Мистецтво виховання — це не що інше, як знання засобів для утворення більш сильних і міцних тіл, більш освічених розумів і більш доброчесних душ».
К. А. Гельвецій.
« Турбота про здоров'я — це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».
В. О. Сухомлинський
Про стан викладання основ здоров’я в початкових класах
Мистецтво виховання — це не що інше, як знання засобів для утворення більш сильних і міцних тіл, більш освічених розумів і більш доброчесних душ».
К. А. Гельвецій.
« Турбота про здоров'я — це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».
В. О. Сухомлинський
«Основи здоров’я в початковій школі»
Основними завданнями «Основ здоров’я» в початковій школі є:
Всі вчителі початкових класів добре обізнані із сучасними вимогами до проведення уроків, знають програму, ознайомлені з методичними посібниками. Всі вчителі мають календарно-тематичне планування предмета
Основні завдання, які ставлять перед собою вчителі:
– формування в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, взаємозв'язок організму людини із природним, техногенним і соціальним оточенням;
– розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, удосконалення фізичних, соціальних, психічних і духовних його чинників;
– виховання в учнів потреби у здоров’ї, що є важливою життєвою цінністю, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя
– розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власного вчинків.
Вчителі беруть участь у проведенні заходів, що пов’язані із здоров’ям дітей: це проведення обов’язкових фізкультхвилинок, проведення тижня основ здоров’я, проведення днів здоров’я, організація тематичних виставок малюнків, екскурсії в природу та ін.
Вчителі початкових класів охайно ведуть записи про проведені уроки з основ здоров’я на відповідних сторінках класних журналів відповідно до календарно-тематичного планування, ведуть облік навчальних досягнень учнів з предмета .
Предмет "Основи здоров’я" в початковій школі викладають вчителі початкових класів:
Андрієвська Тетяна Сергіївна 1-б клас
Кононова Наталя Костянтинівна 1-а клас
Бровченко Наталя Миколаївна 2-а клас
Завеля Тетяна Володимирівна 2-б клас
Сушицька Ольга Володимирівна 3-а клас
Гінкул Світлана Володимирівна 3-б клас
Феденко Світлана Василівна 4-а клас
Тихоплав Віолетта Петрівна 4-б клас
Викладання предмета "Основи здоров’я" ведеться відповідно до діючих програм: "Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою».2016 р.
Під час вивчення системи роботи вчителів встановлено, що вони добре обізнані із сучасними вимогами до проведення уроків, знають програму, ознайомлені з методичними посібниками. Всі вчителі мають календарно-тематичне планування предмета.
Основні завдання, які ставлять перед собою вчителі:
формування в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, взаємозв'язок організму людини із природним, техногенним і соціальним оточенням;
– розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, удосконалення фізичних, соціальних, психічних і духовних його чинників;
– виховання в учнів потреби у здоров’ї, що є важливою життєвою цінністю, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя;
– розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власного вчинків.
Зміст своєї роботи вчителі предмета "Основи здоров’я" спрямовують на підготовку дитини до свідомого осмислення її поведінки в найрізноманітніших ситуаціях та у повсякденному житті.
Учні володіють знаннями про здоров’я та знають як розвивати власне здоров’я, як уникнути захворюваності в різні періоди життя, як уникнути нещасних випадків, як поводити себе вдома, на вулиці, в колективі .
Вчителі беруть участь у проведенні заходів, що пов’язані із здоров’ям дітей: це єдині уроки з техніки безпеки, проведення обов’язкових фізкультхвилинок ,динамічних пауз.
Учителі спрямовують свою роботу на формування у школярів навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров'я. Значну увагу приділяють формуванню в учнів навичок самонавчання, самоконтролю, самоаналізу, оволодінню ними умінь планування власної діяльності, виховуючи в них самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті.
Для заохочення учнів до активної роботи на уроці учителі використовують дидактичні ігри: гра – творчість, гра – праця. Розумно підібрані запитання і приклади, оригінальне розв’язання проблем різними способами, творчі завдання поступово і непомітно залучають кожного учня до процесу пізнання, активізують навчально-пізнавальну діяльність, підвищують мотивацію навчання.
На уроках основ здоров’я учителі застосовують сучасні ефективні форми і методи навчання.
У школі проводиться різноманітна позакласна робота з предмету: проходять тижні здоров’я, виставки з основ здоров’я , протягом року діє змінна виставка малюнків, плакатів: «Молодь обирає здоровий спосіб життя!», «Ми - за здоровий спосіб життя!», « Особиста гігієна – запорука здоров’я» єдиний урок « Протипожежна безпека» із залученням пожежників ,медичної служби, єдиний урок « Правила дорожнього руху»
Проводяться тематичні інформаційні години, екскурсії до пожежної частини, День Цивільної оборони, екскурсії на природу.
Вчителі початкових класів основ здоров’я охайно ведуть записи про проведені уроки з основ здоров’я на відповідних сторінках класних журналів відповідно до календарно-тематичного планування, ведуть облік навчальних досягнень учнів з предмета.
На підставі вищезазначеного
Наказую:
1. Вчителям початкових класів:
2. Контроль щодо виконання наказу покласти на директора Тихоплава С.М.
Директор школи С. М. Тихоплав