Тема уроку: Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність.
Номер слайду 2
1. Активізація знань1. Що таке Природний комплекс (ПК)? Наведіть приклад різнихза розмірами ПК.2. Назвіть компоненти природного комплексу. (У нас на екзотичному дереві ростуть плоди. Давайте зірвемо їх і пригадаємо які компоненти входять до складу ПК. Учні зривають плоди і називають компоненти ПК)3. Назвіть найбільші ПК в межах географічної оболонки.4. Складіть логічний ланцюжок взаємозв’язків компонентів природи на прикладі будь-якого ПК.
Номер слайду 3
1. Природні комплекси
Номер слайду 4
1. Природні комплекси
Номер слайду 5
2. Географічні пояси. Географічні пояси – це найбільші зональні природні комплекси географічної оболонки.
Номер слайду 6
Творча лабораторія. Дослідження. Проаналізуйте карту географічних поясів і природних зон та визначте:1. Які географічні пояси існують на Землі?2. Що поєднує географічні та кліматичні пояси? Чим вони відрізняються?3. Скільки географічних поясів перетинає кожний материк і океан?4. Материк і океан, який перетинає найбільша й найменша кількість географічних поясів.5. Який географічний пояс і на якому материку охоплює найбільшу площу?
Номер слайду 7
3. Широтна зональність. Широтна (горизонтальна) зональність – це зміна природних комплексів від екватора до полюсів.
Номер слайду 8
4. Висотна поясність
Номер слайду 9
4. Висотна поясність
Номер слайду 10
Робота в групах (випереджувальне)1 група – зона арктичних пустель і тундри;2 група – зона тайги , лісостепу і степу;3 група – зона пустель і напівпустель;4 група – зона саван і вологих екваторіальних лісів;Звіт груп
Номер слайду 11
Прийом “Творча лабораторія”Завдання: користуючись картою “Географічні пояси і природні зони” заповнить таблицю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва природної зони. Материк, географічний поясвологі екваторіальні ліси. Африка (ЕП), Південна Америка (ЕП), Євразія (ЕП)cавани і рідколіссястепилісостепитундралісотундра
Номер слайду 12
Тестові завдання1. Оберіть природні зони, які поширені в помірному географічному поясі Північної півкулі:а) тайга; д) мішані ліси;б) тундра; е) савани і рідколісся;в) перемінно – вологі ліси; є) твердо листі ліси і чагарники.г) лісостеп;
Тестові завдання3. Найвиразнішими компонентами за якими можна впізнати природну зону є рослинність і тваринний світ:а) так;б) ні.
Номер слайду 15
Тестові завдання4. До зональних ПК належать:а) географічні пояси; в) природні зони;б) материки; г) океани.
Номер слайду 16
Тестові завдання5. Зміна природних зон разом із зміною температури повітря і кількості опадів у вертикальному напрямку називається:а) широтною зональністю;б) вертикальною поясністю.
Номер слайду 17
Тестові завдання6. Найбільшим за розміром природним комплексом є:а) материк; в) горбб) географічна оболонка; г) географічний пояс.
Номер слайду 18
Домашнє завдання. Опрацюйте § 8 сторінки 34 – 38. Повторити §§ 2 – 7. Буде тематичне оцінювання. Підготувати виступ на тему: “Взаємодія Світового океану, атмосферита суходолу, її наслідки”.