Тема: Про рух і загартовування. Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи згартовування.
Мета: продовжувати формувати у школярів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані, що фізичні вправи корисні для розвитку організму; розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами; ознайомити учнів з принципами загартовування ( поступовість, систематичність, дозованість); збагачувати знання учнів про правила загартовування; виховувати у дітей бажання загартовуватись, почуття прекрасного, вміння цінувати красу руху.
Обладнання: цеглинки LEGO, таблиці, малюнки, презентація
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ранкова зустріч
Повернись праворуч,
Повернись ліворуч.
А тепер сусіду щиро посміхнись.
Разом покрокуйте,
Разом помандруйте.
І до сонечка гарненько потяглись.
– Яка зараз пора року?
– Який місяць?
– Який день тижня?
– Яке сьогодні число?
Ми синоптики завзяті –
Любимо спостерігати:
Який сьогодні неба стан?
(відповіді учнів)
Тихо, в’юже вітрюган?
Звідки дме, куди летить?
Завиває чи шумить?
(відповіді учнів)
Дощ, туман, роса чи град?
Мряка, іней, снігопад?
(відповіді учнів)
Може сонечко і ясно?
Все відмітили – прекрасно!
3. Релаксація
– Так. Сьогодні сонячний день (Сьогодні сонечка не видно, але я запросила до нас у гості сонячного промінця). В наше віконце зазирнув сонячний промінець. Спочатку він відбився на столі. Візьміть по одному промінчику. Встаньте один за одним. Намалюйте на спині сусіда сонечко. Доторкніться промінчиком до … ( лівого ліктя сусіда, правого ліктя, до потилиці, до лівого вушка, до правого вушка, до лівого коліна, до правого коліна. Поверніться обличчям в коло.
– Що ви відчули під час виконання цієї вправи?
– Яка значення має сонечко для всього живого на Землі?
– А яке значення воно має для здоров’я людини?
– Тож сьогодні на уроці ми повинні разом розібратися чому – рух це здорове життя, що займатися фізичними вправами щодня так само необхідно, як харчуватися, спати, дихати. А також вивчатимемо природні чинники, які допомагатимуть нам бути здоровими, стійкими до хвороби, розглянемо правила загартовування.
– А зраз сідаємо на свої місця, але перед цим не забуваємо нашими «квіточками» обрати свій настрій на початку дня.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
– Коли можна вважати, що людина здорова?
– Діти, а ви уявляєте собі, що дві з половиною тисячі років тому на скелі у Давній Греції були викарбувані слова:
Хочеш бути сильним – бігай!
Хочеш бути красивим – бігай!
Хочеш бути розумним – бігай!
А французький лікар Труссо писав, що рух за своєю дією може замінити будь які ліки,але всі ліки, які є у світі, не можуть замінити рух.
Однією з основних умов зростання дитини є достатня рухова активність.
Щоб бути здоровим і сильним, потрібно багато рухатися. Щодня здорова дитина має робити близько 10 тисяч кроків. За все своє життя доросла людина може подолати відстань від Землі до Місяця. (384 647 км)
– Щоб бути бадьорим, треба одержати заряд енергії зранку. На вашу думку, як це зробити?
– Школярі багато часу проводять сидячі, тому ростуть кволими, вередли-вими, не впевненими у своїх силах, погано вчаться, серце і легені погано розвиваються, швидко втомлюються, часто болить голова.
– Що ж робити у цьому разі? Рухатися, використовуючи при цьому кожну можливість.
2. Створення хмари-асоціації «Фізичний рух»
3. Робота з підручником с. 28
– Розкажіть за фотографіями як змінюються рухи дитини в процесі зростання.
– Прочитайте, якими є наслідки недостатньої рухової активності? (абзац після фото)
Фізкультхвилинка
– Щоб бути здоровим треба рухатися, тож і ми з вами зараз порухаємося.Після того, як я назву вид спорту, ви повинні активно виконувати основні рухи спортсменів:
Бокс – почергове згинання рук
Плавання – кругові оберти руками
Легка атлетика – біг на місці, стрибки
Важка атлетика - штанга
Парашутний спорт - присідання
4. Пояснення поняття загартовування
– Людина – частина природи. Тому відчуває її вплив,щоразу пристосовується до змін у природному середовищі. Як ви гадаєте, щоб легше і швидше переносити зміни погоди, що треба робити? Розгадайте ребус.
– Чи можна загартовуватися у різні пори року?
– Які природні чинники використовують для зміцнення здоров’я? (сонце, повітря, вода).
5. Робота в групах
– Групам розробити правила загартовування
Загартовування сонцем
Правило 1. Не перегрівайся!
Правило 2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин.
Правило 3. Найкраще засмагати до 11 години ранку й після 17 години дня.
Правило 4. Захищай голову від сонячних променів.
Загартовування повітрям
Правило 1. Спи з відчиненою кватиркою.
Правило 2. Щоденно гуляй і грайся на свіжому повітрі.
Правило 3. Роби повітряні ванни о літній порі — на вулиці, взимку — в кімнаті, відчинивши кватирку.
Правило 4. Одягайся за погодою — не перегрівай свій організм теплим одягом.
Загартовування водою
Перегляд мультфільму (3.00 – 6.24)
https://www.youtube.com/watch?v=hfs5pxexauc
8. Презентації команд
– Щоб загартовування було корисним, потрібно пам’ятати про основні принципи загартовування.
Поступовість Систематичність Дозованість Комплексність
С. 29-30 Пояснення принципів загартовування.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія
– Навіщо людині потрібно рухатися?
– Що для вас загартовування?
– А яким чином ви загартовуєте себе?
Здоров'я бережіть, доки малі,
І мудрими йдіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам'ятає,
Що без здоров'я щастя не буває!