Конспект уроку з основ здоровя для 4 класу "Сигнали регулювання дорожного руху""

Про матеріал
поглибити знання учнів про сигнали регулювання дорожнього руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника; розвивати вміння орієнтуватися на вулицях; виховувати культуру поведінки на вулиці.
Перегляд файлу

Тема: Сигнали регулювальника дорожнього руху.

Мета: поглибити знання учнів про сигнали регулювання дорожнього руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника; розвивати вміння орієнтуватися на вулицях; виховувати культуру поведінки на вулиці.

Обладнання: Плакати по темі, жезл, картки з тестовими завданнями.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Тести «Знай і пам’ятай»

1. Якщо незнайома людина намагається тебе кудись завести, твої дії:

а) ітимеш за нею;

б) познайомишся із нею;

в) кричатимеш: «Допоможіть, рятуйте»;

2. На вулиці незнайомець пропонує тобі подивитися на ігрову приставку, яка лежить в автомобілі, який знаходиться неподалік. Як ти вчиниш?

а) скажеш, що тобі це не потрібно;

б)  не розмовлятимеш з незнайомцем;

в) погодишся;

3. Знайомства з чужими людьми призводять до:

а) пограбування;

б) зникнення людей;

в) до чогось цікавого і нового.

4. Доповни речення:

а) з настанням темряви НЕ...

б) коли йдеш  зі школи додому НЕ...

в)  в автомашину до незнайомця НЕ...

2. Розгадування загадки.

Перехожим він моргає

«Пильно гляньте ви на мене!»

Він очей аж троє має:

Червоне, жовте і зелене (Світлофор)

 3. Повідомлення  вчителя

З історії світлофора. Чому світлофор назвали світлофором?

Назва «світлофор» походить від двох слів: від зрозумілого нам слова «світло» і грецького «форос», що в перекладі означає «несе». Тобто в перекладі на «світлофор» – це той, що несе світло.

Прародичами світлофорів були звичайні прапорці, що їх використовували залізничники, коли керували рухом поїздів. Таких прапорців було… Ану, здогадалися скільки? Так, три:
– прапорець червоного кольору забороняв рух поїзда,
– жовтий – закликав бути уважним і обережним,
– зелений прапорець дозволяв вільно їхати.

Перші світлофори також мали три кольори. Появилися вони на початку ХХ століття, але від сучасних світлофорів значно відрізнялися. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала велика стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги на даній дорозі в даний момент часу. Таку стрілку важко було розгледіти здалеку, а тому водії часто помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує.

На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі: червоний – жовтий – зелений – жовтий – червоний і т. д. Тому сплутати їх можна хіба що навмисне.

— Яким є призначення світлофора в наш час?

— Де встановлюють світлофори?

— Які бувають світлофори?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про сигнали регулювання дорожнього руху.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда з елементами розповіді

— Яка частина вулиці відведена для пішоходів? (Тротуар)

— Як пішоходові слід перейти на другий бік вулиці? (По пішохідному переходу або зебрі)

— Який острівець існує прямо на дорозі?

— Які функції у цих дорожніх помічників?

— Які бувають світлофори?

— Чим відрізняються світлофори для пішоходів від транспортних?

Результат пошуку зображень за запитом види світофорів у карьтнках для дітей

— Хто керує рухом, якщо світлофор виходить з ладу?

— Відгадайте загадку. ·

На дорозі тут стою я,
Рух машинам регулюю.
Я порядку шанувальник,
Звуть мене …..регулювальник.

 

— Хто такий регулювальник?

— Чим він сигналізує?

— Паличка в руці регулювальника керує рухом. Вона називається жезл. Кожен сигнал регулювальника — це наказ водіям та пішоходам: «Стій», «Проїжджай», «Повертай праворуч чи ліворуч». Різні накази — різні жести.

Регулювальник спілкується з пішоходами і водіями за допомогою жестів. Необхідно знати значення сигналів регулювальника.( ознайомлення з сигналами регулювальника)

 

https://subject.com.ua/textbook/health/4klas/4klas.files/image099.jpg

 

2. Фізкультхвилинка

Ми по вулиці ідем, гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра», зупинись. Вліво, вправо подивись.

Вільно скрізь, машин нема. Йду по «зебрі» прямо я.

До театру ми прийшли, тихо в зал усі зайшли,

Сіли на свої місця. Почалась вистава ця.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Будь уважним».

За вказівкою вчителя показати відповідні жести регулювальника. Замість жезла можна взяти олівці або ручки.

2. Робота в зошитах (самостійно)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які бувають світлофори?

— Де найчастіше стоїть регулювальник?

— Яку роботу він виконує?

— Що допомагає йому зупинити машини чи пішоходів?

VІІ . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати світлофор або регулювальника ( на вибір)

 

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
3167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку