ПРОЄКТ
«МАЛЯТКОВІ ДРУЗІ»
Тип проєкту: змішаний (дослідницький, інформаційний, творчий).
Тривалість: місяць.
Клас: 2 клас.
Етапи проєкту:
І. Актуалізація і мотивація проєктної діяльності.
«Дитячий журнал. Що? Де? Коли?».
ІІ. Визначення теми і завдань проєкту.
Тема проєкту: «Маляткові друзі».
Завдання:
ІІІ. Побудова алгоритму проєктної діяльності учнів та вчителя.
А. Формулювання і оголошення етапів алгоритму проєктної діяльності:
Б. Об’єднання у групи, розподіл завдань, повідомлення термінів.
ІV. Проєктна діяльність: реалізація запланованих кроків.
V. Презентація проєкту:узагальнюючий етап.
1. Проведення читацької години «Маляткові друзі»
(подорож сторінками улюбленого журналу).
VІ. Підбиття підсумків:аналіз результатів, коригування, оцінка якості
проєкту.
VІІ. Оформлення портфоліо.
ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ
Тема. Зустріч з дитячими журналами.
Мета. Ознайомити дітей з дитячими журналами, що видаються в Україні,
їх назвами, особливостями, традиційними рубриками. Розкрити зміст
понять «періодичне видання», «рубрика», «редколегія», «дописувач».
Розвивати вміння працювати у групах, знаходити інформацію на дану
тему, вміння її презентувати; мовлення, мислення, уяву, пізнавальні
інтереси. Виховувати бажання читати, любов до рідного слова.
Хід:
І. Організація дітей.
В гостях на нашій годині спілкування буква.
Буква ця - неначе жук,
Що потрапив нам до рук.
Хоч листочків і не їсть,
Та кінцівок має шість.
ІІ. Актуалізація опорних знань та уявлень.
воЖайнокро; лудьЖо; нажиЖор; налиравЖу; писЖиво; баЖур; налЖур.
Жайворонок (птах), жолудь(плід дуба), жоржина(осіння квітка), журавлина(ягода), живопис(вид образотворчого мистецтва), журба(почуття), журнал(???)- класний журнал, журнал обліку відвідування, періодичне видання).
ІІІ. Повідомлення теми і завдань години спілкування.
ІV. Розкриття теми.
Словникова робота:
У дитячих журналах можна знайти корисну та цікаву інформацію «про все на світі». Для них активно працює редакція кожного журналу. У кожному журналі існують традиційні рубрики. На їх сторінках багато цікавих, пізнавальних, захоплюючих розповідей, оповідань, віршів, які допомагають у навчанні, вчать логічно мислити, відкривають таємниці навколишнього світу, дають можливість весело і змістовно провести дозвілля, навчитися робити цікаві речі.
(Діти розповідають про це на основі кількох номерів дитячих журналів).
(Поділ на групи:складання пазлів – зображення обгорток дитячих журналів)
Виступ групи учнів «Барвінок».
Наприклад, взяти журнал у шкільній бібліотеці або виписати його на пошті. Тоді один раз на місяць його будуть приносити до поштової скриньки і не доведеться кожного разу бігати у бібліотеку.
Виступ групи учнів «Пізнайко».
англійці - пес містер Барті й вірний помічник Пізнайка, герой англомовних дисків, Войс.
Виступ групи учнів «Вінні».
Ослик Іа-Іа, Тигр.
Виступ групи учнів «Професор Крейд».
V. Підсумок.
1. Бесіда:
- Які дитячі журнали виходять в Україні?
- Який журнал читаєте ви?
- Де можна взяти журнал дитині?
- Чи виписує ваша сім’я журнали?
- Яка різниця між книжкою та журналом?
- Якщо ви будете читати журнали, то зможете відкрити для себе скарби знань та вмінь, доброти і радості, світу пізнання.
1
ЧИТАЦЬКА ГОДИНА „МАЛЯТКОВІ ДРУЗІ”.
(Подорож сторінками улюбленого журналу)
Мета. Узагальнити уявлення і знання про зміст і завдання дитячого журналу „Малятко.” Розвивати читацькі навички, бажання читати. Виховувати пізнавальні інтереси.
( Звучить пісня „Вчать у школі”).
( Звучить пісня „А ми любимо читати” ).
( Звучить пісня „Дитинства світ” ).
Цей журнал читають всі,
І дорослі, і малі.
Загадаю вам загадку:
Зветься як журнал?....
„ МАЛЯТКО.”
Із „Малятком” я дружу, „Малятко” часто я читаю,
Залюбки читаю, Хвалу йому тепер складаю.
Про прочитане у ньому Я хочу, щоб журнал мій цвів
Всім розповідаю. І сторінками шелестів.
У нас сьогодні свято
Гостей прийшло багато.
Ждуть діти, мама й татко
Слів добрих про „Малятко”.
( Звучить пісня „ Весела пісенька ” ).
М. Рильський. Білі мухи.
П. Воронько. Падав сніг на поріг.
Т. Шевченко. Встала й весна…
П. Тичина. А я у гай ходила…
Леся Українка. Вишеньки-черешеньки.
Вірші декламують першокласники.
( Звучить пісня „Козачата”)
( Звучить пісня „Облітав журавель”)
( Звучить пісня „Чомучки”)
Діти читають напам’ять веселі вірші.
( Звучить пісня „Посмішка”)
Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься – тиша йде у клас,
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок,
Свій голос подає….дзвінок.
( Звучить пісня „Мама і тато”)
( Звучить пісня „Україна”)
Рецепт.
Варення з кульбаби.
Голівки квітів слід збирати на чистому лузі рано-вранці, у цей час найбільше запашного нектару. На 1л води їх потрібно не менше 200. Далі додають нарізаний кружальцями лимон без шкірки й годину варять на невеликому вогні. Відтак відвар проціджують, засипають 1кг цукру й ще годину доварюють.
Так у журналі до дня народження відомого дитячого поета Самуїла Маршака була надрукована „Казочка про дурне мишеня”. Артисти з нашої школи інсценізували її і хочуть вам її розказати.
( Інсценізація казки.)
Маємо надію, що сьогоднішнє свято збільшить кількість маляткових друзів, а наші діти довели вам і собі, що дружба з журналом – це корисно і цікаво проведений час.
І дівчатко і хлоп’ятко,
Подружись скоріш з „Малятком”!
(Звучить пісня „Дивосвіт дитинства” )
1