Прикметники. Урок для 2 класу Нова українська школа

Про матеріал
Мета уроку: - формувати уявлення учнів про прикметник як частину мови; - навчити знаходити прикметники в текстах, визначати їх роль у мовленні; - розвивати мовлення, увагу та уяву; - виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Розробка уроку з української мови для 2 класу НУШ

 

Тема: Прикметник. Ознайомлення з роллю прикметників у мовленні.

Мета уроку:

- формувати уявлення учнів про прикметник як частину мови;

- навчити знаходити прикметники в текстах, визначати їх роль у мовленні;

- розвивати мовлення, увагу та уяву;

- виховувати любов до рідної мови.

Обладнання:

- картки із завданнями;

- мультимедійна презентація (зображення предметів і їх описів);

- плакат із схемою: "Іменник + Прикметник"

 

                                       Хід уроку

 

1. Організаційний момент (3 хвилини)

- Привітання учнів.

- Перевірка готовності до уроку.

- Настрій на роботу:

  "Доброго ранку, мої любі учні! Сьогодні ми будемо відкривати щось нове й цікаве. Тож усміхніться одне одному й налаштуйтеся на урок."

 

 

 2. Мотивація до навчання (5 хвилин)

 

Учитель демонструє на дошці два зображення: одне - просто яблуко, друге - червоне, соковите яблуко.

- Питання до учнів: "Яке яблуко вам хочеться з‑їсти? Чому?"

- Висновок: слова, які допомагають описати предмети, роблять наше мовлення яскравішим. Сьогодні ми дізнаємося більше про такі слова.

3. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

 

- Гра "Що це?": Учитель показує малюнки (дерево, пташка, квітка) і запитує: "Що це?". Учні відповідають і називають іменники.

- Висновок: Ми вже знаємо, що іменник називає предмет. Сьогодні ми дізнаємося, які слова можуть доповнювати іменники.

4. Оголошення теми і мети уроку (2 хвилини)

Учитель пише тему на дошці: "Прикметник. Ознайомлення з роллю прикметників у мовленні".

- Сьогодні ми дізнаємося, як слова‑помічники роблять нашу мову яскравішою. Це — прикметники."

 5. Пояснення нового матеріалу (10 хвилин)

1. Учитель пояснює:

   - Прикметник — це слова, які описують ознаки предметів (який? яка? яке? які?).

   - Прикметники відповідають на запитання: який? яка? яке? які? Наприклад: зелена трава, синє небо.

2. Демонстрація на слайдах: різнокольорові кульки з підписами (червона, синя, велика тощо).

3. Спільний розбір прикладів.

 6. Закріплення нового матеріалу (15 хвилин)

1.Гра "Доповни речення".

   Учитель пропонує речення без прикметників:

   - "На галявині ростуть \_\_ квіти."

   - "У кошику лежить \_\_ яблуко."\

     Учні доповнюють речення прикметниками.                         2. Робота в парах.

   Учні отримують картки з іменниками (будинок, сонце, море) і підбирають до них прикметники.

3. Гра "Хто більше?

   Учитель називає предмет (наприклад, "дерево"), а учні по черзі називають прикметники (високе, зелене, міцне)

7. Рефлексія (5 хвилин)

-Обговорення: Чому важливо використовувати прикметники у мовленні?

- Учні діляться враженнями: "Що нового ви дізналися?"

 8. **Домашнє завдання**

1. Написати 3 речення, використовуючи прикметники.

2. Намалювати малюнок (наприклад, квітку або будинок) і підписати його прикметниками (яка квітка? який будинок?

 

Підсумок уроку: Подяка за активну участь і похвала за старанність.

 

 

 

docx
Додано
25 грудня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку