Розробка уроку з української мови для 2 класу НУШ
Тема: Прикметник. Ознайомлення з роллю прикметників у мовленні.
Мета уроку:
- формувати уявлення учнів про прикметник як частину мови;
- навчити знаходити прикметники в текстах, визначати їх роль у мовленні;
- розвивати мовлення, увагу та уяву;
- виховувати любов до рідної мови.
Обладнання:
- картки із завданнями;
- мультимедійна презентація (зображення предметів і їх описів);
- плакат із схемою: "Іменник + Прикметник"
Хід уроку
1. Організаційний момент (3 хвилини)
- Привітання учнів.
- Перевірка готовності до уроку.
- Настрій на роботу:
"Доброго ранку, мої любі учні! Сьогодні ми будемо відкривати щось нове й цікаве. Тож усміхніться одне одному й налаштуйтеся на урок."
2. Мотивація до навчання (5 хвилин)
Учитель демонструє на дошці два зображення: одне - просто яблуко, друге - червоне, соковите яблуко.
- Питання до учнів: "Яке яблуко вам хочеться з‑їсти? Чому?"
- Висновок: слова, які допомагають описати предмети, роблять наше мовлення яскравішим. Сьогодні ми дізнаємося більше про такі слова.
3. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)
- Гра "Що це?": Учитель показує малюнки (дерево, пташка, квітка) і запитує: "Що це?". Учні відповідають і називають іменники.
- Висновок: Ми вже знаємо, що іменник називає предмет. Сьогодні ми дізнаємося, які слова можуть доповнювати іменники.
4. Оголошення теми і мети уроку (2 хвилини)
Учитель пише тему на дошці: "Прикметник. Ознайомлення з роллю прикметників у мовленні".
- Сьогодні ми дізнаємося, як слова‑помічники роблять нашу мову яскравішою. Це — прикметники."
5. Пояснення нового матеріалу (10 хвилин)
1. Учитель пояснює:
- Прикметник — це слова, які описують ознаки предметів (який? яка? яке? які?).
- Прикметники відповідають на запитання: який? яка? яке? які? Наприклад: зелена трава, синє небо.
2. Демонстрація на слайдах: різнокольорові кульки з підписами (червона, синя, велика тощо).
3. Спільний розбір прикладів.
6. Закріплення нового матеріалу (15 хвилин)
1.Гра "Доповни речення".
Учитель пропонує речення без прикметників:
- "На галявині ростуть \_\_ квіти."
- "У кошику лежить \_\_ яблуко."\
Учні доповнюють речення прикметниками. 2. Робота в парах.
Учні отримують картки з іменниками (будинок, сонце, море) і підбирають до них прикметники.
3. Гра "Хто більше?
Учитель називає предмет (наприклад, "дерево"), а учні по черзі називають прикметники (високе, зелене, міцне)
7. Рефлексія (5 хвилин)
-Обговорення: Чому важливо використовувати прикметники у мовленні?
- Учні діляться враженнями: "Що нового ви дізналися?"
8. **Домашнє завдання**
1. Написати 3 речення, використовуючи прикметники.
2. Намалювати малюнок (наприклад, квітку або будинок) і підписати його прикметниками (яка квітка? який будинок?
Підсумок уроку: Подяка за активну участь і похвала за старанність.