Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Порядок неповного складання автомата

Про матеріал
Конспект уроку. Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Порядок неповного складання автомата
Перегляд файлу

Тема уроку: «Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Порядок неповного складання автомата»

 Загальні відомості

1. Призначення, бойові властивості автомата.

2. Призначення, будова частин і механізмів автомата.

3. Поняття про автоматичну дію автомата.

4. Порядок неповного розбирання і складання автомата.

 

Мета (формувати компетентності):

- предметні: викласти призначення та бойові властивості автомата АК-74 у тісній взаємодії із теоретичними основами балістики; порядок неповного розбирання та складання автомата; подати будову частин і механізмів автомата із опорою на їх автоматичну дію;

- ключові: формування уявлення про будову, принцип дії та бойові властивості автомата; набуття учнями первинних навичок у розбиранні та складанні автомата; формування навичок підготовки автомата до стрільби;

- загальнокультурні: виховання любові до Вітчизни, поваги до сучасних збройних сил; переконати учнів у необхідності всебічної підготовки до військової служби.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (випереджаюче навчання).

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

1. Шикування учнів.

2. Виконання Гімну України.

3. Доповідь командира навчального відділення , військове вітання, перевірка готовності учнів до уроку.

4. Зайняття учнями своїх місць.

 

 II. Перевірка домашнього завдання

 ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. (Слайд 1, 2)

Отже сьогодні в нас мова піде про автомат Калашникова.

Мета нашого уроку: набути знання про будову, принцип дії та бойові властивості автомата; за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, набути первинних навичок у розбиранні і складанні автомата; закріпити навчальний матеріал виконанням практичних завдань.

IV. Мотивація навчальної діяльності  (Слайд 3)

Зараз у кожного з нас постає питання: «А навіщо та війна?». Так, звичайно, війна нікому не потрібна. Французький письменник Гі де Мопассан писав:

 «Війна – варварство, коли нападають на мирного сусіда, але це священний обов’язок, коли захищають Вітчизну». Підтвердженням цього є події на Сході України. Тому і в мирний час необхідно бути готовими до захисту своєї Батьківщини. Основним елементом воєнних дій є зброя. Для успішного виконання бойових завдань кожен військовослужбовець повинен знати матеріальну частину зброї, тримати її в належному стані і вміти вести влучний вогонь. Але, як сказав італійський письменник, філософ, політичний діяч Ніколло Макіавеллі «Зброю необхідно використовувати в останню чергу – коли інші засоби виявляться недостатніми».

V. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.

1. Історія створення АК (Слайд 4)

  Автома́т Кала́шникова  — найпоширеніша у світі стрілецька зброя, найдоступніший автомат. Створений понад 60 років тому російським конструктором старшим сержантом Михайлом Калашниковим

 Може стріляти як чергами, так і окремими пострілами. Відрізняється високою надійністю і простотою обслуговування. Був прийнятий на озброєння Радянської Армії у 1949 році.

Автомати та кулемети системи Калашникова знаходяться на озброєнні у 55 країнах світу.

Доповідь учня (Слайд 5)

Займався розробкою зброї  проміжний патрон і конструктор Михайло Тимофійович Калашников.У 1946 році він представив на конкурс свій зразок автомата, в якому були об'єднані конструктивні особливості багатьох раніше створених моделей зброї. Цей автомат успішно витримав випробування і показав задовільні результати. М. Т. Калашников під керівництвом кваліфікованих і досвідчених інженерів-конструкторів істотно модифікував свій автомат, який у другій частині конкурсу, що проводився в 1947році, був рекомендований до ухвалення на озброєння. У результаті прототип автомата Калашникова перевершив зразки інших конструкторів. Після завершення військових випробувань автомат був прийнятий на озброєння Радянської Армії і отримав позначення АК («7,62-мм автомат Калашникова (АК)»). У подальшому у всій радянській літературі він іменувався АК. Назва АК-47 набула поширення в зарубіжних країнах, а після розпаду Радянського Союзу проникла і у країни СНД

(Слайд 6)

2. Призначення, бойові властивості автомата (Слайд 7)

Автомат Калашникова є індивідуальною зброєю. Автомат призначений для знищення живої сили й ураження вогневих засобів противника. Для ураження противника у рукопашному бою до автомата приєднується багнет.

3. Призначення, будова частин і механізмів автомата. (Слайди 8, 9, 10, 11)

Призначення частин і механізмів автомата

Робота з плакати «Матеріальна частина АКМ», спроектованими на інтерактивній дошці.

Доповідь учнів  (Слайд 12)

  1. Ствол - служить для спрямування польоту кулі. Всередині ствол має канал з чотирма нарізами, які йдуть зліва вгору направо. Нарізи необхідні для наданнякулі обертового руху. Проміжки між нарізами називаються полями. Відстань між двома протилежними полями (по діаметру) називається калібром каналу ствола. в автоматів він дорівнює 5,45 мм і 7,62 мм. У казенній частині канал гладенький і зроблений за формою гільзи. ця частина каналу містить патрон і називається патронником.
  2.  Ствольна  коробка зєднує частини і механізми автомата, забезпечує закривання каналу ствола затвором і запирання затвора. У ствольній коробці розташований ударно-спусковий механізм. Зверху коробка закривається кришкою.
  3.  Прицільний пристрій  - необхідний для наведення автомата при стрільбі по цілях на різні відстані. Мушка загвинчена в полозок, який кріпиться в основі мушки.
  4. Кришка ствольної коробки  - потрібна для запобігання забрудненню частин і механізмів, розміщених у ствольній коробці. З правого боку вона має ступінчастий виріз для проходження відстріляних гільз назовні і для руху рукоятки затворної рами, а позаду — отвір для виступу напрямного стержня поворотного механізму
  5. Затворна рама з газовим поршнем - служить для приведення в дію затвора та ударно-спускового механізму.
  6. Затвор - служить для досилання патрона у патронник, закривання каналу ствола, розбивання капсуля і викидання з патронника гільзи патрона.

7.  Поворотний механізм  - необхідний для повернення затворної рами із затвором в попереднє положення.

             8. Газова трубка із ствольною накладкою  -  призначена для спрямування  газового поршня і для захисту рук від опіків при стрільбі.

             9. Ударно-спусковий механізм  - призначений для спуску курка з бойового  зводу або із зводу автоспуску, нанесення удару по ударнику, забезпечення ведення автоматичного чи одиничного вогню, припинення
стрільби, для запобігання пострілів при незапертому затворі і для постановки автомата на запобіжник

           10. Цівка служить для зручності дії з автоматом і захисту рук від опіків

           11. Магазин  - призначений для розміщення патронів і подачі їх у ствольну коробку.

     12.  Штик-ніж  - прикріплюється до автомата перед атакою і призначений для ураження противника в рукопашному бою, а також використовується як ніж, пилка (для розпилювання металу) і ножиці (для різання дроту).

13. Піхви складаються з підвіски з карабінчи-ками, пластмасового корпусу, упору, виступу-осі.

 

 

3. Поняття про автоматичну дію автомата.  (Слайд 13)

► Перегляд змонтованого відео «Принцип роботи автомата»:

 з поясненням та уповільненою зйомкою ведення автоматичного вогню.

Заходи безпеки при користуванні автоматом.

4. Порядок неповного розбирання і складання автомата. (Слайд 14)

Пояснення

Розбирання автомата може бути неповним і повним: неповне — для чищення, змащування й огляду автомата; повне — для чищення при сильному забрудненні автомата, після того як він був під дощем чи в снігу і при ремонті. Розбирання і складання автомата здійснювати на столі або чистій підстилці; частини і механізми складати у порядку розбирання, бути з ними обережними, не класти одну частину на іншу і не застосовувати надмірних зусиль і різких ударів.

Автомат у культурі. (Слайд 15)

VI. Узагальнення і систематизація знань.

1. Доповісти бойові властивості автомата, що стосуються дальності

стрільби (вогню).

2. Назвати основні частини автомата.

VII. Підсумки уроку.

1. Вправа «Неуважний учень»

На інтерактивній дошці спроектовано кілька тестових завдань за темою уроку.

- Виконуючи завдання на тему «Автомат Калашникова», неуважний учень зробив деякі помилки. Виправте помилки, відповідь обгрунтуйте.

 

2. Вправа «Відкритий мікрофон»

Сьогодні на уроці:  виконували…; ознайомилися…; переглядали…; дізналися…, запам’ятали…; навчилися…

3. Міжпредметні зв’язки на даному уроці (учні заповнюють самостійно)

4. Оцінювання роботи окремих учнів, праці всього класу.

VIII. Домашнє завдання.

Вивчити будову частин і механізмів АК.

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, Основи медичних знань) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
2173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку