Даний матеріал включає презентацію, приклад та відео -матеріал з теми "Проблемно-пошукові задачі на уроках історії як спосіб активізації пізнавальної діяльності учнів"
ПРОБЛЕМНО- ПОШУКОВІ ЗАДАЧІ ЯК СПОСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Номер слайду 2
Проблемна задача – це мета, яку треба досягти шляхом перетворення заданих умов задача містить у собі реальну або удавану суперечність викликає пізнавальне утруднення її неможливо розв’язати лише пригадуванням готових знань необхідно розмірковувати, шукати зв’язки та відносини, добирати докази
Номер слайду 3
Проблемна задача містить: 1) навчальну проблему, розв'язання якої вимагає залучення наявних в учнів знань і досвіду розумової діяльності, що дає змогу сформулювати робочу гіпотезу (припущення) про ймовірний перебіг подій, але остаточне її розв'язання потребує додаткової інформації; 2) інформаційний блок — здобуття учнями інформації, потрібної для розв'язання проблеми, але поданої в такий спосіб, щоб вона не була прямою відповіддю, а створювала умови для подальших міркувань; 3) повернення до робочої гіпотези, її обґрунтування або спростування; 4) узагальнення й фіксація основних інформаційних моментів шляхом усного закріплення, записів на дошці, у зошитах тощо.
Номер слайду 4
Рекомендації учням Як розв'язувати історичні задачі 1. з'ясуйте, яка інформація потрібна для розв'язання проблеми і якою інформацією ви володієте; 2. розробить план, щоб поступово, крок за кроком, поєднати наявну інформацію з невідомою, на цьому етапі використовуйте такі правила: розділить проблему на частини; розв’яжить більш прості проблеми, що відбивають деякі аспекти основної проблеми; використуйте графічні зображення, щоб представити проблему різними способами; 3. виконайте план дослідження поетапно 4. здійсните огляд рішення і переконайтися, що воно дійсно є розв’язанням даної проблеми та відповідає наявній інформації.
Номер слайду 5
Література , інтернет ресурси: 1. Баханов К.О. Професійний довідник вчителя історії. – Х.: Основа, 2011. – 239 с. 2. Пометун О.І. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. – 2012. – № 2. – С. 3-7. Терно С. О. Розвиток критичного мислення старшокласників у процесі навчання історії. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2011. — 275 с. Фільм “Сказання про хрещення Русі”
Питання до задачі 1. Чому князь вибрав православний варіант християнської віри? 2. Як географічні об'єкти Київської Русі впливали на поширення православ'я? 3. Визначте наслідки прийняття християнства для Київської Русі 4. Складіть рейтинговий список наслідків
Номер слайду 3
Карта Київської Русі Х століття
Номер слайду 4
Наслідки прийняття християнства для Київської Русі централізація держави, зростання міжнародного авторитету держави, розвиток культури і освіти
Номер слайду 5
ВІД ЧОГО ВСЕ Ж ТАКИ ДОВЕЛОСЯ ВІДМОВИТИСЯ КНЯЗЮ ВОЛОДИМИРУ ПІСЛЯ ПРИЙНЯТТЯ ХРИСТИЯНСТВА?