Тема: Прикметник як самостійна частина мови
Мета: поглибити знання учнів про прикметник, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль, розвивати усне та писемне мовлення, використовуючи прикметники, формувати загальні вміння знаходити та розрізняти прикметники у тексті, виховувати почуття поваги до рідного краю, традицій, мовленнєву культуру учнів.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок
Обладнання: підручник, картки, розмальовки
Хід уроку
Гра «Назвіть кольори веселки»
Прочитайте
вірш.
Знайдіть
прикметники.
Любить пензлик мій до свята
Собі чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає,
Кожний колір називає:
Це червоний — жар неначе,
Це — оранжевий гарячий,
Жовтий, як пшениця в полі,
Мов трава — зелений колір,
Голубий, як у краплини,
А наступний колір — синій,
Синій колір, ніби річка,
Фіолетовий, як нічка.
- Пригадайте на які питання відповідає прикметник?
- Опишіть погоду, яка сьогодні за вікном лише прикметниками;
- Розмалюйте малюнок відповідно до завдання:
3. Мотивація навчальної діяльності:
- Мій настрій сьогодні ( 2-3 прикметника)
- На уроці я планую…..
Прикметник — самостійна змінна частина мови.
Морфологічні ознаки: постійні: розряд (якісні, відносні, присвійні); ступінь порівняння (вищий, найвищий); форма (коротка й повна); непостійні: рід (в однині), число, відмінок повнозначна частина мови називає ознаку або властивість предмета у реченні — узгоджене означення або іменна частина складеного присудка відповідає на питання який? чий? (у поч. формі) змінюється за родами, числами, відмінками; граматичні форми залежать від іменників, з якими вони узгоджуються; у множині рід прикметників не розрізняється.
Доберіть синоніми до прикметників у поданих словосполученнях. Знаменитий письменник, чепурний будинок, засушливе літо, заможний господар, вогкий вітер, запеклий бій, крихітне зернятко, обдарований учень, урочистий день, безупинний рух, велелюдний натовп.
дівчинка - , малюнок - , ліс - , дерево - , їжа - .
1) скласти сенкан на тему» Прикметник».
- Що вивчає морфологія?
- Яка частина мови називається прикметником?
- Які морфологічні ознаки має прикметник?
- Яку синтаксичну роль виконує прикметник у реченні?
- Скласти ментальну карту з теми «Прикметник»;
- Описати когось зі своїх рідних, використовуючи лише прикметники.