Прийом "Кубик Блума на році зарубіжної літератури 5-й клас НУШ"

Про матеріал
Прийом, який можна впровадити на уроках за темами: "Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»" та "Китайська народна казка «Пензлик Маляна»". Використати даний прийом можливо після прочитання казки як основну частину уроку - аналіз тексту. Для роботи знадобиться куб із надписами.
Перегляд файлу

«Кубик Блума»

на уроках зарубіжної літератури

Мета цієї технології – навчити такого сприйняття навчального матеріалу, у процесі якого інформацію, яку отримує здобувач освіти, можна розуміти, сприймати, порівняти з особистим досвідом і на її ґрунті формувати власне аналітичне судження.

Алгоритм роботи із цим прийомом, що використано мною - це пізнавальні завдання, що починаються з дієслів. А саме:

1 – Назви (форму, розмір, колір, героїв і т.д.).

2 – Поясни (розкажи своїми словами, дай власне визначення, уточни, про що йдеться і як це пов’язано з тим, що ти вже знаєш).

3 – Застосуй (наведи приклади використання або покажи застосування).

4 – Проаналізуй (тобто, розкажи, з чого це складається, як зроблено та ін., порівняй предмет або явище з подібними, вкажи спільне та відмінне).

5 – Запропонуй (як можна поєднати це з іншим, як можна поміняти щось і отримати нове: назву, якість, предмет та ін., що буде якщо).

6 – Оціни (тобто, вкажи всі «плюси» й «мінуси», розкажи, як ти до цього ставишся

C:\Users\admin\Documents\ЗАРУБІЖНА\5-й клас\Народна казка\Індія Японія Китай\Момотаро-або-Хлопчик-Персик-японська-казка.jpgЯпонська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»

(Компетентності: природничі науки, техніка і технології,

 культурна, навчання впродовж життя)

  1. Назви. Країну, до якої належить ця казка.
  2. Поясни. Як у казці життя героїв пов’язане із природою?
  3. Застосуй. Наведи приклади казок, де герой з’являється із насіння рослини.
  4. Проаналізуй. Що спільного між Котигорошком і Хлопчиком-Персиком? А що різне?
  5. Запропонуй. Чи зміг би перемогти герой, якби не друзі?
  6. Оціни. Хто для тебе Момотаро? Герой? Переможець? Вдячний син? Чому?

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

(Компетентності: культурна, громадянська і

 соціальна, математична, навчання впродовж життя)

  1. Назви. Властивості, які мав пензлик.
  2. Поясни. Розкажи про випадок у школі. Як вчитель поставився до Маляна?
  3. Застосуй. Чи є у сучасних закладах освіти поділ здобувачів освіти за соціальним забезпеченням?
  4. Проаналізуй. Пригадай ставлення до Маляна поміщика та імператора. Що у них є спільного?
  5. Запропонуй. Як ти гадаєш, за яких умов Малян міг би служити у імператора? Чи за жодних умов не служив би? Обґрунтуй свою думку.
  6. Оціни. Як ти ставишся до Маляна? (поміщика?, імператора? На вибір вчителя).
docx
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку