ТЕМА. Продукти харчування: наші друзі і вороги
(година здоров’я)
МЕТА: формувати поняття про раціональне харчування, вчити розрізняти
корисну і шкідливу їжу, пропагувати здоровий спосіб життя серед
учнів; вдосконалювати вміння працювати в групах; виховувати
прагнення берегти своє здоров’я як найдорожчий скарб, навички
здорового харчування.
ХІД ЗАХОДУ
I.Організація класу
Створення позитивного психоемоційного мікроклімату
Здоров’я – це сила,
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я у вас і у нас.
Здоровенькі були, любі друзі!
Доброго вам здоров’я!
Правда, чудові ці фрази?
Вони вас зближують одразу.
Сьогодні, гадаю, якраз буде вчасно,
Щоб був у нас справді чудовий настрій.
-
Уявіть, що в ваших долоньках- гарний настрій. Розкрийте долоньки, подуйте легким подихом і поділіться своїм настроєм з іншими.
II. Мотивація діяльності, повідомлення теми і мети заходу
-
Читання запису на дошці.
«Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати» (Авіценна)
-
Як ви розумієте ці слова?
-
Робота над віршем
Думав Вася, Юрин брат,
Щоб здоровим стати,
Треба їсти все підряд
І побільше спати.
Так Василько і робив,
Враз, як прокидався,
Щось жував він, їв і їв,
Просто запихався.
Став гладкий – не підбіжить!
Та і йти не може…
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?
-
Чому Василько став гладким?
-
Які поради ви можете йому дати?
-
Сьогодні ми будемо вчитися берегти і примножувати найбільше багатство кожної людини – здоров’я, бо здоров’я не можна купити, а потрібно берегти і зміцнювати змалку.
III. Робота над темою заходу
-
Вправа «Вільний мікрофон»
-
Що потрібно робити , щоб зберегти здоров’я?
( Щоденно гуляти на свіжому повітрі, загартовуватися, робити зарядку, займатися спортом, дотримуватися розпорядку дня, правил особистої гігієни, правильно харчуватися, робити щеплення).
-
Саме про правильне харчування ми сьогодні і поговоримо.
-
Літературна вікторина
-
Вгадайте про яку страву йдеться і поміркуйте що корисно їсти кожного дня, а що ні.
-
Чим пригощала Лисичка Журавля? (Кашею)
-
Що тягли із землі дід, баба, онучка, собака, кішка і мишка? (Ріпку)
-
Що несла бабусі Червона Шапочка? (Пиріжки)
-
Що полюбляв їсти Карлсон? (Варення)
-
У якій казці всі герої овочі і фрукти? («Пригоди Цибуліно»)
-
Що полюбляв пити кіт Матроскін? (Молоко)
-
Що Лисичка кидала з воза? (Рибу)
-
Що знесла курочка Ряба? (Яйце)
-
Вправа «Незакінчене речення»
-
«Ми їмо, щоб …»
-
«Я люблю їсти…»
-
Створення асоціативного куща «Їжа дає мені …»
-
Розповідь з елементами бесіди
-
Ми їмо, щоб жити. Правильне харчування – це запорука тривалого життя, здоров’я, бадьорості.
-
Жити означає одержувати енергію. Харчування має бути помірним. Кількість енергії, яка надходить з їжею, має відповідати кількості енергії, що витрачається. Надлишок харчової енергії перетворюється у жир.
-
Харчування має бути різноманітним .
-
Як ви це розумієте?
-
А яких продуктів не має бути у нашому раціоні?
-
Перегляд відео «А чи правильно ви їсте? Абетка харчування»
-
Робота в групах. Складання правил харчування на основі переглянутого відео і власних міркувань.
-
Презентація роботи груп. Висновки
-
Харчуватися потрібно помірно, але різноманітно.
-
Їсти треба не менш ,ніж 4 рази на день.
-
Вечеряти за дві години до сну.
-
Правильно вибирати їжу на сніданок, обід, підвечірок, вечерю.
-
Відкушувати маленькими шматочками.
-
Добре пережовувати їжу.
-
Ніколи не можна запивати гарячу їжу холодним соком, молоком чи водою.
-
Вибирати свіжі овочі та фрукти.
-
Солодощі вживати лише зрідка.
-
Руханка «Миємо руки»
-
Що ми завжди робимо перед тим, як сісти за стіл?
Узяли духмяне мило
Добре руки з ним помили (імітуємо миття рук).
Полетіли від води
Бризки з рук туди – сюди (пальці стиснуті в кулачок, з силою виправляємо їх, наче струшуючи воду).
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру (імітуємо витирання кожної руки рушником).
-
Проблемне запитання
-
А чи знаєте ви, з чого складається їжа?
-
Розповідь вчителя. Складення асоціативного куща
-
Їжа людини повинна містити ті речовини, що використовує організм на відновлення енергії, а також на його зростання і розвиток, якщо організм ще молодий.
-
Які ж це речовини? Відновіть слова і дізнайтеся.
лкибі ириж тавіміни глевуводи кроміелементи Білки – основний будівельний матеріал нашого організму. Завдяки ним ми ростемо.
-
Жири – відновлюють витрати енергії, вони зігрівають наш організм.
-
Вуглеводи ми витрачаємо на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця…).
-
Вітаміни – це речовини, які необхідні для росту і розвитку людини. Вони укріплюють наші м’язи і кістки.
-
Мікроелементи входять до складу кісток, зубів, крові, м’язів, та інших органів.
-
Робота в парах «Чарівна тарілочка»
У кожної пари розфарбовка.
-
Розфарбуйте продукти і поміркуйте, чому вони так розділені на тарілці.
-
Які з продуктів треба вживати багато, які – помірно, я які – дуже рідко?
-
Створення піраміди корисного харчування. Робота над її змістом (Доданок 1)
-
Гра «Збери картинку». Робота в групах

У кожної групи утворюється картинка.

-
Поясніть, в яких продуктах «заховалися» вітаміни і чому їх треба вживати.
-
Перегляд відео «Топ 5. Корисна їжа»
-
Створення колажу «Корисно – шкідливо» (Додаток2)
Навколо веселого смайлика діти приклеюють корисні для здоров’я продукти. Навколо сумного – шкідливі.
IV. Підсумок заходу
Ми про їжу говорили.
А чи все ви зрозуміли?
Який висновок зробили?
-
Рольова гра «Я хочу купити гамбургер. Переконайте мене цього не робити.»
-
Гра «Корисно – некорисно» (Використання цеглинок Lego)
Зелена цеглинка – корисно; червона цеглинка – некорисно.
-
На обід треба їсти цукерки і тістечка.
-
Потрібно їсти 10 разів на день.
-
Треба вживати свіжі продукти.
-
Вживайте протягом дня одні макарони.
-
Їсти необхідно різноманітні продукти.
-
Кожного дня треба вживати овочі і фрукти.
-
Потрібно пити багато солодких напоїв.
-
Кожного дня їсти чіпси і сухарики.
-
Вправа «Кошик сміття»
У дітей маленькі аркуші паперу. На аркуші вони записують той шкідливий продукт, який вживають. Потім аркуш треба зім’яти і викинути в кошик.
-
Заключне слово вчителя
Найбільше багатство – здоров’я людини.
А люди здорові – багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
-
Ростіть здоровими, сильними, мудрими. Хай вам щастить!
Додатки
