Проект «Думай про життя – сортуй сміття!»

Про матеріал

Ідея створення та реалізації даного проекту виникла через потребу впровадження системи роздільного збирання твердих побутових відходів з метою з одного боку покращення екологічної ситуації регіону, з іншого економити природні ресурси (тобто вживати відходи для вторинної переробки). Проект спланований та реалізований з учнями 8 класу у рамках роботи класного керівника за власною виховною системою, одним напрямком якої є екологічне виховання.

Перегляд файлу

Проект

«Думай про життя – сортуй сміття!»

 

Зміст

     Вступ

  1. Загальні відомості
  2. Етапи реалізації проекту
  1. Організаційно-підготовчий етап
  2. Конструкційний етап
  3. Практичний етап
  4. Презентаційний етап
  1. Презентація проекту - конференції «Врятуємо Європу разом!»

Список використаної літератури.

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинись, послухай голос Вітру,

Відпочинь у річковій тиші.

Важливіше, ніж екологія Планети

Є тільки екологія Душі!..

Вступ

Чому виникла необхідність підготовки та проведення такого проекту? На жаль, природні катастрофи останнього часу спричинили глобальні наслідки в екологічній сфері не тільки Європи а й усього світу. Та ще більший сум викликає той факт, що протягом тисячоліть людина посилено втручалася в природу, не піклуючись про підтримку в ній рівноваги. Кожен з нас знімає з себе відповідальність за екологічне насліддя, мотивуючи тим, що від нас окремо нічого не залежить. Проте кожна людина може внести свій внесок для зупинення знущання над екологією міста, країни і всього світу. Наприклад, в нашому місті щодня на 1 мешканця припадає 1 кг вжитої сировини. Якщо помножити кількість мешканців на кількість днів, то за рік вийде невтішна цифра – 244 550 000 кг сміття. Тож логічно виникає потреба у впровадженні системи роздільного збирання твердих побутових відходів з метою з одного боку покращення екологічної ситуації регіону, з іншого економити природні ресурси (тобто вживати відходи для вторинної переробки).

Безумовно, процес реалізації системи роздільного збирання ТПВ потребує наукового супроводу. Система роздільного збирання дозволяє найбільш якісно вилучати вторинну сировину з потоку ТПВ. Це зменшує кількість відходів, які підлягають захороненню, сприяє розв'язанню  екологічних, соціальних проблем та ресурсозбереженню і підвищує рентабельність сфери поводження з ТПВ. Основною проблемою отримання вторинної сировини є її відокремлення від іншого сміття. Для досягнення високого ступеню участі населення система роздільного збирання ТПВ потребує ретельної просвітницької роботи та стимулювання. Необхідне чітке повідомлення про те, яким чином кожний мешканець має брати участь у цій діяльності.

Тож, нами було прийняте рішення розпочати даний проект саме з метою дослідження цього питання та просвітницької діяльності у регіоні, а також впровадити механізми роздільного збору відходів, донести до пересічних громадян, що не все сміття – це сміття! Покращити екологічну ситуацію шляхом впровадження організованої системи збору та проведення інформаційної компанії щодо сортування відходів.

 Більш того, зібрані кошти від здачі відходів учасники проекту вирішили витратити на благодійні заходи.

Тож, як видно із зазначеного вище, мотивація для створення даного проекту учнями була і насправді значущою. Учні нашого класу (а згодом, впевнена, приєднаються інші учні школи) усвідомлювали, що вони - покоління, якому дістануться наслідки недбайливого, а іноді й байдужого ставлення до навколишнього середовища. Тому вони вирішили не втрачати час і вже сьогодні впритул підійти до такого важливого питання як роздільне збирання ТПВ.

Мета проекту:

  • привернути увагу учнів  до побутових відходів;
  • виявити джерела екологічних проблем, як наслідок неадекватних дій людей;
  • продовжити формувати дбайливе відношення до природи;
  • розвивати здібності «мислити глобально, діяти локально»;
  • формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;
  • формування в учнів ініціативи, самостійності, віри у свої сили;
  • сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадянських дій, спрямованих на покращення екологічної ситуації в Україні;
  • здійснення еколого - просвітницької роботи;
  • залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища регіонального та міжнародного значення.

 

Задачі проекту:

Навчальні:

  • розкрити поняття “побутові відходи”;
  • розповісти про види побутових відходів;
  • вивчити найбільш перспективні технології  утилізації ТПВ;
  • вивчити особливості поховання ТПВ (твердих побутових відходів) в

 м. Кривий Ріг;

  • познайомити зі способами утилізації побутових відходів;
  • організація інформаційно-дослідницької діяльності учнів, спрямованої на розв’язання конкретних екологічних проблем як міста, так і України та європейських країн.

Розвиваючі:

Розвивати:

  •  уміння оцінювати свій особистий внесок у вирішення проблеми побутових відходів;
  • уміння наводити приклади раціональних прийомів утилізації  побутових відходів;
  • уміння оцінити ступінь небезпеки забруднення компонентів природного середовища;

Виховні:

Продовжити формувати:

  • дбайливе відношення до природи;
  • екологічну культуру.

 

Мотивація:

  • можливість творчої самореалізації та самовдосконалення;
  • усвідомлення власної потреби в діяльності, спрямованої на захист, збереження навколишнього середовища;
  • почуття відповідальності за життя своєї громади, за свою громадянську позицію, за екологічне насліддя для майбутнього покоління;
  • можливість збереження та примноження краси довкілля рідного краю;
  • усвідомлення значущості спільних екологічних проблем для України та всіх європейських країн;
  • можливість отримати кошти за здану вторинну сировину з метою подальшого їх використання у благодійних цілях.

 

Пріоритетні напрями проекту:.

  • вивчення загальних понять (пластик, скло, папір, харчові відходи) та системи роздільного збирання ТПВ;
  • дослідження полігонів ТПВ регіону;
  • дослідження розробок технологій утилізації комунально-побутових відходів;
  • визначення способів сортування та утилізації сміття;
  • визначення способів переробки різних видів відходів;
  • раціональне використання людиною природних ресурсів;
  • впровадження програм по роздільному збору вторинної сировини;
  • формування екологічно культурної людини.

Учасники проекту:

  • учні 8 класу;
  • консультанти: вчителі географії, екології, хімії, біології; активісти та волонтери екологічних організацій та груп;
  • представники екологічних установ.

Тип проекту:

  • за видом діяльності: інформаційно-дослідницький;
  • за характером контактів: міський;
  • за кількістю учасників: груповий;
  • за тривалістю проведення: довготривалий  (8 місяців)

Термін виконання:  8 місяців ( вересень, 2016 р. – квітень, 2017 р.)

Методи реалізації: пошуково-дослідницька робота, метод системності, групова співпраця, метод наочності.

Форми реалізації: бесіда, консультація вчителів – предметників та активістів і волонтерів екологічних організацій,  опитування однолітків з європейських країн ( в режимі онлайн), анкетування, реферати,  конференція (на етапі презентації проекту).

 

 

 

Очікувані результати проекту:

  • усвідомлення необхідності роздільного збору вторинної сировини в місті та країні в цілому;
  • розуміння можливих втрат в екологічному майбутньому країни;
  • уміння знаходити правильні рішення у складній екологічній ситуації й оцінювати їх;
  • уміння здобувати та критично аналізувати інформацію, давати власну оцінку та формувати незалежні судження;
  • навички ефективного спілкування, участі в житті громади;
  • навички володіння методикою проведення ділових зустрічей;
  • знання джерел екологічної небезпеки.

Обладнання (під час захисту проекту): мультимедійний проектор, комп'ютер, підключення до Інтернет-мережі, презентація учителя, як супровід захисту проектів, презентації та постери, які підготували учні.

 

Етапи реалізації проекту:

  1. Організаційно-підготовчий

(з 05.09.2016 р. - по 19.09.2016р. )

Мета:

  • формування групи учасників проекту;
  • узгодження питань про поняття пластик, скло, папір, харчові відходи та системи роздільного збирання ТПВ;
  • визначення цілей, часу, терміну здійснення проекту та потрібних ресурсів;
  • колективне обговорення запланованої діяльності;
  • стимулювання пошукової діяльності учнів;

 

Завдання:

  • здійснити установку на проблему;
  • розподілити обсяг роботи серед учасників проекту;
  • провести установчу нараду щодо актуальності проблеми в нашому житті і важливості забезпечення чистого екологічного майбутнього;
  • визначити форми і методи реалізації даного проекту.

Методи: групова співпраця, метод наочності, проблемно-пошуковий метод, метод партнерської взаємодії (співпраця з викладачами різних предметів та зустріч з представниками екологічних організацій).

Форми: бесіда, установча нарада, консультації вчителів географії, біології, хімії, практичне заняття.

Цей етап – мотиваційний - дуже важливий, адже від нього залежить успіх подальшої роботи. На цьому етапі була вибрана і поставлена проблема, усвідомлено значення майбутнього результату як для самого себе, так і для суспільства в цілому, тобто учні визначились у доцільності виконання проекту. На даному етапі осмислена мета і тривалість всього процесу роботи (8 місяців). Тут же учні самі вирішили яким чином вони розподілять обсяг роботи між собою.

 

  1. Конструкційний

  20.09.2016р. - по  23.12.2016р.)

Мета:

  • обговорення й вибір методів дослідження та пошуку інформації;
  • пошук інформації про конкретні проблеми з питань роздільного збору ТПВ;
  • відтворення первинної обробки отриманої інформації.

Завдання:

  • визначитися з джерелами пошуку інформації;
  • ознайомитися з Урядовими програмами та проектами з вирішення проблеми сортування та переробки вторинної сировини в місті;
  • зустрітися з представниками екологічних організацій міста;
  • провести ефективні форми і методи роботи з метою виявлення причин невикористання розділового збору ТПВ та можливих шляхів їх подолання.

Методи: пошуково-дослідницька робота, метод системності, групова співпраця.

Форми: спостереження, інтерв’ю, опитування, використання ІКТ, реферати.

На цьому етапі ми визначалися з джерелами, методами аналізу інформації та засобами представлення результатів. У великій кількості опрацьованих джерел ( а саме, довідники, книги, журнали, каталоги, брошури, словники, мережа Інтернет) учні знайшли важливу інформацію про практику використання системи роздільного збирання ТПВ в Європі та світі. А ознайомлення з урядовими програмами, розрахованими на кількарічний план з подолання цієї  проблеми, допомогло учасникам у подальшій роботі  уявити екологічне насліддя України  з даного питання (законопроект № 10075 «Про внесення змін до низки законів щодо операцій з відходами», доручення Кабінету міністрів України від 10.05.2002 р. до № 4037/3 стосовно забезпечення виконання заходів із реалізації закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», систематичне ознайомлення з статтями на сайті Зелена хвиля Екологічного порталу). Більш повну картину про екологічні проблеми рідного міста учні змогли отримати, поспілкувавшись з представниками екологічних організацій та відвідавши завод з утилізації промислових і побутових відходів. Результатом роботи на цьому етапі стали реферати кожної групи.
 

  1. Практичний

  10.01.2017р.  - по 10.03.2017р. )

Мета:

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • визначення найефективніших шляхів розв’язання проблем;
  • планування діяльності з метою пошуку додаткової інформації (використання ІКТ)

Завдання:

  • зіставити та проаналізувати отриману інформацію з існуючими знаннями;
  • провести опитування європейських однолітків в режимі онлайн (Facebook, Skype, електронне листування)
  • сформувати висновки проведених опитувань.

 

Методи:  дослідження (аналіз літератури, порівняння), системності, інтегрований.

Форми: інтерактивне спілкування, опитування, дискусія.

На даному етапі планується обробка інформації, отриману у ході спостережень та опитувань. Також мають сформулюватися основні думки.

 Звичайно, під час пошуку і збору інформації з будь-якої теми, учні стикаються з проблемою браку матеріалу, тим більше, що їм дуже хочеться не прочитати в інтернеті чи ЗМІ про екологічні проблеми і шляхи їх подолання в Європейських країнах, а почути від самих європейців. Тож саме на цьому етапі учасники проекту спілкуватимуться з європейською молоддю в режимі онлайн.

 Передостанній етап, який передбачає осмислення, порівнювання, аналіз і корекцію, є найважливішим у роботі, тому що саме тут відбувається інтелектуальне зростання людини, становлення особистості. Учасники аналізували, порівнювали, робили узагальнення про роботу в кожній групі.

  1. Презентаційний

  13.03.2017р. - по 14.04.2017р. )

Мета:

  • обробка й оформлення результатів виконання проекту (створення демонстраційного стенду, мультимедійної презентації);
  • представлення матеріалів роботи групи на учнівських зборах, семінарі вчителів, батьківських зборах;
  • поширення інформації про проведену роботу у пресі (випуск у шкільній газеті «Диво-61»);
  • узагальнення отриманого досвіду, визначення найбільш сильних і найбільш слабких сторін роботи.

Завдання:

  • творчо презентувати результати проекту у формі конференції;
  • оцінити результати з огляду на початкові цілі;
  • визначити можливості подальшого розвитку проектної діяльності.

Методи: наочності, групова співпраця, творчий.

Форми: ілюстрація, демонстрація, мультимедійна проекція, конференція.

Ось а вже заключний етап, який передбачає собою презентацію результату проекту, ми вирішили продемонструвати під час конференції.

 

Хід конференції:

«Варто відмітити, що «руйнування біосфери» -

не результат роботи байдужих людей.

Швидше, це продукт діяльності людей

із ступенями бакалаврів,

магістрів бізнес-адміністрирування

і докторів наук»

Девід Орр,

професор факультета екології

Коледжу Оберлін, Огайо

Учитель

Наша конференція  присвячена одній з найактуальніших тем – забрудненню нашої планети.

Стали люди сильными, как боги,

И судьба Земли у них в руках.

Но темнеют страшные ожоги

У земного шара на боках.

Мы давно освоили планету,

Широко шагает новый век.

На Земле уж белых пятен нет,

Черные сотрешь ли Человек?

Вочевидь, що сьогодні ці рядки дуже актуальні, тому що сьогоднішнє населення Землі – суспільство суперспоживачів. Підраховано, що на кожного з нас в рік витрачається 20 тонн сировини, правда, велика частина (97%) йде у відходи. Левова частка споживання, а значить, і відходів, доводиться лише на декілька десятків розвинених країн. Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам’ятників своєї безтурботності. І якщо уявити, що гори сміття, які виробляються з гігантською швидкістю цивілізацією, скоро стануть невід’ємною частиною наших ландшафтів, то така безрадісна картина вашого майбутнього і майбутнього ваших дітей не може не лякати і не змусити задуматися: А чи все я вірно роблю?

Питання зберігання, сортування і переробки сміття стає все актуальнішим. І ми спробуємо сьогодні в ньому розібратися.

  • Виступи доповідачів 1,2 груп. (Після кожного виступу, обговорення питань, які виникли в учнів)

Учитель

 Деяким людям поталанило жити в місці, де сміття, що викидається, повністю переробляється. Отже все, що потрібно знати – що може бути перероблене, а що не може, і складати все в сміттєвий ящик.
Пропонуємо подивитися відеоролик, який детально описує весь процес переробки, – з того самого моменту, як ви кидаєте мішок в сміттєпровід або залишаєте його біля будинку, щоб його забрав сміттєвоз.
На деяких переробних заводах сортуванням займаються люди, на інших – величезні високотехнологічні машини. Вони роблять це безліччю різних способів і комбінацій цих способів – використовуються центрифуги, магніти, індукційні струми – і людині теж знаходиться місце, щоб видалити деякі невідповідні речі, наприклад, взуття.
http://www.1-film-online.com/?p=750  (відеофрагмент необхідно завантажити на комп’ютер заздалегідь)

  • Виступи доповідачів 3,4,5,6 груп

Обговорення питань:

  • Наскільки ефективно здійснюється сортування і утилізація сміття у вашому регіоні?
  • Які можете запропонувати способи поліпшення цієї роботи?
  • Наскільки це реально в умовах вашого регіону?
  • Який з методів сміттєспалювання або сміттєпереробка є найбільш ефективним і екологічно чистим.

ІІІ.  Підведення підсумків конференції

Розробити разом з учнями способи, якими кожна людина допоможе зменшити кількість сміття, полегшити його сортування. Як приклад можна запропонувати декілька кроків:

 6 кроків на шляху позбавлення від сміття:

  • Підтримуйте чистоту! Відносьтеся дбайливо до рідного будинку, села, міста, краю!
  • Беріть активну участь в толоках по прибиранню сміття, впорядкуванню і озелененню територій!
  • Не допускайте спалювання сміття – бережіть своє здоров'я і здоров'я оточуючих!
  • Почніть сортувати сміття – здайте в пункти прийому вторинної сировини, а саме: макулатуру, метал,  поліетилен, стрейч, різновиди пластмасових виробів, пет-пляшки, алюмінієві баночки, склотару в асортименті, склобій (прозорий та кольоровий), ганчір’я!
  • Добивайтеся зменшення об'єму сміття за рахунок стиснення і ущільнення пластикової, картонної тари й упаковки!
  • Скорочуйте використання одноразової упаковки і посуду!

 

Вчитель 

Збережемо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо. Земля з її біосферою – найбільше диво, вона у нас  одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

І хай вашим девізом буде

“Я зберігаю світ чистим для майбутніх поколінь!”

 

 

Список використаної літератури:

 

1. http://www.new-garbage.com/ (Екологія. Відходи. Сміття. Утилізація.)

2. http://www.ecoguild.ru/docs/utilothodov.htm  (Проблеми утилізації відходів)

3. http://www.sunhome.ru/journal/115848  (Переробка сміття)

4. http://mus1.ru/  (Переробка відходів, переробка сміття)

6. http://h.ua/story/58141/ (Спалювання сміття чи його переробка. Думка експертів)

7.Зверев И.Д. Организация экологического образования в школе. - М., 1990. – 265 с.

8.Исаченко А.Г. География в современном мире: Книга для учителя. – М.: Просвещение, 1998. – 160c.

9.Калинин В. Формула экологического образования // Евразия. Природа и люди. - 1997.- №6. - С. 39–40.

10.Родзевич Н.Н. Новые взгляды на проблемы окружающей среды // География в школе. - 1997. -№ 5. – с. 27-31.

11.Совгіра С. В.Нетрадиційні форми екологічної освіти учнів// Рідна школа. – 2006. - №3. – с.51-55.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Фотозвіт про проведення І та ІІ етапів проекту

Жахлива картина смітників в регіоні

G:\Мій клас найкращій\екологічний проект\musornik.jpg 

 

 

G:\Мій клас найкращій\екологічний проект\im7wKWrrtcA.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А так хочеться цивілізаційного роздільного збору ТПВ!!!

G:\Мій клас найкращій\екологічний проект\frigany-kto-takie-i-chto-edyat_620x280.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

Тож ми розпочали збирати роздільні відходи вдома, розпочали з себе!

G:\Мій клас найкращій\екологічний проект\AJvLdG1006I.jpgG:\Мій клас найкращій\екологічний проект\b8g5o9YI29s.jpgG:\Мій клас найкращій\екологічний проект\SZWoHdP68lE.jpgG:\Мій клас найкращій\екологічний проект\Dgki2cHWY_4.jpg 

docx
Додав(-ла)
Pavlysh Nataliia
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Додано
6 січня 2019
Переглядів
7247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку