Про стан викладання основ здоров’я в початкових класах

Про матеріал

Мистецтво виховання — це не що інше, як знання засобів для утворення більш сильних і міцних тіл, більш освічених розумів і більш доброчесних душ».

К. А. Гельвецій.

« Турбота про здоров'я — це найважливіша праця виховате­ля. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх­нє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».
В. О. Сухомлинський

Перегляд файлу

                                                                                          

                         Про стан викладання основ здоров’я в початкових класах

 

 

Мистецтво виховання — це не що інше, як знання засобів для утворення більш сильних і міцних тіл, більш освічених розумів і більш доброчесних душ».                                                                                                 

                                                                                К. А. Гельвецій.
 

 « Турбота про здоров'я — це найважливіша праця виховате­ля. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх­нє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».
                                                                           В. О. Сухомлинський

 

       «Основи здоровя в початковій школі»

 

 

Основними завданнями «Основ здоровя» в початковій школі  є:

  •                 Формування в учнів активної мотивації щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я.
  •                 Формування уявлень і понять про фізичний розвиток людини, взаємозв'язки людського організму з природним і соціальним оточенням
  •                 Формування уявлень і понять про духовну і психічну складову здоров’я та їх вияви через загальнолюдські цінності (співчуття, милосердя, взаємодопомога)
  •                 Оволодіння уміннями і навичками морально-етичної поведінки
  •                 Засвоєння учнями знань, вмінь і навичок особистої гігієни
  •                 Профілактика захворювань і травматизму в класі. вдома, на вулиці та в інших місцях
  •                 Запобігання порушенню постави, плоскостопості та розладів органів чуття
  •                 Формування знань, вмінь та навичок безпеки життєдіяльності в школі, вдома, на вулиці, в транспорті та в громадських місцях
  •                 Ознайомлення із впливом рухової активності, загартування організму, раціонального харчування та режиму дня на здоров’я та розвиток дитини.

 

Всі вчителі початкових класів  добре обізнані із сучасними вимогами до проведення уроків, знають програму, ознайомлені з методичними посібниками. Всі вчителі мають календарно-тематичне планування предмета

 

 Основні завдання, які ставлять перед собою вчителі:

       формування в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, взаємозв'язок організму людини із природним, техногенним і соціальним оточенням;

       розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, удосконалення фізичних, соціальних, психічних і духовних його чинників;

       виховання в учнів потреби у здоров’ї, що є важливою життєвою цінністю, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя

       розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власного вчинків.

Вчителі беруть участь у проведенні заходів, що пов’язані із здоров’ям дітей: це проведення обов’язкових фізкультхвилинок, проведення тижня основ здоров’я, проведення днів здоров’я, організація тематичних виставок малюнків, екскурсії в природу та ін.

Вчителі початкових класів охайно ведуть записи про проведені уроки з основ здоров’я на відповідних сторінках класних журналів відповідно до календарно-тематичного планування, ведуть облік навчальних досягнень учнів з предмета .

 

Предмет "Основи здоров’я" в початковій школі викладають вчителі початкових класів:

Андрієвська Тетяна Сергіївна 1-б клас

Кононова Наталя Костянтинівна 1-а клас

Бровченко Наталя Миколаївна 2-а клас

Завеля Тетяна Володимирівна 2-б клас

Сушицька Ольга Володимирівна 3-а клас

Гінкул Світлана Володимирівна 3-б клас

Феденко Світлана Василівна 4-а клас

Тихоплав Віолетта Петрівна 4-б клас

Викладання предмета "Основи здоров’я" ведеться відповідно до діючих програм:  "Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою».2016 р.

Під час вивчення системи роботи вчителів встановлено, що вони добре обізнані із сучасними вимогами до проведення уроків, знають програму, ознайомлені з методичними посібниками. Всі вчителі мають календарно-тематичне планування предмета.

 

Основні завдання, які ставлять перед собою вчителі:

      формування в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, взаємозв'язок організму людини із природним, техногенним і соціальним оточенням;

       розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, удосконалення фізичних, соціальних, психічних і духовних його чинників;

       виховання в учнів потреби у здоров’ї, що є важливою життєвою цінністю, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя;

       розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власного вчинків.

Зміст своєї роботи вчителі предмета "Основи здоров’я" спрямовують на підготовку дитини до свідомого осмислення її поведінки в найрізноманітніших ситуаціях та у повсякденному житті.

Учні володіють знаннями про здоров’я та знають як розвивати власне здоров’я, як уникнути захворюваності в різні періоди життя, як уникнути нещасних випадків, як поводити себе вдома, на вулиці, в колективі .

Вчителі беруть участь у проведенні заходів, що пов’язані із здоров’ям дітей: це єдині уроки з техніки безпеки, проведення обов’язкових фізкультхвилинок ,динамічних пауз.

Учителі  спрямовують  свою роботу на формування  у  школярів навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров'я. Значну увагу приділяють формуванню в учнів навичок самонавчання, самоконтролю, самоаналізу, оволодінню  ними умінь планування власної діяльності, виховуючи  в них самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті.

Для заохочення учнів до активної роботи на уроці  учителі використовують  дидактичні ігри: гра – творчість, гра – праця.  Розумно підібрані запитання і приклади, оригінальне розв’язання проблем різними способами,  творчі завдання поступово і непомітно залучають кожного учня до процесу пізнання, активізують навчально-пізнавальну діяльність, підвищують мотивацію навчання.

На уроках основ здоров’я  учителі застосовують  сучасні   ефективні форми  і  методи  навчання.

У школі проводиться різноманітна позакласна робота з предмету: проходять тижні здоров’я, виставки з основ здоров’я , протягом року діє змінна виставка малюнків, плакатів: «Молодь обирає здоровий спосіб життя!», «Ми - за здоровий спосіб життя!», « Особиста гігієна – запорука здоров’я» єдиний урок « Протипожежна безпека» із залученням пожежників ,медичної служби, єдиний урок « Правила дорожнього руху»

Проводяться тематичні інформаційні години, екскурсії до пожежної частини, День Цивільної оборони, екскурсії на природу.

Вчителі початкових класів основ здоров’я  охайно ведуть записи про проведені уроки з основ здоров’я на відповідних сторінках класних журналів відповідно до календарно-тематичного планування, ведуть облік навчальних досягнень учнів з предмета.

На підставі вищезазначеного 

Наказую:

 

1. Вчителям початкових класів:

  1.     У процесі викладання основ здоров’я    використовувати ширше інтерактивні технології навчання, які вплинуть на традиційний процес навчання, підвищать його ефективність, спрямують на розвиток особистості учня.
  2.     Забезпечити ефективність індивідуальної роботи з учнями, спрямовуючи її на подолання недоліків та прогалин у знаннях школярів.
  3.                  Систематично працювати над забезпеченням навчального процесу необхідними таблицями, схемами, ІКТ. .
  4.     Мету, завдання й структуру заняття обирати обґрунтовано, відповідно до індивідуальних особливостей учнів.

2. Контроль щодо виконання наказу покласти на  директора  Тихоплава С.М.

 

 

 

 

 Директор школи                                                                        С. М. Тихоплав

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Г.С. Шинкаренко
    Дякую за коротку, змістовну,довідку. Примітка: День цивільної оборони замінити на День цивільного захисту. Кодекс цивільного захисту України Розділ XII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Цей Кодекс набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 липня 2013 року. 2. Визнати такими, що втратили чинність, з дня введення цього Кодексу в дію: 1) Закон України "Про Цивільну оборону України"
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
2289
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку