Принципи і методи загартовування. Рухова активність.

Про матеріал
Конспект уроку дає можливість сформувати поняття про загартовування, його принципи, види та значення рухової активності для зміцнення здоровя. Розвивати в учнів навички загартовування в різні пори року, уміння обирати види фізичних навантажень та інтенсивність занять, ураховуючи вікові особливості. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

      

 

               ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКУ

             

              ОСНОВИ  ЗДОРОВЯ     5  клас

 

 

 

 

 

ТЕМА:  «Принципи  і  методи  загартовування.  Рухова  активність».

 

 

 

 

                                            Вчитель  основ  здоров’я

                                            Білолуцької  ЗОШ  І-ІІ  ступенів

                                            Зайчикова  Анна  Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема  уроку: Принципи  і  методи  загартовування. Рухова  активність.

Мета  уроку: сформувати  поняття  про  загартовування,  його  принципи,  види  та  значення  рухової  активності  для  зміцнення  здоровя;  розглянути  особливості  комплексного  загартовування  сонцем,  повітрям,  водою;

розвивати  навички  загартовування  в різні  пори  року,  уміння  обирати  види  фізичних  навантажень  та  інтенсивність  занять,  ураховуючи  вікові  особливості;

виховувати  дбайливе  ставлення  до  свого  здоров’я.

Обладнання:  підручник  Основи  здоров’я Т.Є. Бойченко , 2018;

робочий  зошит,  картки.

Очікувані  результати:

учні  мають  знати  види  рухової  активності;

учні  мають  уміти  використовувати  різні  види  і  принципи  загартовування.

Розвиваємо  компетентності:  здоров’язберігаючу,  комунікативну,  інформаційну,  соціальну,  саморозвитку  і  самоосвіти.

Тип  уроку:  засвоєння  нових  знань.

1. Організаційний  момент

Привітання  учнів,  перевірка  їх  готовності  до  уроку.

Руханка  для  само налаштування.

Покладіть  руки  на  парту,

Закрийте  очі  та  промовляйте:

Я зможу  сьогодні  добре  працювати  на  уроці.

Я  -  особистість  творча.

Я  бажаю  всім  однокласникам  міцного  здоров’я  та  успіхів  на  сьогоднішньому  уроці.

2.  Актуалізація  опорних  знань

Напевно,  ви  вже  здогадалися,  що  сьогодні  ми  говоритимемо  про  здоров’я  і  що  треба  робити,  аби  бути  здоровим.

Оголошення  теми  і  мети  уроку.

Проблемне  запитання  -  для  чого  потрібно  знати  принципи  загартовування?

Епіграфом  до  нашого  уроку  є  вислів:  «Хто  любить  спорт,  той  здоровий  і  бадьорий».

Вправа  «Мозковий  штурм».  Пригадайте,  що  вам  відомо  про  чинники,  що  зміцнюють  здоровя.

Учні  по  черзі  називають  чинники,  що  зміцнюють  здоров’я. 

Приклади  відповідей:  купання,  плавання,  засмагання,  вітаміни,  гарний настрій,

3.  Мотивація  навчальної  діяльності.

Обговорення  проблемної  ситуації.

Хлопчик  почувши, що ходіння босоніж корисне для здоров`я, одразу ж скинув взуття і пішов у справах босоніж.

 

 

Опорні  запитання:  Що він зробив правильно, а у чому був не правий?

Правильно – те, що він піклується про своє здоров`я, а неправильним – хлопчик не з`ясував, як це робити, щоб не зашкодити здоров`ю.

 

4. Етап  засвоєння  нових  знань.

Отже,  здоровий  спосіб  життя  спрямовує  діяльність  людини  на  формування  і  зміцненя  її  здоровя.

Важливу  роль  відіграє  загартовування.

  1. Що  таке  загартовування?

Асоціації  до  слова  загартовування.

(Учні  на  дошці  записують  асоціації  до  слова  загартовування:  повітря,  тренування  організму,  здоровя).

Слово  вчителя.

Загартовування  -  це  тренування  організму,  підвищення  його  стійкості  до  несприятливих  кліматичних  чинників.  Це  один  із  методів  профілактики  захворювань  і  зміцнення  здоровя.  Загартовування не  лікує.  А  попереджає  хворобу.  Воно  підвищує  працездатність  і  витривалість  організму,  нормалізує  емоційний  стан.  Установлено,  що  систематичне  загартовування  знижує  ймовірність  простудних  захворювань.  Загартовування  позитивно  діє  на  організм.  Суть  загартовування  полягає  у  тренуванні  організму.  Але  загартовуватись  можна  лише  тоді,  коли  дитина  здорова,  і  проводити  його  треба  систематично,  без  перерв,  протягом  усього  року.

В  кожного  з  нас  є  троє  надійних  помічників:  свіже  повітря,  сонце  і  вода,  які  допомагають  нам  рідше  хворіти.

-  Які  ж  існують  методи  загартовування?

Розгадування  загадок.

Усі його люблять, усі його чекають, а хто подивиться – кожен скривиться(Сонце).

Що це? Воно таке велике, що займає цілий світ, воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде. (Повітря)

Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)

Робота в руппах з роздатковим матеріалом.

1 група – визначає методи  загартовування сонцем;

2 група – правила загартовування водою;

3 група – визначає методи  загартовування повітрям.

Загартовування повітрям  найдоступніше. Воно грунтується на поступовому пристосуванні організму до температури навколишньо-
го повітря, нижчого від температури тіла.  Розрізняють теплі (від +20 до +30' С) і холодні (від +6 до  14' С) повітряні ванни.  Повітряні ванни треба приймати в будь-яку погоду. 

Для  загартовування  водою  використовують  обтирання,  обливання,  душ,  купання  в  річці.  Доброю  водною  процедурою  є  щоденне  систематичне  миття  ніг  холодною  водою.  Треба  вам,  діти,  навчитися  влітку  ходити  босоніж,  особливо  вранці  по  росі.

Є  ще  один  спосіб  загартовування  -  сонячні  ванни.  Дія  сонця  на  організм  у  помірних  дозах  -  сприятлива,  а  от  у  надмірних  -  шкідлива.  Не можна  бути  довго  під  пекучим  сонцем,  обов’язково  прикривати  голову  панамкою.   Сонячні  ванни  корисні   вранці  до  11  години.

Принципи  загартовування.

Робота  з  підручником  с.73.

-  Знайдіть  основні  правила  загартовування.

-  Чому  так  важливо  використовувати  ці  правила? 

(Щоб  зміцнити  своє  здоров’я,  а  не  нашкодити  йому).

Фізкультхвилинка

Нахилилися  вперед,

Нахилилися  назад,

Повернулись  вправо,  вліво,

Щоб  нічого  не  боліло.

До  товариша  всміхнулись,

Всі  присіли,  потягнулись

І  на  місце  повернулись.

Рухова  активність  -  другий  крок  до  зміцнення  організму.

Чи  пов'язаний  рух  людини  із  її  здоров’ям?

Робота  з  підручником с. 71.

Фізичні  навантаження  мають  оздоровчий  вплив  на  організм.  Для  учнів  середньої  школи  рухова  активність  може  складатися  з таки  моментів:

-  ранкова  гімнастика;

-  уроки  фізичної  культури;

-  ігри та  фізичні  вправи  на  перервах;

-  фізкультхвилинки  під час  уроків;

-  загартовування;

-  допомога  в  домашніх  справах.

5. Узагальнення  й  закріплення  знань.

Завдання 1. Давайте повернемось до нашого  проблемного  запитання:

Для  чого  потрібно  знати  принципи  загартовування?

Відповіді  учнів

Завдання 2. «Долоньки». Учитель зачитує вираз, а учні, якщо теза правильна – хлопають у долоні, а якщо невірна – опускають  долоні  вниз.

-  Загартовування повітрям треба проводити, одягнувши костюм із цупкої тканини, який повністю закриває руки і ноги.

-  Сприятливий час для загартовування сонцем з 12 до 14 годин.

-  Загартовування водою краще починати взимку, тоді організм швидше загартується.

-  Загорати рекомендовано з 8 до 11 годин і після 16 години.

-  Тривалість процедури загартовування водою для першого разу – не більше 10 хвилин.

-  Загоряти можна доти, доки не набридне.

-  Загартовування повітрям і водою слід починати в теплу пору року

 

Складання  правил  загартовування

                         Памятка  «Основні  правила  загартовування»

6.  Підведення  підсумків  уроку.

Вправа  «Зворотній зв'язок»

По  колу  продовжити  фразу:  «На  цьому  уроці  я  зрозумів (-ла).

Оцінювання.

7.  Домашнє  завдання,  інструктаж  щодо   його  виконання.

Разом  з  батьками  складіть  план  дій,  за  яким  ви розпочнете  загартовування  та  заняття  фізичними  вправами.

doc
Додав(-ла)
Зайчикова Анна
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку