Проєкт - урок з природознавства «ТАЄМНИЦЯ ЧЕРВОНОЇ ПЛАНЕТИ»

Про матеріал
ПРОЄКТ «ТАЄМНИЦЯ ЧЕРВОНОЇ ПЛАНЕТИ» Характеристика проєкту: за діяльністю: дослідницько-інформаційний; за кількістю навчальних предметів: міжпредметний; за кількістю учасників проєкту: 5 учнів (малокомплектна школа); за характером контактів: внутрішній; за тривалістю виконання: короткостроковий. Визначення шляхів розв’язання проблеми 1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури про планету Марс. 2. Проведення самостійних досліджень та пошук інформації про Марс. 3. Добирання зображень поверхні планети, запам’ятовування цікавих фактів. 4. Оформлення альбому «Таємниця Червоної планети». 5. Презентація роботи.
Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО                                                                4 КЛАС                     

                        ПРОЄКТ «ТАЄМНИЦЯ ЧЕРВОНОЇ ПЛАНЕТИ»

Характеристика проєкту:

за діяльністю: дослідницько-інформаційний;

за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;

за кількістю учасників проєкту: 5 учнів (малокомплектна школа);

за характером контактів: внутрішній;

за тривалістю виконання: короткостроковий.

Мета та завдання:

  • формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;
  • залучати учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики;
  • поглиблювати уяву школярів про наукову картину світу;
  • вчити проводити пошукову діяльність, робити висновки, планувати і виконувати практичні завдання про планету Марс;
  • дати уявлення про місце знаходження планети в Сонячній системі;
  • учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;
  • формувати здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру;
  • вчити шукати відповіді на цікаві запитання;
  • розвивати уміння обмінюватись думками;
  • формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації;
  • розвивати інтерес до астрономії, увагу, мислення, пам’ять;
  • прищеплювати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку;
  • виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до оточення.

 

 

 

 

                                         ХІД ПРЕЗЕНТАЦІЇ ПРОЄКТУ

І. Організаційний момент

ІІ. Спрямування до мети

  1. Розгадування кросворда
  • Розгадайте кросворд.

 

 

1

 

К

 

 

 

2

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

3

 

 

 

С

 

 

 

4

М

 

 

 

 

 

 

 

5

О

 

 

 

 

6

 

С

 

 

 

  1. Диво-птаха, хвіст горить,

     До зірок вона летить. (Ракета)

  1. Коли на Землі, то боюсь я спіткнутись,

Щоб носом у землю раптом не ткнутись.

А в космосі ладен до крісла прилипнуть,

Але мене носить, немовби я привід.

Яка ж це сила мене захопила,

Що без повітря пручатись несила? (Невагомість)

  1. Через яку трубу можна побачити цілий Усесвіт – зірки та планети? (Телескоп)
  2. Він здалеку прилітає,

Оболонку чорну має –

То його надійний щит.

Звуть же як?.. (Метеорит)

  1. Має величезний зріст,

Має голову і хвіст,

Натякну вам по секрету:

Це не тигр і не ракета. (Комета)

  1. Серед ночі на небі біліє,

Тьмяно світить, та зовсім не гріє. (Місяць)

  • Прочитайте ключове слово. (Космос)
  1. Читання вірша Н.Козленко «Небо зорями рясніє»

Небо зорями рясніє,

Таємниче і глибоке,

Всесвіт нам бентежить мрії,

Спонукаючи до дії.

Пригадаємо сьогодні

Тих, кому скорилось небо,

Романтичних, геніальних

Винахідників сміливих,

Завдяки яким реально

В кожній хаті маєм диво.

Про супутники космічні

Ми говоримо буденно.

Допомогою їх звично

Користуємось щоденно.

Інтернет, зв’язок мобільний,

Телебачення, прогноз,

Спілкування з світом вільне –

Змінює життя всерйоз!

Пригадаймо відчайдуха,

Хлопця першого з Землі,

Всесвіт мовчазний він слухав,

Всміхнено епоху рухав

На космічнім кораблі.

З космосу – Земля тендітна,

Невелика і блакитна,

І кордони непомітні –

Ніби спільно всі живуть…

Мабуть так колись і буде,

Бо як в космос вийшли люди,

Й на Землі лад наведуть!

 

  • Про що розповідається у вірші?
  • Сьогодні на уроці ми помандруємо на сусідню планету нашої Землі – Марс.

 

ІІІ. Визначення проблеми проекту

  • Що таке космос?
  • Що таке планети?
  • Чому Марс має таке ім’я?
  • Чому Марс червоний?
  • Життя на Марсі: вигадка чи реальність?

 

IV. Визначення шляхів розв’язання проблеми

  1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури про планету Марс.
  2. Проведення самостійних досліджень та пошук інформації про Марс.
  3. Добирання зображень поверхні планети, запам’ятовування цікавих фактів.
  4. Оформлення альбому «Таємниця Червоної планети».
  5. Презентація роботи.

 

V. Формування груп для проведення дослідження

І група – «Науковці» (Недобіга О., Злотник С., Смішна К.)

ІІ група – «Дослідники» (Корольов М., Бровко Д.)

 

VI. Обговорення та презентація проєкту групами

І група «Науковці»

  1. Технологія «Мікрофон» (повідомлення учнів)

Недобіга О.

МАРС

Грізний Марс, немов вогонь,

Сяє нам вночі.

З ким ти знову посваривсь,

Що почервонів?

А секрет твій знаю я,

Друже, охолонь.

Це звичайнісінька іржа,

А не страшний вогонь!

Марс – четверта планета Сонячної системи за відстанню від Сонця та сьома – за розміром і масою.

Радіус: 3390 км.

Площа поверхні: 144 798 500 км2

Якби ми їхали зі швидкістю 100 км на годину, щоб дістатися від Землі до Марса, нам би знадобилося 271 рік і 221 день.

Супутники: Фобос («паніка»), Деймос («страх»).

Середня температура на Марсі дорівнює -270  С і може варіюватися від      -960 С до 220  С влітку.

 

 

 Злотник С.

   Першою людиною, яка спостерігала Марс у телескоп, був Галілео Галілей 1609року.

Червоним кольором Марс зобов’язаний оксиду заліза, також відомому як іржа, за консистенцією схожим з тальком. Якщо говорити буквально, металеві камені на Марсі іржавіють.

Смішна К.

   Марс значно легший ніж Земля, його маса дорівнює приблизно 1/10 маси нашої планети. Марс – остання «земляна» (кам’яниста) планета (усі планети, розташовані на більш далеких орбітах, газоподібні).

Земна місцевість, найбільш близька до сучасних умов на Марсі, - це Антарктичні пустелі. Однак навіть найсуворіші території Землі придатні для життя значно більше, ніж поверхня Марса.

 

   ІІ група «Дослідники»

Бровко Д.

   Атмосфера Марса (здебільшого складається з вуглекислого газу) настільки розріджена, що вона не може існувати на планеті у рідкій

формі – вона може зустрічатися тільки як випари або лід.

На Марсі трапляються найбільші й люті пилові бурі у всій Сонячній системі. Швидкість вітрів у цих бурях часто сягає до 200 км на годину, вони можуть тривати тижнями й охоплювати всю планету. Зазвичай бурі бувають на Марсі, коли планета перебуває ближче до Сонця.

Корольов М.

   На Марсі існують гори, значно вище Евересту, а гора Олімп є на сьогодні найвищою горою у Сонячній системі, відомою людству.

Тиск на Марсі настільки низький, що кисень у крові миттєво перетворився б на газові бульбашки.

   Марс – давньоримський бог війни.

 

  1. Гра «Хвости»
  • За відстанню від Сонця Марс - ….
  • За розміром і масою Марс - ….
  • Першою людиною, яка спостерігала Марс був - …
  • Червоним кольором Марс зобов’язаний - ….
  • Найвища гора в Сонячній системі - ….
  • Ім’я давньоримського бога війни - ….
  • Супутники Марса - ….
  1. Оформлення і випуск альбому «Таємниця Червоної планети»
  2. Презентація
  • Наш альбом «Таємниця Червоної планети» допоможе вам дізнатися багато цікавого про планету Марс

   Вивчайте планети та інші тіла Сонячної системи – це цікаво!

 

  1. Загадки про космос для дітей
  • Головне світило Сонячної системи. (Сонце)
  • Назва планети, розташованої за Землею. (Марс)
  • Шлях, або траєкторія, небесного тіла в космосі. (Орбіта)
  • Яку планету називають червоною планетою. (Марс)
  • Людина, яка літає у космос. (Космонавт, астронавт)
  • Перший космонавт, який полетів у космос. (Юрій Гагарін)

 

  1. Короткий огляд основних даних про планету

Ми розглянули зараз найбільш важливі та цікаві факти про Марсі. Стисло ж ми представляємо інший матеріал, який стосується Червоної планети:

  • Добу на Марсі рівні земним - 24 години, а ось рік триває 687 діб.
  • Марс входить в категорію планет земної групи. Це означає, що він має тверду поверхню і свій унікальний рельєф.
  • Атмосфера Марса тонка і складається з вуглекислого газу, азоту та аргону.
  • У Марса немає кілець.
  • Зате він має два супутники - Деймос і Фобос.
  • В атмосфері Червоної планети немає озонового шару. Тому схід Сонця тут супроводжується не радістю та посмішками, як на Землі, а смертельною дозою радіації.
  • На Марс було запущено більше 80 космічних апаратів, і лише третина з них виконала свою місію. Вважають, що там є "Бермудський трикутник", який поглинає нашу техніку.

                VII. Підбиття підсумків

   Заповнення картки «Підбиття підсумків роботи над проєктом»

 

docx
Додано
19 березня 2021
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку