ТРЕНУВАЛЬНИЙ МУЛЬТИТЕСТ з української мови
1.На другий склад падає наголос
А.крицевий, поміщик, течія, черговий
Б.обруч, перепис, тигровий, хаос
В.бородавка, мережа, фартух, данина
Г.лупа, експерт, подруга, ознака
2. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
А.Капос..ний, зліс..ний, хвас..ливий,шелес..нути
Б.Доблес..ний, заздріс..ний, перехрес..ний, корис..но
В.Щотиж..невий, хворос..няк, радіс..ний, перс..ня
Г.Ціліс..ний, цінніс..ний, аген..ство, очис..на.
3.Букви я, ю, є, ї позначають два звуки в усіх словах рядка
А.десять, аякже, миєшся, свято
Б.кишеня, яблунька, зв’язок, сьогодення
В.явір, боєць, конферансьє, під’їзд
Г.земля, юстиція, ягуар, життєпис.
4. Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А. в..личина, кр..ниця, кр..хкий, муз..ка
Б. тр..вога, заб..рати, д..ректор, к..шеня
В. об..режно, кр..мезний, м..далі, кр..шталь
Г. л..мон, л..вада, ст..блина, д..ригент
5.Правил чергування і-й дотримано в рядку
А. діти і онуки, місяць і зорі
Б. згадав й приніс, купив і подарував
В. Ольга і Йосип, ніч і день
Г. Ольга й Андрій, високий й стрункий
6.М’який знак на місці крапок НЕ ПОТРІБНО писати в усіх словах рядка
А. радіст..ю, майбут..нє, різ..бяр, люд..ми
Б. стан..те, вір..те, брин..чати, держал..це
В. Натал..ці, Омел..ян, перевір.., кін..чик
Г. ціпил..но, пужал..це, Кас..ян, нян..чити
7. Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Подвоєння треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
За джерело літературного поколі1(нн)я 2(вв)ажається так зване поколі3(нн)єве пережива4(нн)я, духовний стре5(сс), що припав на їхню молодість і тим самим окреслив духовний зміст поколі6(нн)я.
А1
Б2
В3
Г.4
Д.5
Е.6
8. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті, ОКРІМ
А. Мало можна вказати таких народних постаттей, якою був Сковорода і яких би так пам’ятав і поважав народ.
Б.Іван Левицький - се великий артист зору, се колосальне, всеобіймаюче око України. Те око обхапує не маси, не загальні контури, а одиниці, зате обхапує їх незрівнянною бистротою і точністю.
В.Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням.
Г.І.Драч реформував жанр балади, відкинувши традиційні легендарно-історичні, героїчній фантастичні її атрибути, але залишивши ліро-епічну структуру, напружений сюжет.
9. Лексичну помилку допущено в рядку
А. прийняти постанову
Б. виняток з правила
В. зрештою
Г. уточнювальний
10.Редагування потребує речення
А. Він сів на самий краєчок ліжка, подавшись уперед, боячись прогавити бодай звук.
Б. Вона зітхнула, не зводячи погляду зі звичайного прямокутного дзеркала над мийницею.
В.Відкрутив із їхньою допомогою кран – вода була іржава, і вмиватися він передумав.
Г.Але зрештою він вмочив у воду долоні рук.
11. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Перетворення,(1) ясна річ,(2) зачепило тільки вивіску, решта залишилася совєцькою –(3) від високого столу адміністратора і до загального душу в кінці поверху ((4)жіночий праворуч,(5) чоловічий – ліворуч)(6).
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
А коми 1, 2 – при вставному слові;
Б тире 3 - між підметом та присудком;
В дужки 4, 6 – при вставлених конструкціях;
Г кома 5 - при однорідних членах речення.
12.ПРАВИЛЬНО вжито форму числівника в усіх рядках, ОКРІМ
А. трьом містам
Б. вісьма десятими
В. шістьомастами двадцятьма сімома
Г. двадцятьох п’яти.
13.Складений підмет є в реченні
А. Море манило мене до себе красою хвиль.
Б. Прийшла весна весела, щедра, мила.
В. Дощ вщух, тільки де-не-де крапотіло.
Г. Бабине літо висіло в повітрі.
14.Не відокремлюється дієприслівник
А. Ідуть співаючи дівчата, а матері вечерять ждуть.
Б. Стоїть у степу тополя зажурившись тяжка її доля.
В. Зробивши перший хід Доля чекала розвитку подій.
Г. Почали люди серпи гострити готуючись до жнив.
15. Українським відповідником до іншомовного слова резерв є
А. ресурси
Б. запас
В. фонд
Г. потенціал
16. Завдання 16–20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
___________, поїдь до ____________ по воду.
А. Ігорю, Кам’яного Броду
Б. Ігор, Кам’яного Брода
В. Ігоре, Кам’яного Брода
Г. Ігор, Кам’яного Броду.
17. Вона здавалася _____ і дуже спокійною, хоча насправді ______ на неї чекало багато труднощів.
A. упевненою / попереду
Б. впевненою / попереду
В. упевненій / попереду
Г. упевненою / напереду.
18. Ми завжди намагаємося ____своїм близьким, навіть якщо іноді не отримуємо ______ вдячності
A. допомогти / відповідної
Б. допомогати / відповідну
В. допомагати / відповідної
Г. допомагати / відповідну
19. Учені _____, що в найближчі десятиліття кількість природних катастроф ________ збільшуватися.
A. вважають / може
Б. вважають / можуть
В. вважають / зможуть
Г. вважали / може.
20. Виявилося, що всі ______ були ознайомлені з правилами, але не всі їх _____ дотримувалися.
A. учасники / повністю
Б. учасники / повні
В. учасників / повністю
Г. учасників / повні
21. Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
Отже, розвиток штучного інтелекту це не лише досягнення, але й виклик який вимагає обережності й відповідального підходу.
Ті, хто досліджує цю сферу, впевнені: штучний інтелект (особливо в галузі медицини) здатен суттєво покращити якість життя.
З одного боку , ці системи відкривають перед людством неймовірні можливості; з іншого — викликають численні суперечки щодо їхнього впливу на суспільство.
Проте не всі готові довіряти машинам, адже, як відомо, технології не позбавлені помилок.
У світі сучасних технологій, без яких, до речі, важко уявити наше життя, штучний інтелект стає все більш впливовим явищем.
Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
А.
Б.
В.
Г.
22. Вставні конструкції є в реченнях.
Отже, розвиток штучного інтелекту це не лише досягнення, але й виклик, який вимагає обережності й відповідального підходу
Ті, хто досліджує цю сферу, впевнені: штучний інтелект (особливо в галузі медицини) здатен суттєво покращити якість життя.
З одного боку, ці системи відкривають перед людством неймовірні можливості; з іншого — викликають численні суперечки щодо їхнього впливу на суспільство.
Проте не всі готові довіряти машинам, адже, як відомо, технології не позбавлені помилок
У світі сучасних технологій, без яких , до речі, важко уявити наше життя, штучний інтелект стає все більш впливовим явищем.
А.
Б.
В.
Г.
23.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
Отже, розвиток штучного інтелекту це не лише досягнення, але й виклик, який вимагає обережності й відповідального підходу.
Ті , хто досліджує цю сферу, впевнені: штучний інтелект (особливо в галузі медицини) здатен суттєво покращити якість життя.
З одного боку, ці системи відкривають перед людством неймовірні можливості; з іншого — викликають численні суперечки щодо їхнього впливу на суспільство.
Проте не всі готові довіряти машинам, адже, як відомо, технології не позбавлені помилок
У світі сучасних технологій, без яких, до речі, важко уявити наше життя, штучний інтелект стає все більш впливовим явищем.
А.
Б.
В.
Г.
24.Складні сполучникові речення позначені у всіх рядках, ОКРІМ
Отже, розвиток штучного інтелекту це не лише досягнення, але й виклик, який вимагає обережності й відповідального підходу.
Ті , хто досліджує цю сферу, впевнені: штучний інтелект (особливо в галузі медицини) здатен суттєво покращити якість життя.
З одного боку, ці системи відкривають перед людством неймовірні можливості; з іншого — викликають численні суперечки щодо їхнього впливу на суспільство.
Проте не всі готові довіряти машинам, адже, як відомо, технології не позбавлені помилок
У світі сучасних технологій, без яких, до речі, важко уявити наше життя, штучний інтелект стає все більш впливовим явищем.
А.
Б.
В.
Г.
25 Синтаксичну роль підмета виконує слово
Отже, розвиток штучного інтелекту це не лише досягнення, але й виклик, який вимагає обережності й відповідального підходу.
Ті , хто досліджує цю сферу, впевнені: штучний інтелект (особливо в галузі медицини) здатен суттєво покращити якість життя.
З одного боку, ці системи відкривають перед людством неймовірні можливості; з іншого — викликають численні суперечки щодо їхнього впливу на суспільство.
Проте не всі готові довіряти машинам, адже, як відомо, технології не позбавлені помилок
У світі сучасних технологій, без яких, до речі, важко уявити наше життя, штучний інтелект стає все більш впливовим явищем
А. життя
Б. відомо
В. сферу
Г. системи
Д. інтелекту
26. Доповніть речення відповідним фразеологізмом
Ми так і не зрозуміли його намірів: він завжди говорить ______.
A. двома словами
Б. правду в очі
В. сім п’ятниць на тиждень
Г. загадками.
27. З’ясуйте, якою частиною мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).
Чоловік (1)і черниця, сварячись і(2) крехтячи, витягнули (3)з багажника мертве тіло дівчини в довгій нічній сорочці та (4)плетеній кофтині.
Частина мови
А займенник
Б дієприкметник
В дієприслівник
Г сполучник
Д прийменник
28. Доберіть умову вживання двокрапки (А – Г) до кожного прикладу речення (1–4).
1. Усі були впевнені: перемога буде за нами.
2. Я згадав про все: і про весну, і про наші прогулянки, і про незабутні зустрічі.
3. Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку
4.Тарас запитав мене: «Чи готовий я до контрольної роботи?"
Умова вживання двокрапки:
А двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними членами речення;
Б двокрапка для пояснення змісту попередньої частини речення;
В двокрапка при прямій мові;
Г двокрапка вказує на причину або рідше, навпаки, на наслідок того, про що йдеться в першій (попередній) частин.
29.Неправильно побудоване речення
А. Я піду до бібліотеки, щоб підготуватися до іспиту.
Б. Вчора на уроці ми розглянули кілька нових тем.
В. Завтра буде сонячна погода, що ми зможемо провести час на вулиці.
Г. Якщо погода дозволить, ми з друзями поїдемо на природу.
30. З’ясуйте тип кожного речення (А – Д) в тексті (цифра позначає наступне речення (1–4)).
Речення (текст)
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку.
Відповіді до тесту
1.В.
2. Б.
3.В
4. Б
5.В
6.В
7.Д
8.А
9А
10.Г
11. Б
12.Г.
13 Г
14 А
15 Б
16. А
17. Б
18. В.
19.А.
20.А.
21.Г
22.Б.
23. В
24 Г.
25. Г.
26. Г.
27.
1-Г, 2-В, 3-Д, 4-Б.
28.
1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В
29.В.
30.
1-А, 2-В, 3-Д, 4-Б.