Проект "Добро починається з тебе"

Про матеріал
Мета проекту: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі,як доброта. Формувати диференціювати ознаки доброго і злого. Розкрити переваги доброти над злом. Сприяти усвідомленню того,що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення,творчу уяву,зв’язне мовлення. Виховувати кращі людські якості.
Перегляд файлу

Опорний

Опорний заклад освіти «Хомутецька гімназія»

 

Проект:

«Добро починається

з тебе»

C:\Users\Даша\Desktop\s95595522.jpg

                  

                                                               Автор проекту:

                                                                                          Політько О.І.

                                                                                             Учасники проекту:

                                                                                             батьки та учні гпд 1,2 класів

 

 

 

 

Автор проекту

Політько Олена Іванівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії «Хомутецької гімназії»

 

Учасники проекту

Учні групи продовженого дня 1,2 класу,батьки вихованців.

 

Назва проекту:

 «Добро починається з тебе»

 

Мета проекту: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі,як доброта. Формувати диференціювати ознаки доброго і злого. Розкрити переваги доброти над злом. Сприяти усвідомленню того,що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення,творчу уяву,зв’язне мовлення. Виховувати кращі людські якості.

Девіз проекту:

Живи,добро звершай,

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

 

Тип проекту: колективний, короткотривалий.

 

Приблизний час, необхідний для реалізації проекту

7 днів

 

Етапи проекту

І етап – допроектна підготовка

1.Індивідуальне завдання

1.Підібрати з батьками приказки,прислів’я та вірші про добро,добрі вчинки.

2.Скласти разом з батьками казочку або оповідання на задану тему.

3.Намалювати вдома малюнки на тему: «Добрі справи завжди з нами».

4.Підготувати подарунки(іграшки в дитячий садок діткам,книжечки в шкільну бібліотеку).

5.Змайструвати «скриньку добрих вчинків»

 

 

2. Формування проектних груп

Завдання групам:

  • групі «Пошуковці» - підібрати прислів’я,приказки та вірші про добро;
  • групі «Волонтери» - підготувати подарунки(іграшки) для діток дитячого садка,книжечки для шкільної бібліотеки,допомога шкільному бібліотекарю у ремонтуванні «хворих» книжечок;
  • групі «Творча» - намалювати малюнки,підготувати реквізити для «будиночка мудрості та добра»,«галявини доброти», «сонечка добра»;
  • групі «Актори» - підготувати інсценізацію байки «Блискавка та Сонечко»,вивчити пісню «Якщо добрий ти».

 

ІІ етап – дослідницький

1. Збір даних «Народна мудрість про добро»(прислів’я,приказки та вірші) .

Результати свого дослідження презентуємо у вигляді прислів’їв,приказок та загадок для інших учнів (у кожного «пошуковця» - свій матеріал).

 

2. «Ми творимо добро».

Група «Волонтери» відвідала дитячий садочок(дарували іграшки діткам) та  шкільну бібліотеку(подарували книжечки в шкільну бібліотеку та робота «книжкової лікарні»)

 

3. Підготовка творчого звіту групи «Творча».

Виставка малюнків про добрі справи. Підготовка реквізитів (сердечка,долоньки)

Відбір віршованих творів. Складання «скриньки добрих вчинків»

 

4. Група «Актори».

Підготовка виступу інсценізування казочки(байки), підбір костюмів, розучування пісні.

 

Консультація з муз-керівником, що залучений до розробки

проекту.

 

ІІІ етап – презентація отриманих результатів

Захист проекту під час виступу(сценарій і презентація

додається)

 

 

Добро починається з тебе

Мета. Розширити уявлення дітей про таке поняття моралі, як доброта. Формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого. Розкрити переваги доброти над злом. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати кращі людські якості.

Обладнання. Будиночок «Мудрості й Добра», «асоціативний кущ»,прислів’я,квіти різних кольорів, сердечка, «Скринька добрих вчинків»,куб, «Сонечко Добра».

Вчитель.

У нас сьогодні справжнє свято,

Гостей зібралося багато.

А ну ж на мене подивіться

І веселенько усміхніться!

(Вчитель читає вірш).

Врятує світ краса

— Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла — людина вже не та.

Тож, люди, на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не. згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

--Шановні діти,батьки,гості!Сьогодні ми з вами зібралися,щоб поговорити про добро.Діти,ми маємо показати і довести,що ми вчимося жити добрими людьми.

Учень.

Все—із доброго чи злого,

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб—з маленької зернини,

Дощ—із чистої краплини.

--Здавна на землі люди цінували праведне життя—життя чесне,щире,відкрите.Необхідно утримуватися від поганих вчинків,лихих намірів.Зло,як відомо,тривалий час не забувається і породжує зло.Натомість добро помножує добро.Не давайте можливості злу перебороти добро.

Щоб люди вас поважали,приязно ставилися до вас,ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості:ставтеся до людей так,як би ви хотіли,щоб люди ставилися до вас.

--Давайте зараз створимо гарний настрій у нашому класі.Згадайте гарні,добрі слова на літеру «Д»,ми поселимо їх у цей будиночок.

(Будиночок серед класу,чіпляємо слова на нього)

--Дітки,у цьому будиночку мешкають гарні слова про доброту.А як ви розумієте слово «добро»?

--Наведіть приклади доброго ставлення людей.

 

(Люди вітаються,допомагають у скруті,дарують квіти,вітають зі святами,допомагають людям похилого віку,тваринам.)

--Які добрі вчинки зробили ви?(Відповіді дітей)

--Дітки,ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей,а й у природі.Зараз нам юні актори це покажуть.

(Інсценізація байки)

--Хто з учасників розмови вам більше?Чому?

Вчитель. --Мабуть, ви здогадалися, що цей виховний захід присвячений доброті. Поміркуйте, якщо смілива людина матиме зле серце, стане вона боронити слабшого? Ні.

Милосердя та доброта ще з давніх часів були традицією нашого народу. Допомогти знедоленому, нещасному, поділиться шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, порятувати хворого, захистити скривдженого. Потреба людей у доброті повсякчасна. Милосердя та доброта — це крила, на яких тримається людство. Добро є добро. Все зрозуміло — і в той самий час складно пояснити.

Тому разом з вашими батьками попрацюєте над завданнями, і потім ми спробуємо пояснити, що таке «добро».

Завдання 1. Складення «асоціативного куща».

image1

--У яких рисах характеру «живе» добро?

Вчитель. Отже, підсумовуючи, можна сказати, що доброта — це слово із сонечком схоже, має образ матусі. Воно зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя ясним, світлим, радісним.

Вчитель. Одним із ваших індивідуальних завдань було дібрати прислів’я про добро.

Завдання 2. «Аукціон прислів’їв».

( Презентація дібраних прислів’їв).

  • Хто людям добра бажає, той і собі має.
  • Світ не без добрих людей.
  • Хто не чинить лихого, тому нестрашно нічого.
  • Добра людина надійніша від кам’яного мосту.
  • Життя дано людині на добрі справи.
  • Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.
  • Хто людям добра бажає, той і собі має.

Вчитель. Пояснюючи прислів’я, ви не називали особи, з якої починається добро, але щоразу про неї говорили. Тож поміркуйте і дайте відповідь на питання: «З кого починається добро?»

 

(Відповіді дітей)

Вчитель. Діти, на мій погляд, ви правильний зробили висновок, що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе (вчитель вказує на себе та будь-кого з дітей).Тобто воно починається з кожного із нас.

Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. З чого ж починається дорога добра? А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу.

Завдання 3.—Зараз ви зі своїми батьками пограєте у гру «Скринька добрих вчинків».(Учитель роздає дітям сердечка)

--У мене в руках 2 сердечка:яке з них належить добрій,милосердній людині,а яке злій,жадібній і жорстокій?

--Дітки,заплющіть очка,пригадайте те добро,яке вам зробили інші люди.Давайте будемо вдячні цим людям і самі намагатимемося робити добро.

--А тепер наповнимо нашою вдячністю і добротою й складемо в нашу скриньку сердечка.Хай кожного дня вона поповнюється добрими вчинками.

(Діти з батьками складають сердечка в скриньку.)

Вчитель.—А зараз переходимо до наступного завдання.

Завдання 4. Метод «Кубування».

(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній із граней написано одне з питань чи завдань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).

Приклад питань на гранях.

— Кого в класі ти назвеш добрим?

— Розкажи про добрі вчинки одного з однокласників.

— Пригадай, кого ти нещодавно образив. Знайди спосіб вибачитися.

— Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив.

— Зроби комплімент сусідові (сусідці) по парті.

— Чи вважаєш ти себе доброю людиною і чому?

Вчитель. Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше.

Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро. У багатьох як народних, так і авторських творах ми отримували докази того, що добро завжди перемагає зло.

Завдання 5. Згадати якомога більше казок, в яких перемагає добро.

(Згадують казки або вчитель зачитує ті,що придумали вдома)

Вчитель.—Прослухаємо вірші про добро,які вивчили дітки.

 

Виростай, дитино, каже мені мати,

І розкриється весь світ тобі

— Зможеш легко труднощі долати.

Як повік не зрадиш доброті!

 

 

 

Пожалій мурашечку, І полий ромашечку,

Кущик посади! При потребі старшому,

Меншому і слабшому

Вмій допомогти.

* * *

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

 

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.

 

Нехай живе ця істина стара:

Людина починається з добра!

* * *

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

* * *

Навчаймося добра, як вчаться мови діти,

Щоб потім все життя його творить святе.

Плекайте крізь роки троянди ніжні й жито.

Тримайте у руках, як сонце золоте.

 

Даруймо для людей погожі дні весняні,

Щоб щедрим садом вік святився небокрай.

Щоби пісні лунали до нестями

І повнився добром наш дім і рідний край.

Вчитель. --Діти, що спільного у всіх прочитаних віршах? Хто ж повинен творити добро? (Кожен із нас).

--Діти, як ви думаєте, люди відразу народжуються добрими чи злими? Чи можна навчитися бути добрим?

(Діти висловлюють свої думки).

Вчитель. Про добро можна багато і красиво розповідати, говорити, мріяти. Але слова не принесуть ніякої користі, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Отож я особисто впевнена, що кожна людина може і повинна в собі зрощувати добро. У прислів’ї сказано: «Перший крок до добра — не роби зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе».

Вчитель. Думаю, що зайве запитувати у вас чи хотіли б ви зустрітися із злим лікарем, продавцем. Бо у кожного буде одна відповідь: «Ні!».

Сьогодні ви ще діти, але кожен із вас у майбутньому обере професію лікаря чи вчителя,  чи продавця, будівельника чи слюсаря. Важливо, яким ви будете спеціалістом, але ще важливіше, якою ви будете людиною.

 

 

Завдання 6.Гра «Галявина доброти»

Вчитель. Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел.

(На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. На «галявині» з’являються переважно червоні квіти ).

Вчитель. Діти, на галявині розквітли «квіти доброти»,бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.

Яку назву дамо квітучій галявині? («Галявина доброти» )

Діти, ви разом зі своїми батьками створили «Галявину доброти», тож нехай над нею світить «Сонце доброти»,яке ми разом створимо.

 

Завдання 7.Творче завдання.

(На партах у кожного «Долонька» зі своїм добрим вчинком(написано).Діти виходять і прикріпляють свої «долоньки» навколо Сонечка на дошці.Створюють своє «Сонце доброти».(Сонце прикріплене заранше)

--Ми всі разом склали проект незвичайного виховного заходу про добро:створювали будинок «Мудрості й Добра»,інсценізували байку,створювали «Скриньку добрих вчинків»,грали з кубом,складали «Галявину доброти» та «Сонечко Добра».Це сонечко хай не тільки зігріє нас своїм теплом,а й нагадуватиме кожного разу,яким має бути кожний з нас.

Вчитель. --Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.

Наша виховний захід добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини.

Отже,продовжте речення: «Добро починається з ... і з...».

(Діти добирають слова «мене», «тебе» ).

--Підводячи підсумки, кажу вам, що:

Мораль цього запам’ятати варто:

Без добрих справ і вчинків кожен з нас,

Повірте, не багато чого вартий.

--Завжди пам’ятайте, що і зараз, і у майбутньому я хочу бачити вас людьми з красивою доброю душею, в якій немає місця підлості і заздрощам, лицемірству і злості. Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром.

Заспіваймо пісню «Якщо добрий ти».

(Діти разом із вчителем виконують пісню).

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Політько Олена
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку