Проєкт "Де квіти, там завжди краса"

Про матеріал
Проєктна діяльність як важливий аспект виховної роботи Використання проєктів у виховній роботі школи дозволило включити в цей процес усіх учнів класу та організувати співпрацю вчителя та вихованців через активну та творчу діяльність. Завдяки методу проєктів учні мають можливість проявити свої комунікативні та ораторські здібності, індивідуальні уміння та навички роботи в групі. Важливим результатом роботи є не тільки формування суспільно-активної особистості, а й такої, яка вміє об'єктивно оцінювати свої потенційні уміння та можливості, а також прогнозувати результат своєї діяльності. Для цього дитина має дати об'єктивну самооцінку, виходячи із попереднього практичного досвіду. Мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
Перегляд файлу

Проєктна діяльність

як важливий аспект виховної роботи

Використання проєктів у виховній роботі школи дозволило  включити в цей процес усіх учнів класу та організувати співпрацю вчителя та вихованців через активну та творчу діяльність.

Завдяки методу проєктів учні мають можливість проявити свої комунікативні та ораторські здібності, індивідуальні уміння та навички роботи в групі. Важливим результатом роботи є не тільки формування суспільно-активної особистості, а й такої, яка вміє об'єктивно оцінювати свої потенційні уміння та можливості, а також прогнозувати результат своєї діяльності. Для цього дитина має дати об'єктивну самооцінку, виходячи із попереднього практичного досвіду.

Мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ. 

 

Пропоную проєкт «Де квіти – там завжди краса».

 

                                        Квіти, квіти солодкі й п’янкі,

          Радість, щастя вони нам дарують
 

Мета і завдання проекту:

розширювати і поповнювати знання учнів про різноманітний і цікавий світ                                     квітів в житті людини;

формувати у школярів комунікативні уміння;

розвивати інтерес до вивчення природи, любов до неї і бажання охороняти її;      

виховувати інтерес до пошукової роботи, самостійність та відповідальність.

Обладнання: композиції з квітів, малюнки та ілюстрації із зображенням    квітів.

    Тип проекту: ознайомлювально-інформаційний,творчий; груповий;                            середньотривалий (два тижні).
                                         Хід роботи над проектом

І.  Планування проекту

- Відгадайте загадку:

Чуєте пахощі в нас у дворі?

Що ж це розквітло о ранковій порі?

Гарні, пахучі вони й дивовижні,

Такі чарівні, прекрасні і ніжні (Квіти.)

  • Чому ви гадаєте, що в загадці йшла мова саме про квіти?
  • Які квіти ви знаєте?
  • Які ваші улюблені квіти?

 На хвилину замисліться, що вам відомо про квіткове багатство рідної природи? Мабуть, не так уже й багато. А про них варто знати більше. Аби дізнатися більше про цікавий і різноманітний світ квітів у житті людей, я пропоную створити проєкт «Де квіти – там завжди краса».

Обмірковування шляхів розв’язання проблеми

Разом з дітьми обговорили, над якими саме питаннями будемо працювати, склали план роботи над проектом.

Формування робочих груп (за бажанням)

Отримання спеціального завдання

Питання, які досліджували групи

Група1. Дізнатися де живуть квіти. Відповісти на питання: «У яку пору року квіти найгарніші?»

Група 2. Дізнатися про значення квітів у житті людини.

Група 3. Зібрати легенди, загадки, прислів’я, вірші про квіти.

Група 4. Дізнатися про мову квітів.

Група 5. Знайти інформацію про квіти, які занесено до ,,Червоної книги”.Скласти пам’ятку про охорону квітів.

Група 6. Знайти цікаву інформацію про квіти.

Виготовлення освітнього продукту

1 група. Інсценізація оповідання. Плакат з квітами лісів, полів, гір, води.

2 група. Повідомлення.

3 група. Збірка з легендами, загадками, прислів’ями, віршами про квіти.

4 група. Словник квіткової мови.

5 група. Пам’ятка ,,Бережіть квіти”.

6 група. Папка з цікавою інформацією про квіти.

ІІ.  Реалізація проекту

Визначення джерел інформації.

Самостійна пошукова робота учнів. Збирання матеріалу.    

Отримання консультацій у вчителя, батьків.

Узагальнення зібраного матеріалу.

ІІІ. Підсумок проекту

Презентація проекту

Вчитель.

Що найчарівніше буває,
Що може душу розбудити?
Скажіть мені, хто відгадає:
Ви правильно назвали — квіти.

Вони, як усмішка привітна,
Як дотик сонечка, як казка,
Червона, жовта чи блакитна.
І в кожній з них — тепло і ласка.

У світ краси -  полинем ми сьогодні,

Бо де квіти – там завжди краса,

Полинем в країну квіткову безодні,

Де чути їх подих, їх голоса.

 

- Сьогодні у нас звітний урок за проектом «Де квіти – там завжди краса». Про свої здобутки звітуватимуть наші створені  6 груп.

- А для чого ми створили цей проект? (Щоб дізнатися більше про цікавий і різноманітний світ квітів у житті людей.)

- Що ви бачите, пригадуєте, уявляєте, коли чуєте слово квіти? (Відповіді дітей)

- А зараз про свою роботу прозвітує наша перша група.

Презентація роботи 1 групи

- Наша група підготувала інсценівку ,,Чиї квіти найгарніші? “

 

Дійові особи: автор,  Зима, Весна, Літо, Осінь.

Автор. Одного разу засперечалися пори року – чиї квіти найгарніші?

Тупнула чобітком Весна – і де сніг лежав,- струмки задзюрчали. Зазеленіла травиця. Земля вкрилася підсніжниками, пролісками, квітами мати-й-мачухи, анемонами, нарцисами…

Весна.  Мої квіти – найкращі.

Літо.  Ні, твої квіти, весно, гарні, а мої – гарніші.

Автор. Змахнуло Літо сонячним капелюшком – і враз заквітчало ліс і поле. З духмяної конюшини збирає солодкий сік джміль. Різнобарв’ям квітнуть долини, гаї, луки. Тут побачиш волошку, материнку, дзвоники. Ніжно визирають з трави зірочки гвоздики. Щедрі барви літа!

Аж холодом від заздрощів війнула Осінь.

Осінь. Мої квіти не гірші!

Автор.  Зацвіли верес, цикорій, гусячі лапки…

А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луки, і поле. Снігом дороги й дахи вкрила. Її квіти живуть за склом оранжереї: цикламени, бегонія, орхідеї.

Зима.  Мій сад – зимовий, мої квіти в ньому – найкращі.

Автор. Отак і досі й сперечаються пори року – в кого квіти найгарніші?

 

- Також наша група дізналася, де можуть жити квіти. (Розповідь супроводжується показом малюнків.)

Квітко, квітко, де твій дім?

Мій дім –ліс і поле,

Водиця і високі гори.

Увесь світ широкий – мій дім.

- Ліс і поле гарні навесні і влітку. Тут ростуть такі квіти як дзвоники, кульбаба, незабудка, жовтець, барвінок, фіалка, ромашка, конвалія, мати- й- мачуха, мак…

- Рослинний світ водойм – особливий. Тут ростуть по берегах осока і очерет, плавають на воді жовті глечики, біла лілея…

- Квіти на гірських луках виростають яскравими, дуже красивими. Цикламен, молодило, шафран, білотка…

- Люди навчилися вирощувати чудові квіти в теплицях. Калла, троянда, гвоздика, гіацинт, хризантеми…

 

Презентація роботи 2 групи

     1 учень.  Квіти-вічні супутники нашого життя.

                     Квітів, як піску у морі,
                             Листя у зеленім борі.
                              Щоби їх перелічити,
                             Треба двісті років жити.

Куди б ми не пішли на лоно природи, чи то в ліс, чи на луки, поля, скрізь нас привітно зустрінуть усмішки рідної землі — чарівні квіти. За складністю форми, будовою суцвіть вони дуже різноманітні, а за багатством барв — здається, райдуга кольорів виграє на сонці серед зеленого руна трав і листя. Подекуди природні ділянки рослинності так рясно уквітчані, що мають вигляд суцільних килимів.

2 учень. З древніх часів до нашого часу квіти відігравали важливу роль у житті всіх народів. Бенкети і війни, похоронні церемонії, церковні свята, весілля не обходилися без квіткового оздоблення. З квітами відзначалися і відзначаються важливі події. Квіти за всіх часів вважалися кращим подарунком до будь-якого свята. . Радісним стає день народження, коли друзі, рідні приносять улюблені квіти. Зі смаком скомпонований букет надає кімнаті святковості і затишку.

    3 учень. Люди здавна любили й шанували квіти. А тому розмальовували ними стіни хат, печі, їх вишивали і вишивають на рушниках, скатертинах, завжди насаджували біля своєї оселі.

    4 учень. З цілющіх квітів виготовляють настої, відвари, сиропи, порошки, краплі, мазі від різних захворювань. Застосовують лікарські рослини і при виготовленні зубних паст, лікувальних кремів.

А чи знаєте ви, що в медицині офіційно існує термін “квітотерапія”, під яким розуміють благотворний вплив живого спілкування з квітами на хвору людину? Будучи хворим, великий Жан Жак Руссо говорив своїм друзям, щоб ті, коли він не матиме надій на одужання, винесли його на квітучі луки, бо був певен, що йому там стане краще.

    3 учень. Квіти потрібні в парфюмерній промисловості для виготовлення духів і кремів. З пелюсток троянд готують варення, одержують дуже цінну трояндову олію.

    5 учень.  Квіти пробуджують у нас людяність, щирість, сердечність і доброту. Завдяки їм складено багато віршів, казок, легенд, пісень, написана прекрасна музика, намальовано багато картин. Бо їх краса надихає творчих людей до створення інших див.

  Презентація роботи 3 групи

- Із сивої давнини дійшли до нас чудові легенди, перекази, бувальщини про квіти. У народній творчості квіти живуть, як люди: розмовляють, відчувають біль і радість, просять поради й допомоги. Наша група підготувала збірку легенд про квіти. З деякими легендами хочемо познайомити і вас.

Нарцис

 Юнак Нарцис був дуже вродливим, добре це знав, бо любив дивитися на себе в дзеркальних плесах озер та річок. Одного разу він так собі сподобався, що вирішив поцілувати відображення у гірському озері. Втратив рівновагу і впав у воду. Плавати красень не вмів, тож одразу й утопився. Щоби люди пам'ятали про шкідливість самозакоханості, грецькі боги перетворили тіло Нарциса у біло-холодну красиву квітку.

Барвінок

     Заздрив барвінок фіалці й просив богиню Флору дати його квітам такий же аромат. Та не змогла богиня створити щось більш дивовижне, ніж фіалка, а тому вирішила надати барвінку дві переваги: зробила його квіти більшими, ніж у фіалки, а час цвітіння – набагато довшим. Щоб вказати на заздрісний характер барвінку, Флора дала йому ім’я ,,Уіпса’’, що на латині означає ,,перемагати”.

  За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комашки і бджоли, і мурашки. Тільки добрий              гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку – ромашку та йде степом, тримаючи її над головою. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних тремтивих пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем.

Троянда

Зворушлива легенда про троянду та її колючки розповідає.

Якось гнався Волх за вродливою юною ніфою. Швидко бігла спритна довгонога красуня, аж раптом опинилася біля густого тернику. Щоб спинити прекрасну німфу Вакх перетворив терен на кущі троянд, сподіваючись, що дивна краса квітів та аромат спинить   її, проте перелякана німфа бігла далі. Розсердився тоді Вакх і наділив троянди гострими колючками, щоб вони вже напевне спинили німфу. Порпнена красуня знесиліла від утрати крові і стала здобичею підступного бога.

Півники

Про півники існує така легенда. Одного разу нахилилася веселка води з річки попити. Аж чує: соловейко на калині тьохкає – заливається. Заслухалася веселка, замріялась та й незчулася, як загубила трохи своїх кольорів. Упали ті кольори додолу і перетворилися на півників. Тому – то веселка у травні завжди над квітниками повисає, півників вишукує.

Конвалія

Діана – богиня мисливства – у своїх лісових мандрівках любила підійматися високо в гори. Одного разу її підстерегли злі боги лісів і полів. Вони вирішили полонити її. Та красуня врятувалася втечею. Бігла так швидко, що аж піт стікав з її лиця рясними краплинами. І де ці краплини падали, там проростали чарівні конвалії.

Волошка

Одного разу небо докоряло рослинам хлібного поля за невдячність: ,,Усе, що населяє землю, складає мені подяку. Квіти шлють пахощі, ліси – таємничий шепіт, птахи – чарівні співи, лише ви стоїте вперто і мовчите.

- Це неправда, ми зовсім не невдячні. Ми прикрашаємо землю довічно рухливим морем зелені, і в нас немає іншого способу висловити свою вдячність. Ми не можемо піднестися до тебе, дай нам таку змогу, і ти відчуєш нашу ласку і любов.

- Гаразд, - відповіло небо. – Ви відчуєте ласку і любов небес, я зійду до вас.

І небо наказало землі виростити серед колосків чудесні сині квіточки, шматки його самого. Відтоді серед хлібного поля квітнуть квіти, а колосся хилиться до них і шепоче найніжніші слова любові і поваги.

Материнка

Жили собі хлопчик і дівчинка, зігрівала їх любов’ю та ласкою добра і ніжна матір. Та несподівано спіткало родину горе – занедужала і померл\а матуся. Сирітки щоденно ходили на могилу. Плакали, благали матінку вставати, повернутися до них, зрошували слізьми могилу.

Одного дня побачили діти на могилі ніжну, запашну, червонувато – рожеву квітку. Вони повірили, що то мати повернулася до них у вигляді квітки, і назвати її материнкою.

Підсніжники

У підземнім царстві квітів рух і гамір. Пробудилися деякі з них і поспіхом стали вибиратися вже на поверхню. Хтось приніс їм звістку, що вже Весна на землю зійшла. Поспішають квіти,щоб весну привітати. Сиали думати – гадати, як це на торжество прибратися. Вирішили, що квіти, які першими піднімуться на поверхню землі, одягнуться у біле вбрання.

Дізнався Вітер,вірний слуга Зими, що перші весняні квіти з’явилися у білому вбранні. Розсердився Віцтрюган й вирішив їх знищити. Було б загинули дрібні квіточки, та врятував їх білий одяг. Глянув вітер: щось біліє на узліссі. ,,Це ж сніг ще лежить…” – подумав собі й полетів далі.

Чорнобривці

Давно це було. Мирно жили й трудилися люди на українській землі. Та прийшли вороги, несучи із собою сльози та горе. Вони забирали в полон хлопчиків 5-8 років. Завітали вони й до села, де жила Любава зі своїми дітьми. Матері шукали порятунку у бабусі Яснрвидиці. І Любава прийшла до неї зі своїм синочком Караоком. Сивочола бабуня пригорнула до себе хлопчиків і, мовивши слова заклинання, перетворила їх у прекрасні кущисті квіти. Вони були чорнобривцями і ясноокими, як хлопчики. ,,Тепер залишайтесь у матерів, і не буде у них боліти за вас серце і голова, “ – сказала бабуся і впала, порубана ворогами. Не стало людини, яка могла б повернути життя для дітей.заклякла над квітами мати. Так і зосталися в Україні хата, Мати і Чорнобривці, як одне ціле. І з тих пір нема України без білої хати і чорнобривців, які милують материнське серце до сивих морозів.

Презентація 4 групи

- Наша група дізналася, що кожна квітка вміє говорити. Звичайно, не в прямому розумінні, а мається на увазі, що кожна щось та й символізує.

-  На початку XVIII століття король Швеції Карл II ввів у Європу нову мову - "мову квітів".
Квіткові словники публікувалися протягом усього XVIII-го сторіччя .

Кожній квітці відповідало визначене значення. Досить було піднести в подарунок панянці скромний букетик фіалок, щоб вона зрозуміла: кавалер вдень і вночі думає про неї.
За допомогою гортензії можна було подякувати друга за розуміння, латаття повідомляла про пристрасть, що бушує в душі, троянди - це незмінний символ закоханих. Мова квітів як і раніше актуальна. Як і будь-яка інша мова з часом доповнювалася і змінювалася. Знання квіткового етикету і символіки допоможе зробити неповторне враження на близьких людей, торкнутися самі тонкі струнки улюбленого серця...

Пропонуємо вам сучасний словник квіткової мови: 
гвоздика – пристрасть, любов, сміливість.
гіацинт білий - чарівність, краса.
гортензія - скромність;  
дзвіночок – постійність в коханні;
жасмин - привабливість, добродушність;  
ірис - пристрасність, запал;  
камелія - вдячність;  
конвалія - щастя;  
лілія – величність, чистота;  
мигдаль - надія;  
магнолія - наполегливість, завзятість;  
маргаритка – богиня долі;
мімоза - чутливість;  
нарцис - пошана;  
незабудки – любов, слова - «пам’ятай про мене»; 
папороть - щирість;  
пролісок - надія;  
троянда - любов, щастя, краса;  
ромашка - невинність;
тюльпан червоний - освідчення в коханні;
тюльпан (всі кольори) - прекрасні очі;  
фіалка - вірність, відданість;  
цикламен - яскравість, надзвичайна скромність; 
хризантема біла - правдивість; 
хризантема червона – як і тюльпан, освідчення в коханні;  

Що символізують кольори квітів?  
Червоний – життя, любов, вогонь.  
Рожевий – молодість. 
Жовтий – весілля, щастя, юність, сонце. Але будьте обережні: деякі люди схильні ототожнювати жовтий колір з розлукою.  
Зелений – надія, спокій, мир.  
Синій – вірність, довіра.  
Чорний – траур, торжество.  
Білий – чистота, ніжність, невинність.

 

Кількість квітів
Кількість квітів у букеті говорить багато про що. Подаруй один, три або п'ять, тільки не два або чотири.
1 квітка - Ти все, що в мене є!
3 квітки - Хочу виїхати з тобою на край світла.
5 квіток - Я тебе люблю!
7 квіток - Традиційно дарують у день заручення.
9 квіток - Я тебе поважаю як друга.
10 квіток - Хочу що-небудь для тебе зробити.
11 квіток - Ти мій друг.
12 квіток - Нам важко, але думаю, усе буде добре.
13 квіток - Я ненавиджу й нехтую тебе!
14 квіток - Ти все, що в мене є!
15 квіток - Ти заслужив мою подяку й повагу.

 

 Презентація 5 групи

1 учень. Багато рослин через недбале поводження зовсім зникли або знаходяться на межі винищення. Вони занесені до Червоної книги. Червоний колір означає заборону чи перестрогу. Заборонено знищувати рослини, занесені до цієї книги.

2 учень. Усі ви знаєте ніжні і запашні квіти конвалії. У наших лісах з кожним роком  їх все менше. Такими ж рідкісними стали перші вісники весни - проліски. Масове цвітіння пролісків - захоплююче видовище. Здається, земля у весняному лісі прикрита білою скатертиною, зітканою зі сніжно-білих квіточок. Ці чарівні, прекрасні квіти повідомляють, що надходить радісна пора пробудження природи від зимового сну. Підсніжники використовуються як лікарські рослини. Ці квіти занесені до "Червоної книги України".

3 учень. Скільки лісових, лугових квітів дарує нам весна, літо! Усі вони так і просяться в букет! Та ж їх так багато! Але якщо бездумно скласти з них букет – віник, він швидко зів’яне, і ви просто викинете його на смітник. Якщо ж ви все – таки вирішили зробити букет – зробіть його скромним, ніжним.

Я квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку, гілку чи травинку

Я не ображу!

Це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

                                                 А. Костецький

Наша група склала пам’ятку про охорону квітів.

Пам’ятка ,,Бережіть квіти”

  • Не рви без зайвої потреби квіти.
  • Не рви їх багато, а лише декілька.
  • Не виривай з корінням.
  • Не витоптуй.
  • Насаджуй квіти і доглядай за ними.
  • Не зривай рослин, занесених до Червоної книги України.
  • Зупиняй того, хто порушує ці правила.

Хоча ми ще маленькі діти,

Охороняти будем квіти.

Латаття, плаун, беладонну,

Півонію й травичку сонну,

І пізньоцвіт, і білоцвіт,

Ще й крокус, пишний горицвіт.

Дуже квіти бережіть

І ніколи їх не рвіть.

Бо чарівної краси

Не побачим я і ти.

Хай вони ростуть у лузі,

Бо всі квіти – наші друзі!

Презентація 6 групи

Цікавинки про квіти

1 учень. У древній Персії існував такий звичай: коли починали зацвітати троянди, молодь виходила на вулиці з кошиками троянд, і кидала трояндами в перехожих. Вважалося, що у того, в кого попадала троянда, обов'язково незабаром відбудеться щаслива подія.

2 учень. Унікальна долина дикорослих нарцисів знаходиться в Закарпатській області в районі міста Хуст. У цьому казково-чарівному краї долин наприкінці квітня - початку травня настає бал весни - сезон цвітіння нарцисів. Золотисто-білим килимом укривається величезна долина площею 256 гектарів. Це найкрупніший масив дикорослих нарцисів в Європі, який зберігся з часів льодовикового періоду. Він розташований на вологій низовині - 160 метрів над рівнем моря.

ІV. Підсумок. Рефлексія

Вікторина загадок ,,Впізнай квіти”

 В капелюшок пишний вбрався
І морозу не злякався.
Невеличкий цей сміливець
Золотавий... (чорнобривець.)

Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (Барвінок)

У матінки-квіточки
лиш блакитні діточки.
З жита виглядають,
літечко вітають. (Волошки)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)


Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

Одяглась у біле плаття,
примостилась на лататті,
задивилася у воду
на свою дівочу вроду. (Лілія)

Що за диво-дивина
в житі квітка є одна?
Палає, мов ліхтарик,
червоний кептарик. (Мак)

Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький.
(Підсніжник)

Наче сонце, серединка,
пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
звуть цю квіточку … (ромашка.)

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)

Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята

весну люблять зустрічати. (Фіалки)

 

- Уявіть собі, що в природі раптом зникли всі квіти. До чого це призведе?

- Що сказали б дітям квіти, якби вміли говорити?

Ми б завжди були красиві,-

І пахучі, і щасливі,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили б нас тільки друзі.

Ті, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали.

 Гра ,,Мікрофон”

- Підбийте підсумки нашої роботи, закінчивши речення:

- Мені цікаво було дізнатися про…

- Найбільшим відкриттям для мене було…

Оцінювання роботи учнів

Гра ,,Похвали себе за роботу на уроці” (на розвиток самооцінки).

- Дякую, діти, за вашу роботу. З усього матеріалу, який ви підготували і принесли, ми створимо книгу  «Де квіти – там завжди краса».Хоч ви ще самі маленькі діти, але вже сьогодні можете зробити велику справу – посадити, доглянути, виростити квіти.

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку