Принципи функціонування електронної пошти

Про матеріал
У методичній розробці висвітлені основні принципи функціонування електронної пошти. Учні мають змогу дізнатися цікаві факти про створення електронної скриньки, навчитися на уроці створювати електронну скриньку та надсилати листи
Перегляд файлу

 

 

 

Методична розробка уроку

на тему:

 

«Принципи функціонування електронної пошти»

 

 

 

 

 

 

Тема: «Принципи функціонування електронної пошти»

Мета: 

сформувати поняття:

про можливості електронної пошти та види програм для роботи з поштою;

 навчитися:  створювати електронну скриньку

виховати:інформаційну культуру учнів та пізнавальний інтерес до інформатики.

Тип уроку: застосування знань, умінь та практичних навичок.

Базові поняття й терміни: E-mail, електронна скринька, електронна адреса, логін, домен, протоколи електронної пошти.

Міжпредметні зв’язки:
англійська мова  - 9 клас, вивчення лексичних одиниць у темі „Технічний прогрес”.

Навчально-методичне забезпечення уроку: опорні конспекти, інструктивні картки, презентація уроку, відеоматеріал з елементами пояснення.

Програмне забезпечення: програма-браузер Internet Explorer, Microsoft Office: PowerPoint.

Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, маркерна дошка.

СТРУКТУРА УРОКУ

І.   Організаційний етап.............................................................................1-2 хв

II.   Мотивація навчальної діяльності......................................................1-2 хв

ІII.  Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу………..…….......20-25хв 

1. E-mail

2. Програми для роботи з електронною поштою.

3. Протоколи електронної пошти.  

4. Створення електронної скриньки засобами поштових серверів.

IV.  Відтворення та корекція набутих знань (практичне завдання)…....10хв

V. Узагальнення ти систематизація набутих знань...............................5-7 хв

VI.  Підбиття підсумків уроку.................................................................4-5 хв

VIІ. Домашнє завдання.............................................................................1-2 хв

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку.

Учитель: Вітаю Вас на сьогоднішньому уроці. І його розпочати хочу такими словами, які послужать нашим девізом:

Недостатньо лише мати добрий розум.

                               Головне – раціонально застосовувати його.”

                                                                                                     Р. Декарт

Сьогодні на уроці ми розглянемо тему, яка пов’язана з надсиланням листів але не звичайних, а електронних.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми з Вами живемо в інформаційному суспільстві, яке висуває нам все новіші вимоги до наших знань з інформаційної грамотності. З кожним роком відбувається розвиток техніки і науки, отож ми не можемо бути пасивними спостерігачами, а  повинні брати активну участь у розвитку інформаційної культури. 

     Бесіда з елементами опитування:

  1.  За допомогою якого мережевого ресурсу здійснюється спілкування?
  2. Що таке Інтернет?
  3. Які основні послуги Інтернет можете назвати?
  4. Які ви знаєте сайти для спілкування в мережі Інтернет?
  5. Як відбувається розвиток поштових послуг у світі?
  6. Електронна пошта — переваги над звичайною.

                              

 

 

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Звучить тема уроку: «Принципи функціонування електронної пошти»

1. E-mail

E-mail (Electronic mail)— електронна пошта— електронний аналог звичайної пошти.

З її допомогою ви можете:

•   надсилати повідомлення (листи);

•   отримувати листи на власну електронну скриньку;

•   відповідати на листи автоматично, використовуючи їхні адреси;

•   розсилати копії листа відразу декільком адресатам;

•   переправляти отриманий лист за іншою адресою;

•   використовувати замість адрес (числових або доменних імен) логічні імена;

•   створювати кілька підрозділів поштової скриньки для різно­го роду кореспонденції;

•   включати у листи файли (текстові документи, графічні зо­браження, музичні файли тощо).

 

 Для того щоб мати можливість обмінюватися листами через елек­тронну пошту, користувач повинен мати доступ до мережі Інтернет та зареєстровану поштову скриньку на одному з поштових серверів.

 

Заслуховуються повідомлення учнів про винахідника електронної пошти Рея Томлінсона     (Учитель доповнює за потреби)

 

 

 

 

 

 

 

 

Заслуховуються повідомлення учнів про значок @. (Учитель доповнює за потреби)

 Електронна поштова скринька — це область пам'яті на одно­му з мережних комп'ютерів поштового сервера. Доступ до цієї об­ласті здійснюється за адресою, що надається абонентові, і паролем, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своєї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може надіслати листа будь-якому іншому або­нентові, вказавши в посланні його поштову адресу. Але зробити це можна, тільки повідомивши комп'ютерній мережі свою поштову адресу і пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки).

 Адреса електронної пошти, ім'я поштового серверу.

Повідомлення електронної пошти знаходить свого адреса­та за допомогою поштової адреси (E-mail). Ця адреса складається з двох частин, розділених значком @ («собачка», «ет»). Ліва час­тина адреси — це локальне ім'я користувача (логін), а права части­на — ім'я домену.

Наприклад, адресу ternopil@ukr.net можна прочитати бук­вально: скринька ternopil у домені ukr.net

 

 

2. Програми для роботи з електронною поштою

Щоб користувач міг надсилати й одержувати електронні по­відомлення» на його комп'ютері слід встановити програмне забез­печення клієнта електронної пошти, Існують різні поштові програ­ми, що мають різні можливості й призначені для роботи в різних ОС, Широко застосовуються поштові програми The Bat, Microsoft Exchange, Outlook Express, Microsoft Outlook, Internet Mail, Eudora, Exchange Mail тощо. Часто ці про­грами включаються до складу ОС.

 Проте слід зауважити, що на сучасному етапі роботи з електро­нними листами не завжди є необхідність встановлювати спеціаль­ну програму. Часто можна працювати в прямому режимі, під час підключення до Інтернету та роботи у WWW. На сайтах поштових серверів існують спеціальні сторінки, що мають інтерфейс пошто­вої програми. Ми окремо вивчатимемо ці два варіанти.

 

 

 

3. Протоколи електронної пошти

Для надсилання й одержання електронних повідомлень у мере­жі Інтернет використовуються певні протоколи.

 

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) — простий протокол пе­редачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP-сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту,

РОРЗ (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, при­значений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом по­штові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення  у поштових скриньках.

ІМ АР (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтерне­ту для доступу до повідомлень — призначений для обробки вхід­них повідомлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації. Провайдер послуг Інтернету для роботи з електронною поштою має, як правило, два сервери — SMTP і РОРЗ. Сервер SMTP відповідає за відправлення повідо­млень, а сервер РОРЗ — за їх прийняття.

Виконання комплексу вправ для зняття м'язового напружен­ня.

 

4. Створення електронної скриньки засобами поштових серверів.

Демонстрація створення електронної скриньки з елементами пояснення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичне завдання:

З метою відтворення та корекції знань, учням пропо­нується виконати практичне завдання.

 

Інструктивна картка

  1. Відкрити браузер (доступний на комп’ютері).
  2. Відшукати за допомогою пошукової машини www.google.com.ua поштовий сервер ukr.net.
  3. Здійснити реєстрацію та створити скриньку:

Прізвище_Ім’я_14@ukr.net

  1. Створити лист за зразком:

Тема повідомлення:      викладачу інформатики.

Зміст повідомлення:

 

Доброго дня! Мене звати (Прізвище Ім’я, група №14).

Я надсилаю лист і додаю файл (фото пов’язане з порою року «весна»).

 

  1. До повідомлення додайте смайлик 
  2. Також задайте форматування:

шрифт, зміна кольору тексту (червоний) та розмір шришту (18) див. на зразок 1.

 

Зразок 1.

 

 

 

  1. Повідомлення відправте за адресою: (вказує викладач)
  2. Завершіть роботу (закрийте усі додатки що використовувались у роботі)

 

 

 

VI. Узагальнення та систематизація набутих знань

 

За участю учнів складається порівняльна характеристика переваг елек­тронної пошти над звичайною (таблиця оформлюється на дошці або в текстовому документі з демонстрацією).

Засвоївши матеріал уроку, учні можуть зробити висновки тако­го характеру:

 

Переваги електронної пошти:

•   електронною поштою повідомлення отримується набагато швидше, ніж звичайною;

•   коштує це дешевше;

•   для відправлення листа декільком адресатам не треба друкувати його у багатьох екземплярах, досить один раз ввести текст у комп'ютер;

•    якщо треба перечитати, виправити отриманий або складений вами лист чи використати цитати з нього, це зробити легше, оскільки текст уже знаходиться у комп'ютері;

•   зручніше зберігати велику кількість листів (файлів) на диску,

•   полегшує пошук необхідної інформації в листах;

•   заощаджується папір та кошти на марки.

Недоліки електронної пошти:

- Неможливість бачити обличчя співрозмовника та чути його голос.

- низький рівень безпеки якщо використовується закоротке ім’я,

- важко буде вибрати просте ім’я, адже воно нині може виявитись зайнятим іншим користувачем.

- є можливість створити елекронну скриньку у провайдера (постачальника Інтернету), який  допоможе налаштувати пошту, але при зміні провайдера, що надавав послуги потрібно створювати іншу поштову скриньку.

 

 

 

VII. Підбиття підсумків уроку

Оцінювання роботи учнів.

VIІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.

Й.А. Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В. Шакотько «Інформатика» 10 клас

 

 

 

 

Опорний конспект (для учня)

 

Тема: «Принципи функціонування електронної пошти»

Мета: 

сформувати поняття:

про можливості електронної пошти та види програм для роботи з поштою;

 навчитися:  створювати електронну скриньку

 

План уроку

1. E-mail

2. Програми для роботи з електронною поштою.

3. Протоколи електронної пошти.  

4. Створення електронної скриньки засобами поштових серверів.

    

Бесіда з елементами опитування:

  1.  За допомогою якого мережевого ресурсу здійснюється спілкування?
  2. Що таке Інтернет?
  3. Які основні послуги Інтернет можете назвати?
  4. Які ви знаєте сайти для спілкування в мережі Інтернет?
  5. Як відбувається розвиток поштових послуг у світі?
  6. Електронна пошта — переваги над звичайною.

E-mail (Electronic mail)— електронна пошта— електронний аналог звичайної пошти.

Електронна поштова скринька — це область пам'яті на одно­му з мережних комп'ютерів поштового сервера. Доступ до цієї об­ласті здійснюється за адресою, що надається абонентові, і паролем, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру.

Адреса електронної пошти, ім'я поштового серверу.

Ліва час­тина адреси — це локальне ім'я користувача (логін), а права части­на — ім'я домену.

Наприклад, адресу ternopil@ukr.net можна прочитати бук­вально: скринька ternopil у домені ukr.net

 

2. Програми для роботи з електронною поштою

 

The Bat, Microsoft Exchange, Outlook Express, Internet Mail, Eudora тощо.

 

3. Протоколи електронної пошти

Для надсилання й одержання електронних повідомлень у мере­жі Інтернет використовуються певні протоколи.

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) — простий протокол пе­редачі пошти, призначений для відправлення повідомлень.

РОРЗ (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, при­значений для вхідних повідомлень.

ІМ АР (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтерне­ту для доступу до повідомлень — призначений для обробки вхід­них повідомлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації.

 

 Домашнє завдання

      Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.

Й.А. Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В. Шакотько «Інформатика» 10 клас

 

1

 

docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку