Прикметник як самостійна частина мови

Про матеріал
Прикметник як самостійна частина. Завдання для формування умінь та навичок з даної теми. Виконуючи деякі ігрові завдання, діти поглиблюють знання про прикметник та закріплюють уже набуті.
Перегляд файлу

Тема: Прикметник як самостійна частина мови

Мета: поглибити знання учнів про прикметник, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль, розвивати усне та писемне мовлення, використовуючи прикметники, формувати загальні вміння знаходити та розрізняти прикметники у тексті,  виховувати почуття поваги до рідного краю, традицій, мовленнєву культуру учнів.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок

Обладнання: підручник, картки, розмальовки

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

Гра «Назвіть кольори веселки»
Прочитайте
вірш.
Знайдіть
прикметники.
Любить пензлик мій до свята
Собі чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає,
Кожний колір називає:
Це червоний — жар неначе,
Це — оранжевий гарячий,
Жовтий, як пшениця в полі,
Мов трава — зелений колір,
Голубий, як у краплини,
А наступний колір — синій,
Синій колір, ніби річка,
Фіолетовий, як нічка.

 

  1. Актуалізація опорних знань

-         Пригадайте на які питання відповідає прикметник?

-         Опишіть погоду, яка сьогодні за вікном лише прикметниками;

-         Розмалюйте малюнок відповідно до завдання:

 

 

Тренажер-розмальовка. Українська мова. 1 клас 21.00 грн. Квартник АССА

3. Мотивація навчальної діяльності:

- Мій настрій сьогодні ( 2-3 прикметника)

- На уроці я планую…..

 

  1.  Повідомлення теми уроку

Прикметник — самостійна змінна частина мови.

Морфологічні ознаки: постійні: розряд (якісні, відносні, присвійні); ступінь порівняння (вищий, найвищий); форма (коротка й повна); непостійні: рід (в однині), число, відмінок повнозначна частина мови називає ознаку або властивість предмета у реченні — узгоджене означення або іменна частина складеного присудка відповідає на питання який? чий? (у поч. формі) змінюється за родами, числами, відмінками; граматичні форми залежать від іменників, з якими вони узгоджуються; у множині рід прикметників не розрізняється.

  1. Виконання вправ для закріплення матеріалу
  1.     Творча робота в парах із взаємоперевіркою ♦

Доберіть синоніми до прикметників у поданих словосполученнях. Знаменитий письменник, чепурний будинок, засушливе літо, заможний господар, вогкий вітер, запеклий бій, крихітне зернятко, обдарований учень, урочистий день, безупинний рух, велелюдний натовп.

  1.     Інтерактивна вправа «Хто швидше» : один учень називає прикметник, наступний далі називає на ту букву, на яку закінчилося попереднє слово.
  2.     Прикметникова робота: доберіть до поданих іменників прикметники: квітка - ,

дівчинка - , малюнок - ,  ліс - , дерево - , їжа - .

 

  1.     Творча трансформація:  від поданих іменників утворити прикметники, запишіть їх. Земля, весна, ліс, природа, повітря, мед, краса, вода.
  1. Підсумок уроку:

1)  скласти сенкан на тему» Прикметник».

  1.     Морфологічна розминка:

-         Що вивчає морфологія?

-           Яка частина мови називається прикметником?

-         Які морфологічні ознаки має прикметник?

-         Яку синтаксичну роль виконує прикметник у реченні?

 

  1. Інструктаж до виконання домашнього завдання:

-         Скласти ментальну карту  з теми «Прикметник»;

-         Описати когось зі своїх рідних, використовуючи лише прикметники.

docx
Додано
16 січня
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку