Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання 4 клас. Тема: "Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію"
Перегляд файлу

Конспект уроку читання у 4 класі Яворська Юлія 3-Б

 

Тема. Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію

 

Мета: навчити швидкого й  удосконалити навички свідомого, виразного читання творів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення; виховувати повагу до інших, бажання допомагати, та любов до читання.

 

Обладнання: підручник з української мови та літературного читання (А. Савчук, 4 клас), наочність, презентація.

 

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

          1. Привітання

Всі почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Рівнесенько сідайте, діти,

Домовляймось не шуміти.

На уроці не дрімати,

Руку вчасно піднімати.

Тож гаразд часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

 

  • Добрий день, учні! Сьогодні урок читання проведу з вами я, а звати мене Юлія Михайлівна.           

 

Перевіряю необхідне приладдя в учнів на партах та загальну готовність до уроку.

  • Всі підготувалися до уроку? На парті у вас повинен бути підручник.

        

  1. Актуалізація опорних знань.

а) Перевірка домашнього завдання

  • Учні, давайте пригадаємо, який твір ви читали на минулому уроці? (На минулому уроці ми читали твір  Ігоря Росоховатського «Універсальні ліки»)
  • Хто головний персонаж твору? (Головний персонаж твору – Петько)
  • Про що розповідається у творі? (У творі розповідається як хлопчик Петько допоміг інопланетянам)
  •  Чому на іншій планеті спалахнула епідемія? (Тому що там розучилися співчувати один одному, жаліти і любити)
  • Тож про які універсальні ліки розповідалося у творі? (У творі розповідалося про щирі почуття. Потрібно любити, жаліти і спвчувати один одному).

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

  • Молодці, ви правильно відповіли на запитання!

-  А зараз давайте ми разом з вами спробуємо прочитати чистомовку. Спочатку я її прочитаю – потім ви.

Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ір-ір-ір – великий двір.
Ир-ир-ир – голландський сир.
Ря-ря-ря – ясна зоря.
Ар-ар-ар – вправний кухар.

 

  -Тепер спробуємо прочитати всі разом (учні читають хором)

 - Хто хоче прочитати ще раз самостійно? (учень читає самостійно)

 - Молодці, ви впоралися з цим завданням!

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Учні, а давайте виконаємо цікаве завдання. Зараз на презентації ви бачите зашифроване слово. Давайте розшифруємо його. Зараз ви бачите табличку з цифрами і буквами, а під нею ви бачите код за допомогою якого ми можемо дешифрувати слово. Дивимося на перший код 1а, шукаємо букву яка відповідає цифрі 1 і літері а. Тож яка перша буква? (Буква ч)
  • Дивимося наступний код 2б. Яка літера відповідає цифрі 2 і букві б? (Літера а)

Учні розшифровують слово

 

  • Хто вже дізнався що це за слово? (Це слово чарівник)
  • Правильно.
  • А хто знає хто такий чарівник? (Людина яка вміє користуватися чарами)
  • Правильно, це людина яка вміє користуватися чарами.
  • Отже, сьогодні на уроці ми з вами продовжимо подорожувати світом фантастики, та прочитаємо дуже цікавий твір Поліни Придибайло «Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію»

 

V. Вивчення нового матеріалу.

- Перед тим як ми прочитаємо твір давайте дізнаємося трохи інформації про письменницю. Поліна Придибайло народилася 2 березня 2010 року в Житомирі. Зараз дівчинці 13 років. Її дитинство проходить в живописному селі Борщеві Радомишльського району на Житомирщині. Нині дівчинка семикласниця. Любить відвідувати звичайну і Радомишльську музичну школу. Вміє грати на флейті та вчиться грі на скрипці. І вже пише цікаві казочки.

 

Поліна Придибайло. Добірка "Мої перші казочки" - Мала Сторінка Поліна Придибайло. Казка "Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію" - Мала  Сторінка

 

1). Словникова робота

- Перед читанням тексту давайте дізнаємося значення слів, які вам можуть бути невідомі.

Порта́л – вхід в інший світ

Люсте́рко – дзеркало

Єдинорі́г – чарівна тварина

Клі́щ – паразит

Хао́с – відсутність порядку

Магический портал — Knower  Ручне, бронзове люстерко, тавро "Barbeitos" Lisboa, Португалія кін ХIХ: 2  590 грн. - Колекціонування Чернівці на Olx  Єдиноріг | Вікі Поттеріана | Fandom

 

Що робити, якщо вас вкусив кліщ? — The Village Україна  Многие мысли и хаос, от психических расстройств в голове. Иллюстрация  вектора - иллюстрации насчитывающей болезнь, рука: 193407187

  • А зараз давайте з’єднаємо слова з їхнім значенням на дошці.

 

       

 

     

 2). Читання тексту вчителем

- А тепер, учні, відкрийте свої підручники на сторінці 125. Дивимося на текст. Зараз я почну читати, але ви слідкуйте уважно, адже коли я зупинюся то хтось продовжить читати. Читати будемо ланцюжком – кожен по два речення.

Учні читають оповідання ланцюжком.

 

3). Бесіда емоційно-оціночного характеру

- Учні, про кого розповідалося у творі? (У творі розповідалося про дівчинку Емілію)

- В яку першу країну потрапила дівчинка Емілія? (Дівчинка Емілія потрапила в країну єдинорогів)

- Кого вона там зустріла? (Вона зустріла Єдиноріжку, яка просила про допомогу тому що вона вивихнула ніжку)

- В яку другу країну потрапила дівчинка Емілія? (Дівчинка потрапила в країну фей)

- Чи вдалося Емілії помирити фей? (Так, Емілії вдалося помирити фей)

- Де втретє опинилася головна героїня? (Головна героїня опинилася в парку)

- Чи вдалося Емілії повернутися додому? (Так, Емілії вдалося повернутися додому)

- А хто запам’ятав скільки чарівних речей було у творі? (У творі було дві чарівні речі)

- Хто може назвати які чарівні речі були в дівчинки Емілії? (В дівчинки були чарівні ножиці та люстерко фотоапарат)

- Молодці, ви були дуже уважними!

 

4). Читання тексту учнями

-  А зараз давайте ще раз прочитаємо твір. Хто хоче почати?

- Хто продовжить?

Учні читають твір

5). Вправа «Дочитай речення»

- А зараз давайте перевіримо які ви були уважні і зіграємо в гру. Я буду зачитувати вам початок речення з твору, а ви спробуєте знайти це речення в тексті і дочитаєте його до кінця.

           Перше речення:

І вона потрапила … (в країну єдинорогів)

Вони подякували Емілії… (й на вдячність подарували їй чарівне люстерко-фотоапарат)

Вони розповіли свою… (версію, що бджоли страшенно гудуть біля їхніх хаток-квітів і заважають їм уранці спати)

Там дівчинку Леру… (подряпав до крові бульдог, і вона дуже сильно плакала)

І тут нарешті Емілія… (опинилася вдома й одразу пішла розповідати батькам про все, що з нею трапилось)

- Молодці, ви чудово впоралися.

6). Робота зі структурою тексту.

- Пригадайте, з яких частин складається текст? (текст складається із зачину, основної частини та кінцівки).

- Про що йдеться в зачині твору який ми прочитали? (В зачині йдеться про чарівні ножиці та про те як дівчинка Емілія потрапила в чарівну подорож)

- Про що йдеться в основній частині (В основній частині розповідається про те як дівчинка Емілія допомагала єдиноріжкам та феям)

- Про що йдеться в кінцівці? (В кінцівці розповідається про те як Емілія допомогла дівчинці Лері та потрапила додому)

- Добре.

7). Визначення головної думки оповідання.

- Учні, яка головна думка твору? (Головна думка твору те, що завжди треба допомагати іншим)

- А чому ви так вважаєте? (Відповіді учнів)

- Головна героїня твору допомагала всім то потребував допомогу? (Так, головна героїня допомогла кожному хто просив її допомогу)

- А ви допомагаєте тим кому потрібна допомога? (Відповіді учнів)

8). Складання плану та переказ твору

- А зараз, учні, давайте спробуємо скласти план до прочитаного твору.

- Про що розповідалося на початку твору? (На початку твору розповідалося про те, що дівчинка Емілія не змогла знайти ножиці)

- Отже, як можемо назвати перший пункт плану? (Перший пункт плану буде називатися Емілія не знаходить ножиць)

- Добре. Про що розповідається далі? (Далі розповідається про те як дівчинка потрапила в країну Єдинорогів)

- То як назвемо наступний пункт? (Наступний пункт назвемо Дівчинка у країні єдинорогів)

- Що дівчинка робила в країні єдинорогів? (Дівчинка допомогла маленькій єдиноріжці)

- Правильно, отже, наступний пункт плану назвемо допомога маленькій Єдиноріжці.

- Що сталося після того як дівчинка допомогла єдиноріжці? (Батьки єдиноріжки подякували Емілії і подарували чарівне люстерко)

- Отже, наступний пункт плану назвемо подарунок батьків єдиноріжки.

- Куди потрапила головна героїня після країни єдинорогів? (Головна героїня потрапила до країни фей)

- Як назвемо наступний пункт плану? ( Наступний пункт плану назвемо Емілія у країні фей)

- Добре. Що дівчинка допомогла зробити феям? (Дівчинка допомогла феям примиритися)

- Отже, наступний пункт плану назвемо примирення фей. Де опинилася дівчинка після країни фей? (Емілія потрапила до парку, де бульдог подряпав дівчинку Леру)

- Добре, як назвемо цей пункт плану? (Цей пункт плану назвемо пригода в парку)

- Куди потрапила дівчинка на кінці твору? (На кінці твору дівчинка опинилася вдома). Отже останній пункт плану назвемо нарешті вдома.

 

План

1. Емілія не знаходить ножиць.

2. Дівчинка у країні єдинорогів.

3. Допомога маленькій єдиноріжці.

4. Подарунок батьків єдиноріжки.

5. Емілія у країні фей.

6. Примирення фей.

7. Пригода в парку.

8. Нарешті вдома.

- Хто хоче спробувати переказати перший пункт плану?

- Хто перекаже другий пункт плану?

- Хто перекаже третій пункт плану?

Учні переказують текст.

9). Установи послідовність

-Учні, а зараз давайте зіграємо у гру і установимо послідовність подій у творі. На презентації ви бачите події які відбувалися у творі, але зараз вони розкидані, нам потрібно поставити їх у правильному порядку. Хто знає яка з даних подій була першою?

- Яка подія була другою?

Учні встановлюють послідовність подій.

- Ви чудово впоралися із цим завданням!

10). Фізкультхвилинка

- Ви так гарно попрацювали, що напевно трішки стомились. Давайте проведемо фізкультхвилинку.

Трава маленька-маленька (діти присідають)

Дерева високі-високі (встають та підіймають руки догори)

Вітер дерева гойдає-гойдає (повертаються навколо себе

То вправо, то вліво нахиляє (нахиляються вправо та вліво)

То вгору, то назад (тягнуться вгору та назад)

То вниз нахиляє (нахиляються вперед)

Птахи летять – відлітають (махають руками)

Учні за парти тихенько сідають.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1). Робота з малюнком до твору

  • Учні, у вашому підручнику на сторінці 126 зображений малюнок. Давайте розглянемо його детально.
  • Хто зображений на малюнку? (На малюнку зображена дівчинка Емілія та феї)
  • Скільки фей зображено на малюнку? (На малюнку зображено дві феї)
  • Яку частину оповідання проілюстрували художники?  ( Художники проілюстрували основну частину твору, коли Емілія потрапила у країну фей і допомогла добрим та злим феям помиритися)
  • А хто може переказати цю частину твору? (Учень переказує частину де дівчинка Емілія потрапила в країну фей)
  • А який малюнок намалювали б ви? (Відповіді учнів)
  • Вдома за бажанням можете намалювати малюнок до цієї частини твору.

 

2.) Розгадування загадок

  • А зараз, учні, я підготувала для вас загадки. Відгадайте їх і дізнайтеся про що або про кого йде мова.
  1. Він починається на Є,

Один у нього ріг.

На лоша він схожий,

Чарівний (Єдиноріг)

  1. Хто чарівницю взнає?

Над землею вона літає,

У біді всім допоможе

Чудеса творити може. (Фея)

3. Часто я в нього дивлюся

     Перед ним кружусь, кручуся.

     Свої коси заплітаю

     І костюмчик поправляю. (Дзеркало)

4. Ріжемо усе, що треба:

    Ми поріжемо для тебе

    І тканину, і папір.

    Як не віриш — перевір. (Ножиці)

5. Він стояв хвостом махав.

   – Хто такий? – питаю.

   – Гав!

   І відтоді, всім скажу,

  Я із Гавом тим дружу! (Собака)

 

3). Вікторина

  • А зараз, для того щоб зрозуміти на скільки ви були уважними, коли читали твір, ми виконаємо ще одне завдання. На екрані ви бачите  запитання і відповіді на нього, але серед них лише 1 відповідь правильна. Хто знатиме правильну відповідь – піднімає руку.
  • Перше запитання:
  • Як звали головну героїню твору? (Емілія)
  • Хто подарував Емілії люстерко? (Батьки єдиноріжки)
  • Що Емілія попросила у фей? (Сфотографувати їх)
  • Чи допомогла Емілія помиритися феям? (Так)
  • Кому Емілія допомогла у парку? (Дівчинці Лері)
  • Хто подряпав дівчинку Леру? (Бульдог)
  • Чи змогла Емілія повернутися додому? (Так)
  • Скільки чарівних речей було в головної героїні? (В головної героїні було 2 чарівні речі)

 

4). Кросворд

 

 

  • А зараз, учні, давайте розгадаємо кросворд. Я читаю запитання, хто знає відповідь піднімає руку.
  1. Що подарували головній героїні батьки Єдиноріжки? (Люстерко)
  2. Хто перетворював ножиці на чарівні? (Чарівниця)
  3. Як звали дівчинку яку головна героїня зустріла у парку? (Лера)
  4. За допомогою чого Емілія відкрила портал? (За допомогою ножиць)
  5. Кому головна героїня допомогла помиритися? (Феям)
  • Отже, яке ім’я було зашифроване в нашому кросворді? (Емілія)
  • Правильно, молодці!

 

VII. Підсумок уроку

-Учні, як називається твір, який ми прочитали на сьогоднішньому уроці? (На сьогоднішньому уроці ми прочитали твір який називається «Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію»)

- Хто автор цього твору? (Автором цього твору є Поліна Придибайло)

- Про кого розповідалося у творі? (У творі розповідалося про дівчинку Емілію)

- Яка головна думка цього твору? (Головна думка цього твору потрібно бути добрим та допомагати іншим)

- Як ви думаєте чи важливо допомагати іншим? (Відповіді учнів)

 

VIII. Повідомлення домашнього завдання

  • Учні, наш урок підходить до кінця, на домашнє завдання вам потрібно скласти свою фантастичну історію, за бажанням можете знайти і прочитати інші твори Поліни Придибайло, наприклад: твір «Велика таємниця фей».
  • Дякую вам за активну співпрацю, ви були дуже старанними!
  • До побачення!
docx
Додав(-ла)
Яворська Юлія
Додано
31 травня 2023
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку