Проблема моральних цінностей

Про матеріал
акцентувати увагу учнів на визначення цінностей, уміння виходити з конфліктних ситуацій, здатність долати життєві негаразди, розвивати психічні процеси та мовлення учнів, удосконалювати навички характеристики образів-персонажів
Перегляд файлу

 

ПРОЄКТ «Проблема моральних цінностей»

Володимир Винниченко «Федько-Халамидник»

Мета:  акцентувати увагу учнів на визначення цінностей, уміння виходити з конфліктних ситуацій, здатність долати життєві негаразди, розвивати психічні процеси та мовлення учнів, удосконалювати навички характеристики образів-персонажів.

Очікувані результати: повага до людей, уміння любити, цінувати родинні цінності.

Ключове питання: «Що є головним при розставленні пріоритетів?»

Тематичні питання:

1.Моральні цінності в житті людини?

2.Чи можуть бути гроші важливіші за життя людини?

3.Чи можуть стати гроші на заваді дружби?

Методичні рекомендації . Під час аналізу необхідно пов’язувати ситуації, які відбувалися у тексті із сьогоденням. Характеризуючи сюжетні лінії та образи головних героїв, доцільно встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між рисами,  вчинками та наслідками таких вчинків для хлопців.

Для проєктування доцільно відвести урок, організувати роботу учнів у чотирьох групах. Рекомендована форма презентації (захисту) проєктів: частина наступного уроку.

 

Операційна карта з розробки тематичного питання

Моральні цінності в житті людини?

Мора́ль (із тлумачного словника) — система неофіційних уявлень, норм та оцінок, що регулюють поведінку людей у суспільстві, практична реалізація положень якої забезпечується громадським схваленням чи осудом.

Ці́нність (із тлумачного словника) — будь-яке матеріальне або ідеальне явище, яке має значення для людини чи суспільства, заради якого вона діє, витрачає сили, час, гроші, здоров'я тощо, заради якого вона живе.

Мора́льні ці́нності (із тлумачного словника)  — моральні зразки, поняття, вимоги, що дають можливість людині оцінювати дійсність та орієнтуватися в ній. Наприклад, чесність, вірність та інші риси порядної людини.

1.В оповіданні Толя вважає себе благородним, Федькова мати каже, що він благородна дитина. А на вашу думку, Толя був благородним?

2.Як правильно розставляти пріоритети у власному житті?

3.Чому Федько, маючи «погану репутацію», мав великий вплив на Толика?

4.Поясніть, як характеризують Толю його вчинки.

5. Чи мав моральне право Толя забирати іграшку Федька після його смерті?

Операційна карта з розробки тематичного питання

Чи можуть бути гроші важливіші за життя людини?

Життя́ (із тлумачного словника)  — це явище, що є сукупністю основоположних загальнобіологічних ознак (метаболізму, гомеостазу, зростання, розвитку, відповіді на подразнення, розмноження, еволюції тощо), які притаманні живим істотам та відрізняють їх від неживих предметів.

Гро́ші (із тлумачного словника)  — це платіжний засіб, особливий товар, що є загальною еквівалентною формою вартості інших товарів та послуг. Гроші є мірилом вартості та засобом обігу. Крім того, вони є засобами нагромадження та платежу.

1.Чи погоджуєтесь ви з думкою, що гроші є важливим елементом в житті людини?

2.Чи можуть допомогти гроші врятувати чиєсь життя?

3.Чи правильно чинили батьки, коли під час сварки захищали Толика, боячись залишитися без житла, а не підтримували свого сина?

 

Операційна карта з розробки тематичного питання

Чи можуть стати гроші на заваді дружби?

ДРУЖБА (із тлумачного словника)   -це стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів і т. ін.

1.Як на вашу думку, чи правильно чинив Толя, вважаючи себе кращим, через те, що він багатший за Федька?

2.Чи правильно вчинив Федько, коли всю провину взяв на себе?

3.Як би ви вчинили на місці Федька в епізоді на річці, знаючи, що через Толю завжди тільки неприємності?

docx
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку