«Кубик Блума»
на уроках зарубіжної літератури
Мета цієї технології – навчити такого сприйняття навчального матеріалу, у процесі якого інформацію, яку отримує здобувач освіти, можна розуміти, сприймати, порівняти з особистим досвідом і на її ґрунті формувати власне аналітичне судження.
Алгоритм роботи із цим прийомом, що використано мною - це пізнавальні завдання, що починаються з дієслів. А саме:
1 – Назви (форму, розмір, колір, героїв і т.д.).
2 – Поясни (розкажи своїми словами, дай власне визначення, уточни, про що йдеться і як це пов’язано з тим, що ти вже знаєш).
3 – Застосуй (наведи приклади використання або покажи застосування).
4 – Проаналізуй (тобто, розкажи, з чого це складається, як зроблено та ін., порівняй предмет або явище з подібними, вкажи спільне та відмінне).
5 – Запропонуй (як можна поєднати це з іншим, як можна поміняти щось і отримати нове: назву, якість, предмет та ін., що буде якщо).
6 – Оціни (тобто, вкажи всі «плюси» й «мінуси», розкажи, як ти до цього ставишся
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»
(Компетентності: природничі науки, техніка і технології,
культурна, навчання впродовж життя)
Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
(Компетентності: культурна, громадянська і
соціальна, математична, навчання впродовж життя)