: Про рух і загартовування. Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи згартовування.

Про матеріал
Формування у школярів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані, що фізичні вправи корисні для розвитку організму; розвивиток бажання дітей систематично займатися фізичними вправами; ознайомлення учнів з принципами загартовування ( поступовість, систематичність, дозованість); збагачування знань учнів про правила загартовування; виховуванн у дітей бажання загартовуватись, почуття прекрасного, вміння цінувати красу руху. Урок починається з ранкової зустрічі з використанням цеглинок LEGO
Перегляд файлу

Тема: Про рух і загартовування. Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи згартовування.

Мета: продовжувати формувати у школярів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані, що фізичні вправи корисні для розвитку організму; розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами; ознайомити учнів з принципами загартовування ( поступовість, систематичність, дозованість); збагачувати знання учнів про правила загартовування; виховувати у дітей бажання загартовуватись, почуття прекрасного, вміння цінувати красу руху.

Обладнання: цеглинки LEGO, таблиці, малюнки, презентація

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ранкова зустріч

  1. Привітання

Повернись праворуч,

Повернись ліворуч.

А тепер сусіду щиро посміхнись.

Разом покрокуйте,

Разом помандруйте.

І до сонечка гарненько потяглись.

  1. Щоденні новини

 – Яка зараз пора року?

 – Який місяць?

 – Який день тижня?

 – Яке сьогодні число?

Ми синоптики завзяті –

Любимо спостерігати:

Який сьогодні неба стан?

(відповіді учнів)

Тихо, в’юже вітрюган?

Звідки дме, куди летить?

Завиває чи шумить?

(відповіді учнів)

Дощ, туман, роса чи град?

Мряка, іней, снігопад?

(відповіді учнів)

Може сонечко і ясно?

Все відмітили – прекрасно!

3. Релаксація

– Так. Сьогодні сонячний день (Сьогодні сонечка не видно, але я запросила до нас у гості сонячного промінця). В наше віконце зазирнув сонячний промінець. Спочатку він відбився на столі. Візьміть по одному промінчику. Встаньте один за одним. Намалюйте на спині сусіда сонечко. Доторкніться промінчиком до … ( лівого ліктя сусіда,  правого ліктя, до потилиці, до лівого вушка, до правого вушка, до лівого коліна, до правого коліна. Поверніться обличчям в коло.

 – Що ви відчули під час виконання цієї вправи?

 – Яка значення має сонечко для всього живого на Землі?

 – А яке значення воно має для здоров’я людини?

 – Тож сьогодні на уроці ми повинні разом розібратися чому – рух це здорове життя, що займатися фізичними вправами щодня так само необхідно, як харчуватися, спати, дихати. А також вивчатимемо природні чинники, які  допомагатимуть нам бути здоровими, стійкими до хвороби, розглянемо правила загартовування.

 – А зраз сідаємо на свої місця, але перед цим не забуваємо нашими «квіточками» обрати свій настрій на початку дня.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення з елементами бесіди

 – Коли можна вважати, що людина здорова?

 Діти, а ви уявляєте собі, що дві з половиною тисячі років тому на скелі у Давній Греції були викарбувані слова:

Хочеш бути сильним – бігай!

Хочеш бути красивим – бігай!

Хочеш бути розумним – бігай!

А французький лікар Труссо  писав, що рух за своєю дією може замінити будь які ліки,але всі ліки, які є у світі, не можуть замінити рух.

Однією з основних умов зростання дитини є достатня рухова активність.

     Щоб бути здоровим і сильним, потрібно багато рухатися. Щодня здорова дитина має робити близько 10 тисяч кроків. За все своє життя доросла людина може подолати відстань від Землі до Місяця. (384 647 км)

 – Щоб бути бадьорим, треба одержати заряд енергії зранку. На вашу думку, як це зробити? 

 – Школярі багато часу проводять сидячі, тому ростуть кволими, вередли-вими, не впевненими у своїх силах, погано вчаться, серце і легені погано розвиваються, швидко втомлюються, часто болить голова.

 – Що ж робити у цьому разі? Рухатися, використовуючи при цьому кожну можливість.

2. Створення хмари-асоціації «Фізичний рух»

  • Ранкова гімнастика
  • Дорога до школи
  • Фізкультхвилинки
  • Рухливі ігри на перерві і фізичні вправи
  • Спортивні секції
  • Прогулянки
  • Фізична праця вдома та в школі

3. Робота з підручником с. 28

 – Розкажіть за фотографіями як змінюються рухи дитини в процесі зростання.

 – Прочитайте, якими є наслідки недостатньої рухової активності? (абзац після фото)

 

 Фізкультхвилинка

Щоб бути здоровим треба рухатися, тож і ми з вами зараз порухаємося.Після того, як я назву вид спорту, ви повинні активно виконувати основні рухи спортсменів:

Бокс – почергове згинання рук

Плавання – кругові оберти руками

Легка атлетика – біг на місці, стрибки

Важка атлетика - штанга

Парашутний спорт - присідання

    4. Пояснення поняття загартовування

 – Людина – частина природи. Тому відчуває її вплив,щоразу пристосовується до змін у природному середовищі. Як ви гадаєте, щоб легше і швидше переносити зміни погоди, що треба робити? Розгадайте ребус.

 – Чи  можна загартовуватися у різні пори року?

 – Які природні чинники використовують для зміцнення здоров’я? (сонце, повітря, вода).

    5. Робота в групах

 – Групам розробити правила загартовування

 Загартовування сонцем

  Правило 1. Не перегрівайся!

 Правило 2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин.

 Правило 3. Найкраще засмагати до 11 години ранку й після 17 години дня.

 Правило 4. Захищай голову від сонячних променів.

 Загартовування повітрям

 Правило 1. Спи з відчиненою кватиркою.

 Правило 2. Щоденно гуляй і грайся на свіжому повітрі.

 Правило 3. Роби повітряні ванни о літній порі — на вулиці, взимку — в кімнаті, відчинивши кватирку.

 Правило 4. Одягайся за погодою — не перегрівай свій організм теплим одягом.

 Загартовування водою   

Перегляд мультфільму (3.00 – 6.24)

https://www.youtube.com/watch?v=hfs5pxexauc

 

8. Презентації команд

– Щоб загартовування було корисним, потрібно пам’ятати про основні принципи загартовування.

Поступовість         Систематичність          Дозованість      Комплексність

С. 29-30 Пояснення принципів загартовування.

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія

 – Навіщо людині потрібно рухатися?

 – Що для вас загартовування?

 – А яким чином ви загартовуєте себе?

 

Здоров'я бережіть, доки малі,
І мудрими йдіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам'ятає,
Що без здоров'я щастя не буває!

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку