Природознавство 5 клас. Календарно-тематичне планування + Природознавство 5 клас (інклюзія)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків природознавства складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника О.Г.Ярошенко Календарно-тематичне планування уроків природознавства для дітей з особливими освітніми потребами складено відповідно до навчальної програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
Перегляд файлу

№ п/п

Скоригований

Дата

Скоригована

Тема уроку (зміст)

Лабораторні дослідження

Практичні роботи

Навчальні проекти

Примітка

І СЕМЕСТР

ВСТУП  (7 год.)

 

 

 

 

Первинний інструктаж з БЖ. Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини. Людина – частина природи (ознаки: дихання, живлення, зростання, рух)

§1

 

 

 

 

Джерела знань про  природу. П.З. 1 Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів. Людина – частина природи (ознаки: дихання, живлення, зростання, рух)

§2, ст.11

ознайомитися з проектом ст. 23

 

 

 

 

Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи.

Вплив діяльності (негативний, позитивний) людини на природу

§3

ст.14-15, дослід

 

 

 

 

Обладнання для вивчення природи. П.З. 2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових  спостережень і дослідів.

Вплив діяльності (негативний, позитивний)  людини на природу

§4

 

 

 

 

Видатні вчені-натуралісти. Значення природничо-наукових знань для людини.

Зовнішня будова тіла людини (голова, тулуб (грудна клітина, черевна порожнина)

§5 

тест

 

 

 

 

Навчальний проект Жива і нежива природа навколо нас. Зовнішня будова тіла людини (голова, тулуб(грудна клітина, черевна порожнина)

ст.19, ст.20 

заповнити таблицю

 

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Вступ»  Зовнішня будова тіла людини  кінцівки верхні, нижні

§1-5

ТЕМАТИЧНА 1

РОЗДІЛ І.  ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (17 год.)

 

 

 

 

Тіла навколо нас. Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні органі)

§6  Демонстрації зразків природних  і рукотворних тіл

 

 

 

 

Характеристики тіла, їх вимірювання.

Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні органі)

§6.

 

 

 

 

П.Р. 1 Вимірювання маси та розмірів різних тіл. Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні органі)

§6, ст.28

Демонстрації зразків природних  і рукотворних тіл

 

 

 

 

Речовини. Фізичні властивості речовин.

Дотримання режиму прийому їжі, відпочинку та роботи

§7, ст.33-34  заповнити таблицюприродознав

чий диктант

Демонстрації  чистих речовин, сумішей

 

 

 

 

Атоми. Молекули. Організація спостережень. Прогулянки свіжім повітрям, заняття спортом

§8  заповнити таблицю  Демонстрації  моделей молекул

 

 

 

 

Атоми. Молекули. Хімічні елементи. Значення занять спортом для зміцнення м’язів. Попередження викривлення хребта

§8

 

 

 

 

Різноманітність речовин. Поняття про прості, складні  речовини. Рідний край на території України. Визначення рідного краю політичній карті України

§9

 

 

 

 

 

Різноманітність речовин. Поняття про неорганічні  та органічні речовини. Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Тіла, речовини та явища навколо нас 1» Минуле рідного краю

§9 знайти д/і 

 

 

 

§6-9

ТЕМАТИЧНА 2

 

 

 

 

Чисті речовини і суміші. Минуле рідного краю. Джерела знань про рідний край

§10  Демонстрації  чистих речовин, сумішей

 

 

 

 

Способи розділення сумішей. Історичні традиції, обрядові свята, промисли, будівлі, страви рідного краю

§11  тест

 

 

 

 

П.З 3 Розділення сумішей фільтр... П.З 4. Дослідження залежності швидк. випаровування рідини  від темпер. та площі поверхні. Історичні традиції, обрядові свята, промисли, будівлі, страви рідного краю

природознавчий дииктант

Демонстрації  способів розділення сумішей

 

 

 

 

Явища природи. Господарство твого краю

§12, ст.55  заповнити таблицю Демонстрації  фізичних  явищ

 

 

 

 

Фізичні явища, їх різноманітність.

Промисловість нашого краю

§13  знайти д/і

 

 

 

 

Фізичні явища, їх різноманітність.

Сільське господарство нашого краю

§13  тест

 

 

 

 

Хімічні явища, їх ознаки. Організація спостережень за явищами природи.

Транспорт і шляхи сполучення міста

§14  

Демонстрації  хімічних явищ

 

 

 

 

Гниття. Горіння. Повторюваність і взаємозв’язок явищ у природі. Наша Батьківщина.  

 

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Тіла, речовини та явища навколо нас 2».

Визначення України на глобусі, карті світу, півкуль і Європи

§6-14

ТЕМАТИЧНА 3

РОЗДІЛ ІІ.  ВСЕСВІТ (8 год.)

 

 

 

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. Навчальний проект. Наш дім - Сонячна система. Київ - столиця України. Сучасний промисловий, освітньо- культурний центр

§16 знайти д/і 

Проект-ст.193

Демонстрації  карти зоряного неба; моделі Сонячної системи; фотографій галактик, планет, приладів для вивчення Всесвіту

 

 

 

 

Зорі. Поняття сузір’я.

Природні умови на території України

§17  Демонстрації  карти зоряного неба

 

 

 

 

П.З. 5 Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. Організація спостережень за  сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці.

Природні умови на території України

ст.79  тест

Демонстрації  карти зоряного неба

 

 

 

 

Загальна будова Сонячної Системи.

Поняття про Всесвіт.

§18 ст.82 завд. 5,6  тест  знайти д/і   Демонстрації  моделі Сонячної системи, фото графій планет,Місяця

 

 

 

 

Всесвіт та його складові.

Поняття про Всесвіт

§19, знайти д/і Демонстрації  карти зоряного неба, фотографій галактик

 

 

 

 

Астрономія - наука, що вивчає Всесвіт.

Земля - планета  Сонячної системи

§20, ст. 92-93  ст. 91

тест

 

 

 

 

Навчальний проект. Наш дім - Сонячна система.

Земля - планета  Сонячної системи

знайти д/і

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Всесвіт».

Рух Землі навколо осі та навколо Сонця  

§16-20 

ТЕМАТИЧНА 4

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

Тема 2. Земля як планета (15 год.)

 

 

 

 

Форма Землі.

Глобус і фізичні карти півкуль

§21  П.§1  знайти д/і   Демонстрації глобуса, фотографії Землі з орбітальних станцій і космічних апаратів

 

 

 

 

Розміри Землі. П.З. 6.1 Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків.

Населення Землі

§22 П.§2  ст.100

Демонстрації глобуса 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

 

Внутрішня будова Землі.

Раси (зовнішні ознаки людей різних рас)

§23  П.§3  знайти д/і   ст.103

 

 

 

 

Рухи Землі. Пори року.

Взаємозв’язки у природі 

§24 П.§4  знайти д/і  тест  Демонстрації обертання Землі навко ло осі,обертання Землі навколо Сонця за допомогою телурія

 

 

 

 

Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі. Організація спостережень за повертанням листків рослин до Сонця.

Сезонні і добові зміни у природі, їх причини

§25  П.§5  ст.111-112 дослід   Демонстрації залежності освітлення від кута падіння соняч них променів; дослідів, які ілюструють зміну освітлення півкуль Землі впродовж року

 

 

 

 

Місяць - супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. Взаємозв’язки у живій та неживій природі (між організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами на певній території та господарською діяльністю людини)

§26  П.§6  знайти д/і  Демонстрації Місяця в різні фази, місячного й сонячного затемнення

 

 

 

 

Способи зображення Землі. Природні угрупування: ліс, луки, прісна водойма, болото тощо

§27, П.§7  ст.120, заповнити таблицю

 

 

 

 

Масштаб. П.З.  6.2. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу.

Особливості природи материків

§27  П.§8

тест

 

ТЕМАТИЧНА 5

 

 

 

 

Ґрунт, його значення і властивості. Утворення ґрунту. Догляд за ґрунтом.

Особливості природи  океанів

§28 ст.124 П.§9 заповнити таблицю. Демонстрації дослідів, що демонструють властивості ґрунту

 

 

 

 

Повітря - суміш газів. Значення повітря.

Охорона і збереження природи.

§29 П.§10 Демонстра ції дослідів, що демон струють властивості та рух повітря

 

 

 

 

Властивості повітря. П.З. 7 Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. Форма  Землі.

§30, ст.127

П.§11

 

 

 

 

Вода на Землі.

Різноманітність форм поверхні Землі

§31 П.§12  знайти д/і

скласти таблицю

 

 

 

 

Властивості води. Вода – розчинник.

Поверхня нашої місцевості (гори, рівнини)

§32 П.§13  пр. диктант  скласти таблицю.

 

 

 

 

П.З.  8 Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії).

Гори (підніжжя, схил, вершина)

П.§14  §21-32, ст.138-139 Демонстрації дослідів, що

демонструють розчинність речовин

 

 

 

 

Підсумковий урок. Контроль навчальних досягнень  учнів з теми «Земля як планета». Кримські гори (рослини, тварини). Карпати (рослини,тварини)

П.§15

тест

ТЕМАТИЧНА 6

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (17 год.)

 

 

 

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Навчальний проект. Рівнини.  Плоскі, горбисті, височини (горби), низини.

§33 П.§16 Проект-ст.193 Демонстрації клітинної будови організмів

 

 

 

 

Різноманітність організмів: Рослини, Тварини.Організація спостережень за основними властивостями живих організмів. Екскурсії: для ознайомлення з формами рельєфу навколишньої місцевості

§34 П.§17  ст.151-дослід

знайти д/і   біодиктант Демонстрації; колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, грибів, тварин, бактерій

 

 

 

 

Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії. Практична робота Моделювання з вологого піску, глини, пластиліну рівнин, гір, ярів

§35, ст.156 П.§18

заповнити таблицю

 

 

 

 

Отруйні рослини, тварини, гриби. Корисні копалини

§36 П.§19

 

 

 

 

Визначення організмів за визначниками.

Корисні копалини рідного краю

§37 П.§20

 

 

 

 

П.З. 9. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості.

Визначення, склад, походження, використання

П.§21

(провести в бібліотеці)

 

 

 

 

П.З. 10 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.

Охорона земних надр і поверхні суші

П.§22

 

 

 

 

 

Умови життя на планеті Земля. Середовище Чинники середовища життя. Ґрунти рідного краю.

Їх використання і охорона

§38  П.§23  заповнити таблицю

тест

ТЕМАТИЧНА 7

 

 

 

 

Пристосування організмів до періодичних змін середовища. Води рідного краю

§39, ст.172 П.§24

заповнити таблицю

 

 

 

 

Наземно-повітряне середовище життя організмів.

Вода в найближчому оточені: джерело, колодязь, струмок, річка

§40 П.§25

 

 

 

 

Водне середовище життя організмів.

Промислове значення води для людей, тварин, рослин у вашій місцевості

§41 П.§26

 

 

 

 

Ґрунтове  середовище життя організмів.

Охорона води від забруднення

§42  П. §27

біодиктант

 

 

 

 

Взаємозв’язки між організмами. Угруповання організмів. Співіснування організмів. Повітря

§43 П.§28

біодиктант

 

 

 

 

 

Екосистеми. Погода. Метеорологічні служби і прогноз погоди

§44 П.§29

 

 

 

 

Навчальний проект. Вирощування найвищої бобової рослини.   Стихійні явища.  Погодні явища характерні для нашої  місцевості

 П.§30

заповнити таблицю

 

 

 

 

Екскурсія «Рослинний і тваринний світ своєї місцевості» (відповідно до місцевих умов) (віртуальна)

Рослинний і тваринний світ рідного краю

П.§31

 

 

 

 

Контрольна робота ІІ. Назви і використання найхарактерніших рослин рідного краю

П.§32

ТЕМАТИЧНА 8

Тема 3. Людина на планеті Земля (6 год.)

 

 

 

 

Людина - частина природи. Екологічні проблеми та їх розв’язування.

Свійські і дикі тварини рідного краю.

Назви, використання

§45,46 П.§33  

Робота над проектом Демонстрації відеома теріалів про екологічні проблеми та шляхи їх розв’язування, охорону природи,природоохоронні території України

 

 

 

 

Охорона природи. Червона книга України. Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості.Охорона рослин і тварин

§47, П.§34 ст.206, завд. 5 Демонстрації відеома серіалів про охорону природиприродоохоронні території України

 

 

 

 

П.Р. 2. Складання Червоної книги своєї місцевості. Населення нашого краю.

Національний склад населення нашого краю

§47 П.§35  (нац. парк) Демонстрації зобра жень рідкісних рослин і тварин своєї місцевості, що їх занесено до Червоної книги України

 

 

 

 

Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі.

Видатні діячі.

§48  П.§36  (нац. парк)т скласти таблицю  Демонстрації відеома теріалів про охорону природи,природоохоро нні території України

 

 

 

 

П.Р. 11 Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. Основні пам’ятні місця (дати) і освітньо-культурні заклади нашого  міста

§48, ст.216  П.§37

 (нац. парк)

тест

 

 

 

 

Навчальний проект «Смітити не можна переробляти». Контроль навчальних досягнень  учнів з теми «Людина на планеті Земля». Пам’ятники, парки, бібліотеки, музеї, театри, та інше нашого краю

П.§38   (нац. парк)

УЗАГАЛЬНЕННЯ (1 год.)

ТЕМАТИЧНА 9

 

  

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
2044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку