розвивати  зв’язне  мовлення, творчу  уяву, граматичну

   пильність, вміння  узагальнювати  мовні  явища  та  робити  висновки,

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Обладнання: цеглинки  Лего, кубик  Блума, предметні  малюнки, словники   синонімів  та  антонімів, картки  з  завданнями.

Хід  уроку

 

  1. Психологічне  налаштування  на  урок.

Доброго  ранку! Доброго  дня!

Бажаєте  ви  і  бажаю  Вам  я!

Хай  плещуть  долоньки

Хай  тупають  ніжки!

Працюють  голівки 

І  сяють  усмішки!

Доброго  ранку!  Доброго  дня!

Бажаєте  Ви  і  бажаю  вам  я!

             Покажіть  свій  настрій  з  яким  Ви  прийшли  на  сьогоднішній      урок   за допомогою  цеглинок  Лего.

Гарний, добрий  чи  поганий?

Чого  ви  сподіваєтесь  від  нашого  уроку?

2.Актуалізація опорних знань.

1.Словниковий  диктант

—  Пригадайте  та  запишіть  правильно  словникові  слова.

       Апельсин, айстра, горизонт, внесок, гармонія, велосипед, депутат, вогнище, дециметр, акваріум.

Перевірте написане  із  Щебетунчиком.

  Підкресліть  2  букву  в  слові апельсин.

  Підкресліть  5  букву  в  слові айстра.

  Підкресліть  4  букву  в  слові  горизонт.

  Підкресліть  останню букву  в  слові внесок.

   Підкресліть  4  букву  в  слові гармонія.

  Підкресліть  2  букву  в  слові велосипед.

  Підкресліть  останню  букву  в  слові  депутат.

  Підкресліть  4  букву  в  слові  вогнище.

  Підкресліть  4  букву  в  слові  дециметр.

  Підкресліть  2  букву  в  слові  акваріум.

  • Яке  слово  вийшло?  ПРИКМЕТНИК
  1. Оголошення  теми  уроку.

— Це і є тема нашого уроку.  Сьогодні  ми повторимо і виконаємо вправи, які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання з теми «Прикметник»  та  дослідити  роль  прикметників  у  нашому  мовленні. Тож розпочнемо нашу подорож по

країні  Прикметник.

 

А) Вступне  повторення. Метод « Кубування»

  Пригадаймо  знання  і  вміння  з  теми.

  Запитання  на  гранях  куба:

  • Частина  мови
  • Питання
  • За  чим  змінюється
  • Що  має?
  • Що  називає?
  • Яким  членом  речення  є?

Б) Проблемно- пошукова робота

Прочитайте  текст від Читалочки.

Це ….звірок. Живе він у лісі. Ця тваринка….. Має звірок …вуха. Шубка у нього влітку… , а взимку…. .

 Чи  здогадалися  ви, про  кого  йде  мова?  Чого  не  вистачає?

Давайте  вставимо  необхідні  прикметники  та  запишемо  утворений  текст, підкреслюючи  прикметники.

Довідка: маленький, довгі, полохлива, сіренька, біленька.

В) Коментоване  письмо.

- Яка  ж  роль  прикметників  у  мовленні?( уточнюють, доповнюють, конкретизують).

З  якою  частиною  мови  пов’язаний  прикметник?

Г) Вправа « Карусель»

 Завдання  від  Гаджика

 Доберіть  до  іменника  відповідні   влучні прикметники ( предметні  малюнки)

           Хліб( який?) пшеничний, свіжий, білий, запашний.

  1. Робота  в  групах.Завдання  від  Щебетунчика

Об’єднайтеся  в  групи.

Я  вам  даю  малюнок, а  Ви  добирає  влучні  ознаки, щоб  інші  змогли  відгадати, про  що або  про  кого   йде  мова.

Наприклад: хитра, руда, лісова, хижа….(лисичка)

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота  з  цеглинками  Лего.

Давайте  пригадаємо, як  визначити число  прикметників.

 ( Жовта  цеглинка-  однина, червона  цеглинка- множина)

Холодна  вода, прудка  білочка, казкове  місто, сонячні  зайчики, чарівна  усмішка, ясне  сонце, польові  квіти, привітний  погляд, шовкові  нитки, яблуневі  дерева, чорна  ніч, залізна  лопата, грозові  хмари, легкий  пакунок.

  1. Диференційована  робота.  Гра «Підбери синоніми».     

         - Що називається словами – синонімами?

                 (синоніми – близькі за значеннями слова).

           

              1 група: підібрати слова прикметники – синоніми, використовуючи слова для довідки.

              Гарний-

              Гречний-

              Багровий-

              Довідка:  ввічливий,красивий,буряковий.

 

Слова для довідки: брудний, вологий, сміливий, диковинний, заяложений, мокрий, лакомий, відважний, дивоглядний, засмальцьований, чудернацький).

 

2 група: Замініть  прикметники у  поданих  словосполученнях  синонімами.

              Наприклад: Сміливий  льотчик-  безстрашний  льотчик

               

              Гарний  хлопчик-……………  хлопчик

              Гречна  людина -……………. людина

              Багровий  светрик - …………. светрик

3  група: Утворіть  синонімічний  ряд  до  слів, скористуйся  словником  синонімів.

                Гарний-

                Гречний-

                Багровий-

Формувальне  оцінювання.

Перевіремо. Як  ви  справилися  із  завданням?

 

7.Гра « Прикметниковий  челендж»

 Доберіть  якомога  більше  прикметників  до  іменників, поставивши  запитання.

Погода(яка?)-

Небо-

Книга-

Клас-

Сніг-

Дерево-

М’яч-

Діти-

Настрій-

 

   8.Підсумок  уроку

   Збіг урок наш, як коротка мить.

   Що сподобалося на уроці найбільше?

    Якими прикметниками ви, діти, охарактеризуєте наш урок?

    Поставте  собі  оцінку. Як  ви  працювали  на  уроці? Чи  все  вам  вдалося?

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
2179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку