Про роботу над творчими проектами

Про матеріал
Метод проектів ( в перекладі з грецької – «шлях дослідництва») - це система навчання, орієнтована на розвиток інтелектуальних, фізичних можливостей, вольових якостей в ході створення виробів. При цьому учні набувають знання в процесі планування та виконання практичних завдань, які постійно ускладняються.
Перегляд файлу

77

 

            ПРО РОБОТУ НАД ТВОРЧИМИ ПРОЕКТАМИ

                     (з власного досвіду)

 

   Під проектом я розумію творчу завершену працю, виконану від ідеї до її втілення в життя. Ця діяльність спрямована на психофізичні, моральні та інтелектуальні можливості учнів молодшого шкільного віку, активізацію їх задатків й здібностей, творчого самовираження та пізнавальних умов для самовизначення, творчого самовираження та безперервного навчання.

     Метод проектів ( в перекладі з грецької – «шлях дослідництва») - це система навчання, орієнтована на розвиток інтелектуальних, фізичних можливостей, вольових якостей в ході створення виробів. При цьому учні набувають знання в процесі планування та виконання практичних завдань, які постійно ускладняються.

     Проект – це завершена творча праця, яка відповідає віковим можливостям дитини, та обрана нею з обліком своїх індивідуальних інтересів.

      Творчі проекти передбачають відповідне оформлення результатів, як  правило, не мають чітко розробленої структури спільної діяльності учителя

 і учнів. У таких проектах вона тільки намічається і далі розвивається

відповідно до жанру проекту та кінцевого результату. Необхідно домовитись про планові результати та форму їх представлення ( в моєму випадку – це настінні панно з пластиліну, макети вітражів з паперу, вітальні листівки тощо). Оформлення результатів проекту потребує чітко продуманої структури в вигляді  плану роботи, дизайну, правил композиційного розміщення частин зображення.

       Відповідаючи віковим можливостям дітей, програма передбачає безпосередню проектну діяльність, починаючи з другого класу. В першому класі я проводжу підготовчу роботу, навчаю дітей виконувати творчі завдання та вправи, оскільки діти ще малі до проектування. Вибір теми й рівень складності проектів в 2-му, 3-му, 4-му класах залежить від вікових особливостей учнів, рівня їх психофізичних можливостей, придбаних знань. Дійсно, мова не йде про повноцінні проекти, виконані учнями самостійно.

        Можливо, це лише елементи проектної діяльності. Оскільки проектна (творча) діяльність можлива тільки на базі певної групи знань, вмінь,  навичок та займає значно більше часу ніж творча практична діяльність окремої дитини з індивідуального завдання. Проектні роботи учнів являють собою один із засобів контролю учнів, якому надається велике значення в межах навчального процесу. В своїй практиці для початкової школи я застосовую творчі , більш індивідуальні проекти, хоча іноді діти виконують і колективні проекти, розраховані на 2-3 уроки. Тематика їх доволі різноманітна.  Мій досвід підказує, що діти працюють з великою зацікавленістю  та захопленістю, коли всі теми об'єднані загальним  задумом та доступні розумінню дитини.

 

Отже, основна мета проектного навчання та виховання полягає в тому, щоб створити умови, при яких учні:

               

  1. Самостійно, чи за допомогою вчителя здобувають відсутні

            знання з різних джерел.

  1. Вчаться користуватися набутими знаннями для рішення

             нових завдань.

  1. Здобувають комунікативні вміння, працюючи колективно,

              в групах, чи індивідуально, за власним проектом.

                  4. Розвивають дослідницькі вміння ; спостереження, аналіз та ін..

                  5. Розвивають аналітичне мислення.

 

 

          Особливість системи виконання проектів – спільна творча робота

вчителя і учня . Реалізація метода творчих проектів змінила позицію самого вчителя, який з носія готових знань став організатором самостійної

пізнавальної діяльності учнів.

 

                                   Цілком, у роботі по проекту вчитель:

 

  • допомагає учням в пошуку необхідних джерел інформації;
  • сам є джерелом інформації;
  • координує весь процес;
  • заохочує учнів;
  • підтримує безперервний обернений зв'язок для більш

          успішної роботи учнів по проекту.

  

            В роботі по проекту обов'язково треба додержуватися певних етапів

діяльності учнів. Кожен з них додає свій вклад в формування особистостних

якостей учнів.                         

                               

                                         IMG_0003

 

             I етап    -   Підготовчий  - визначення теми, проблеми,  цілей                                                                                          

                      Позиція вчителя – підтримка учнів в їх діяльності.

 

               II етап -  Планування

 

                III етап – Дослідження пошук інформації, продукт

 

                IV етап -  Рефлексія самоконтроль

 

                 V етап – Доопрацювання та удосконалення проекту

 

                   VI етап – Надання результатів, звіт.

                            

                            VII  етап – Оцінювання робіт     

 

      План роботи над творчим проектом «Композиція з пластиліну «РИБКА»

(узгоджено колегіально з учнем,  виконавцем проекту)

 

             1. Вибір теми проекту – «Стилізоване зображення рибки».

             2. Виконання ескізу – малюнок в кольорі на аркуші паперу.

             3. Добір, згідно малюнка, матеріалів та інструментів.

             4. Покриття поверхні основи шаром пластиліну.

             5. Виконання силуетного малюнка стекою на шарі пластиліну.

             6. Додання, згідно ескізу, деталей композиції.

             7. Захист проекту, пояснення причин деяких відступів від проекту.

             8. Підготовка вироби до Обласної виставки дитячої творчості.

                                                                                                                  

CIMG0201

                                                                             

CIMG0215     CIMG0010

 

 

Результати роботи :  II місце на Обласній виставці творчості дітей з обмеженими можливостями «МИ ВСЕ МОЖЕМО».

 

АКТУАЛЬНІСТЬ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

 

   «Проектне навчання заохочує та підсилює істинне навчання з боку учнів, розширює сферу суб'єктивності в процесі самовизначення, творчості та конкретної участі…»                                                                                                                           

 В.Гузеєв

 

 

 

                       Самостійність

                       Організаційні вміння

                       Інформаційні вміння

                       Комунікаційні вміння

 

                CIMG0008

« Вечір» Єгор П.

«Жар птиця» Настя Ш.  CIMG0002 

                                 24012011074

                                                              

                                         «Захід Сонця на Міуському лімані»

 

 

2401201102524012011039
 

                «Рідна земля»                                            «Зимовий  пейзаж»

                                                                                                 Ігор О.

 «Золота осінь» Марія Л.

24012011032

                      

                  Учні, при  виконанні творчих робіт:

        

   ●   вдосконалюють свої трудові навички;

  • усвідомлюють необхідність вільного володіння інструментами;
  • навчаються працювати з інформаційним матеріалом;
  • розвивають конструкторські здібності та конструктивну уяву;
  • розширюють знання про професії та підприємства;
  • здобувають навички співробітництва; 

 

                            

         Таким чином,  приведені види робіт допомагають учням розкрити свій творчий

   потенціал, набувати досвід, який я впевнена, допоможе їм в різних життєвих

   ситуаціях.   

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку